Gå til innhold

Budsjett!! Har jeg med alt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å lage detaljert budsjett, hvor vi setter av de største utgiftene, variable og faste. 
Faste utgifter:lån, strøm, tlf, komm,sfo og alt som kommer hver mnd

33900

Utgifter variable: Trening/fritidsaktiviteter

1000

Drivstoff

1500

Gaver/bursdag/jul

1700

Klær(er miljøbevisst og handler mye brukt)

1000

Mat

8000+snus til gubben 1200

Etter dette er satt til side/betalt så skal resten(8000) fordeles på sparing og å bygge opp regningskortet så det skal stå en buffer der. Vi har 4 barn. Er noe glemt her?

Anonymkode: 15dc1...121

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ganske høye utgifter til forsikring, kan ikke se det her? 

Hva med frisør, tannlege, lege, medisiner? 

Anonymkode: 1ce64...567

Skrevet

Lommepenger til barna, lommepenger til dere selv. 

Skrevet

Tv, internet, strømmetjenester (nettflix, Spotify e.l)

Skrevet

Vi kutter lommepenger til oss selv for en periode, vi må betale ned på gjeld og om 10 mnd har vi 12000 mer å rutte med. Forsikringer går under den første posten, har bare ikke ramset opp alt der. Det er den variable jeg er usikker på. Vi er svært skjelden hos lege og bruker 1000 pr år på frisør. Tenker det finnes penger til det på regningskonto som vil komme i pluss. Lommepenger til bara har jeg glemt, blir 800 der😊

Skrevet

Under faste utgifter er detHus, forbrukslån, Sfo, TV, strøm,billån og campingvognlån, telefon, forsikring, kommunale avgifter. Har ingen abonementer.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi kutter lommepenger til oss selv for en periode, vi må betale ned på gjeld og om 10 mnd har vi 12000 mer å rutte med. Forsikringer går under den første posten, har bare ikke ramset opp alt der. Det er den variable jeg er usikker på. Vi er svært skjelden hos lege og bruker 1000 pr år på frisør. Tenker det finnes penger til det på regningskonto som vil komme i pluss. Lommepenger til bara har jeg glemt, blir 800 der😊

Men om dere kutter lommepenger til dere selv må dere vel ha en post med de tingene vi bruker lommepenger til? Deo, hudkrem og slike forbruksvarer som ikke handles i matbutikk. 

Skrevet

Bruker svært lite på slike ting, handler det i matbutikk så tenker at barberskum og deo samt kremer går på mat. Syns jeg har et solid matbudsjett da😊

Skrevet

Kanskje fritid? Tenker da kino, svømmehall, museum, barnebursdager, cuper, kiosk, restaurant, alkohol o.l. 

Vi har også fire barn så det blir en del barnebursdager, at de blir med noen på kino osv. Hvis hele familien vår drar på kino eller svømmehall blir det fort en tusenlapp.

En dunk vin eller noen øl, eller ekstra god mat, vil fort kunne velte et matbudsjett på 8000.

Hva med bompenger?

Anonymkode: 47edb...0b8

Skrevet

Ja dette med bursdag har allerede en post. Ellers så har vi ikke planer om badeland og kino i denne perioden. Ihvertfall ikke i den grad at det trenger en egen post. Dette er tatt ut fra uten overtid hos mannen. Så kan vi evt unne oss litt luksus om han får noe ekstra i lønn. Alkohol bruker vi ikke penger på, restaurant er vi aldri på med unntak av 17-mai frokosten som jeg tenker går på gave/jul konto

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker svært lite på slike ting, handler det i matbutikk så tenker at barberskum og deo samt kremer går på mat. Syns jeg har et solid matbudsjett da😊

Om dere har fire barn er ikke 8.000 et solid matbudsjett altså. Det er stramt og du må jobbe for å få til det. 

Jeg har selv fire barn og vi har et matbudsjett på 13.000. Da unner vi oss ting som frukt, kjøttpålegg, litt yoghurt osv, men for å klare holde det kan jeg ikke sløse og må være bevisst hele tiden, planlegge middager etter hva som er på salg osv. 

Skrevet

Ingen fritidsaktiviteter til  barna?

1000 kr totalt for 6 personer til klær er veldig lite selv om du kjøper brukt. Bare skobudsjettet til 4 barn ville jeg tro ble mer enn det. Joggesko til utebruk og til gymtimer, et par sandaler eller sommersko må man nesten regne med at de sliter ut på et år og det er ikke så enkelt å ljøpe brukt.

Undertøy og sokker må det jo også gå litt av.

Anonymkode: db743...cc0

Skrevet

Vi klarer oss fint på 8000, så lengevungene ikke lever på yoghurt og frukt. De har restriksjoner, skal sies at vi bor rett ved svenskegrensa og handler både melkeprodukter, kjøtt, ost og frukt der. Bruker kortet i matbutikk Max 2 ganger pr uke, planlegger middager for uka og handler deretter. Baker rundstykker til helga, ellers kjøpebrød. Spiser fisk*2, men dette kan også være fiskepinner altså. Men vi er bevisste og går ofte på oppdagelsesferd ivfryseren når vi planlegger.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen fritidsaktiviteter til  barna?

1000 kr totalt for 6 personer til klær er veldig lite selv om du kjøper brukt. Bare skobudsjettet til 4 barn ville jeg tro ble mer enn det. Joggesko til utebruk og til gymtimer, et par sandaler eller sommersko må man nesten regne med at de sliter ut på et år og det er ikke så enkelt å ljøpe brukt.

Undertøy og sokker må det jo også gå litt av.

Anonymkode: db743...cc0

Jo fritidsaktiviteter er satt opp med kr 1000/mnd. Alle ungene er av samme kjønn så her arves mye. Sko kjøpes stort sett ved sesongslutt på salg. Pensko og støvler arves. Selv har vi det vi trenger og har shoppestopp til oss selv i 2020. Ønsker oss evt til bursdag 😊

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, vi bruker det dobbelte omtrent i matbutikken, har også fire barn. Men mine er store da, tre tenåringsgutter f.eks., så de spiser absurd mye mat. Bruker rundt 15 000 - 18 000 kr på dagligvarer pr. måned på tross av middagslister og helt normal mat, er bare at det går så mye av alt. Også ting som shampo, tannkrem osv. Og mye mer de månedene vi har bursdager og skal ha selskaper. 

Anonymkode: 9bf27...cc1

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, vi bruker det dobbelte omtrent i matbutikken, har også fire barn. Men mine er store da, tre tenåringsgutter f.eks., så de spiser absurd mye mat. Bruker rundt 15 000 - 18 000 kr på dagligvarer pr. måned på tross av middagslister og helt normal mat, er bare at det går så mye av alt. Også ting som shampo, tannkrem osv. Og mye mer de månedene vi har bursdager og skal ha selskaper. 

Anonymkode: 9bf27...cc1

Ja det blir nok litt forskjell. Her er alle jenter, eldste er 13 og de er småspiste hele gjengen. Posten på 1700 pr mnd er ment å dekke bursdager også😊

Skrevet

Fagforening, service og EU-kontroll, apotekvarer

Anonymkode: 56dbb...89c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...