Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 Jeg har fått blodfortynnende (selv om blodprøver har vist at jeg ikke trenger det) for sikkerhetsskyld siden jeg har mistet flere ganger etter hverandre. Vi er altså prøvere og har prøvd nå i mange måneder uten å lykkes, etter sist jeg mistet. Fastlegen mente jeg kunne begynne på de ved positiv test mens gynlegen mente jeg bare kunne begynne de allerede før graviditet. Nå er det blitt sånn at jeg begynner på de i eggløsningsuka og sluttet å ta de ved neg test. Sånn holder jeg på. Men det kan vel ikke være bra for kroppen?😬 Jeg bare mister motivasjonen til å huske å ta de når jeg får negative tester og er redd jeg mister hvis jeg ikke tar de i eggløsningsuka tilfelle jeg blir gravid. Noen med erfaring som kan gi meg råd om hva jeg burde gjøre? Er det ok å holde på sånn? Eller bør jeg bare vente med å ta de til positiv test? Hvem skal jeg høre på? Fastlegen eller gynekolog? Anonymkode: 0cd62...7ae
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #2 Skrevet 30. januar 2020 Har ikke erfaring med å ta før positiv test men i de svangerskapene jeg lykkes/ fikk baby gikk jeg på albyl-e fra positiv test frem til uke 34. Mine tester viste heller ikke behov for det. I det fjerde svangerskapet etter utredning for habituell abort, gikk jeg på albyl-e frem til uke 12. Fikk da beskjed om å slutte og være «normalt» gravid. I uke 14 hadde hjertet sluttet å slå og MA nr 4 var et faktum. Jeg er overbevist om at blodfortynnende frem til uke 34 er grunnen til at vi tilslutt lykkes i svangerskap nr 5 og 6. Masse lykke til! Anonymkode: f65b9...028
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Har ikke erfaring med å ta før positiv test men i de svangerskapene jeg lykkes/ fikk baby gikk jeg på albyl-e fra positiv test frem til uke 34. Mine tester viste heller ikke behov for det. I det fjerde svangerskapet etter utredning for habituell abort, gikk jeg på albyl-e frem til uke 12. Fikk da beskjed om å slutte og være «normalt» gravid. I uke 14 hadde hjertet sluttet å slå og MA nr 4 var et faktum. Jeg er overbevist om at blodfortynnende frem til uke 34 er grunnen til at vi tilslutt lykkes i svangerskap nr 5 og 6. Masse lykke til! Anonymkode: f65b9...028 Nei huff, så utrolig vondt❤️ Jeg vil aldri oppleve å miste igjen og det er virkelig noe jeg ikke engang ønsker min verste fiende! Godt å høre at du lyktes på blodfortynnende. Anonymkode: 0cd62...7ae
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 Jeg har begynt ved positiv test, med Klexane og Albyl e. Sistnevnte frem til uke 36 og Klexane frem til første rier. Og også 6 uker etter fødsel. Anonymkode: 7e381...b23
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har begynt ved positiv test, med Klexane og Albyl e. Sistnevnte frem til uke 36 og Klexane frem til første rier. Og også 6 uker etter fødsel. Anonymkode: 7e381...b23 Å, vet du hvorfor du måtte ha begge deler? Har blodprøver vist at du bør bruke blodfortynnende ved graviditet? Anonymkode: 0cd62...7ae
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei huff, så utrolig vondt❤️ Jeg vil aldri oppleve å miste igjen og det er virkelig noe jeg ikke engang ønsker min verste fiende! Godt å høre at du lyktes på blodfortynnende. Anonymkode: 0cd62...7ae Ja, det var 2-3 tøffe år, det meste dreide seg om graviditet, googling, tårer. Nå fyller snart eldstedatteren 9 år så livet går videre men jeg er nok på noen måter preget litt av det fortsatt. Gikk på Crinone (hormonstøtte) frem til uke 11 og albyl e fra positiv test. Anonymkode: f65b9...028
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å, vet du hvorfor du måtte ha begge deler? Har blodprøver vist at du bør bruke blodfortynnende ved graviditet? Anonymkode: 0cd62...7ae Ja, etter tre spontanaborter fikk jeg utredning. Og den viste blant annet at jeg hadde lupus antikoagulans, pluss faktisk noen andre autoimmune sykdommer. I tillegg fant de ut at jeg også hadde cøliaki i samme sleng. Så det var verdt å utredes! Cøliaki har jo ikke noe med spontanabortene, men de andre er faktorer, og dermed må jeg ta begge medisinene. Anonymkode: 7e381...b23
Pobie Skrevet 31. januar 2020 #9 Skrevet 31. januar 2020 Jeg fikk beskjed om å begynne i uke 14 etter blodprøve viste lavt morkakeprotein. Har ikke hørt om å begynne før positiv test, tror ikke det finnes noe grunnlag for det. Ville begynt ved positiv test.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2020 #10 Skrevet 31. januar 2020 4 minutter siden, Pobie skrev: Jeg fikk beskjed om å begynne i uke 14 etter blodprøve viste lavt morkakeprotein. Har ikke hørt om å begynne før positiv test, tror ikke det finnes noe grunnlag for det. Ville begynt ved positiv test. Åjasså. Der tar du feil. Blodpropper i morkaka kan oppstå når som helst i svangerskapet. Anonymkode: ff3c2...5dc
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2020 #11 Skrevet 31. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Åjasså. Der tar du feil. Blodpropper i morkaka kan oppstå når som helst i svangerskapet. Anonymkode: ff3c2...5dc Har du morkake før en graviditet du? Anonymkode: a830f...90f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå