Gå til innhold

Et dilemma- takknemlig for hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har tabbet meg skikkelig ut, og trenger råd. 
Bestevenninnen min fyller 40 år i år, og begynte tidlig i fjor høst å snakke om feiring i mai. Jeg skulle hjelpe til, blant annet være toastmaster. Hun sa en dato nå i vår, jeg var teit nok til ikke skrive det ned. 
Så skal min mors mann feire 70-årsdag. Det har vært mye frem og tilbake, og så har det selvsagt endt opp på SAMME DATO, noe jeg i min idioti ikke koblet. Før nå. Og folk har begynt å kjøpe flybilletter. Min mor er av den følsomme typen, og hun kommer til å ta det som en personlig avvisning om jeg ikke kommer. Hennes mann er en fin fyr, men ikke en jeg har vokst opp med. Bestevenninnen min er jeg veldig close med, jeg var blant annet hennes forlovet. 

Hva skal jeg gjøre???? Jeg er så sint på meg selv! 
Har noen et klokt råd?

Anonymkode: aa935...094

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dratt i venninnens bursdag. Du har jo lovet å være toastmaster.

Anonymkode: 7db40...e0e

Skrevet

Forklar at du dessverre ikke kan delta, fordi du skal i «Annes» 40-årsdag som har vært planlagt i lang tid. 

Anonymkode: 04fc0...3e5

Skrevet

Du har lovet venninnen først og drar selvfølgelig dit. 

Anonymkode: e98de...0d2

Skrevet

Du drar selvfølgelig til venninnen. 

Anonymkode: 17a40...f84

Skrevet

Dette er ikke et dilemma. Du drar selvsagt i 40-årsdag som du først takket ja til. Om jeg var din venninne og du heller dro til din mors mann hadde jeg faktisk avsluttet vennskapet.

Anonymkode: 07571...196

Skrevet

Du velger venninnen. Kan du ordne istand noe annet for mor?

Anonymkode: 24daf...205

Skrevet (endret)
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke et dilemma. Du drar selvsagt i 40-årsdag som du først takket ja til. Om jeg var din venninne og du heller dro til din mors mann hadde jeg faktisk avsluttet vennskapet.

Avsluttet vennskapet pga en 40 årsdag? Det hadde ikke falt meg inn. Hva med å diskutere det med venninnen din? Si at du sliter med valget og at du ikke vet hva du skal gjøre? Er det en god venninne forstår hun at dette er ett dilemma for deg. Har du mulighet til å dele deg litt denne kvelden?

Endret av CherryC
Skrevet

Toastmaster trumfer 70års lag. Der takket du ja først, og bandt deg som toastmaster. 

Anonymkode: 9c4ce...191

Skrevet
6 minutter siden, CherryC skrev:

Avsluttet vennskapet pga en 40 årsdag? Det hadde ikke falt meg inn. Hva med å diskutere det med venninnen din? Si at du sliter med valget og at du ikke vet hva du skal gjøre? Er det en god venninne forstår hun at dette er ett dilemma for deg. Har du mulighet til å dele deg litt denne kvelden?

Hun har sagt ja til å være toastmaster. Er Hi en god venninne gjør hun som hun har lovd.

Skrevet

Takk for alle innspill! Må klare opp én ting: dette med toastmaster har akkurat kommet opp. Jeg forstår at jeg skrev det litt uklart. 
Men ellers var det avtalt at jeg skulle hjelpe henne med maten etc. 
Jeg snakket med venninnen min med én gang, hun er forståelsesfullheten selv. Vi er veldig glade i hverandre, omtrent familie. Hun hadde heldigvis aldri dumpet meg for dette. 
Men jeg ser hva dere skriver, og mannen min mener også at jeg bør prioritere henne. Det er selvsagt også det jeg helst vil. 
Å dele kvelden er dessverre fysisk umulig, mamma bor i en annen landsdel. 
Jeg har tenkt å ringe henne i dag, legge meg flat, og spørre om vi kan komme på besøk en annen helg og markere dagen bare oss. Selvsagt ikke det samme, men.. 

Problemet mitt her er at mamma kommer til å bli så lei seg. Det er noe jeg synes er veldig vanskelig. 

Skrevet

Hadde valgt de jeg sa først ja til i utgangspunktet. Men har du vært med på å «finne en dato som passer» med din mor er det verre. En av festene må flyttes. 

En annen ting, hvem i all verden har toastmaster i et førtiårslag??? 

Anonymkode: f534e...f3e

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde valgt de jeg sa først ja til i utgangspunktet. Men har du vært med på å «finne en dato som passer» med din mor er det verre. En av festene må flyttes. 

En annen ting, hvem i all verden har toastmaster i et førtiårslag??? 

Anonymkode: f534e...f3e

Jeg har dessverre blitt konferert med av min mor underveis, ja. Det er derfor jeg synes dette er så utrolig dustete av meg. 
Og den som har toastmaster i 40-årsdagen sin er en utrolig kul dame som ikke er redd for å gjøre ting på sin måte 😉

Skrevet

Du bare legger deg flat og tar det på din kappe at du har misforstått. Det er menneskelig! 

Ikke la din mor ha slik makt over deg, du er ikke kriminell akkurat😄 Jeg hadde ikke tilbudt meg å komme en annen helg en gang, hadde sagt at sånn blir det nå, dumt av meg og beklager så mye. Også hadde jeg sendt en fin gave.

Skrevet

Snakk med mannen til din mor. Ikke overlat til henne å overbringe nyheten. Vær klar på at du har rotet og er lei for det. Da ordner det seg nok.

Kanskje du kan tilby deg å komme helgen før og hjelpe til med 70-årsdagen eller spille inn en hilsen. Hold tale via sype eller noe sånt. Vis at du brr deg så tror jeg det går bra.

Anonymkode: 4f123...32d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk med mannen til din mor. Ikke overlat til henne å overbringe nyheten. Vær klar på at du har rotet og er lei for det. Da ordner det seg nok.

Kanskje du kan tilby deg å komme helgen før og hjelpe til med 70-årsdagen eller spille inn en hilsen. Hold tale via sype eller noe sånt. Vis at du brr deg så tror jeg det går bra.

Dette ville jeg gjort også! 

Anonymkode: 8a695...8e5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips! Saken er at dette betyr nok mest for min mor. Hennes mann er ikke så veldig emosjonell, vi er ikke close. Men jeg er på en måte glad i han via henne, om det gir mening? Det er derfor det ville vært veldig unaturlig å gå direkte til ham. Det er bare hun som blir lei seg.

Selve festen er nok ganske uformell, den er hjemme hos dem. Så jeg føler kanskje det blir litt voldsomt å spille inn noe etc. Men jeg tenker at vi drar en annen helg og spanderer middag. Gave har vi alt kjøpt og gitt; det var et stort spleiselag.

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips! Saken er at dette betyr nok mest for min mor. Hennes mann er ikke så veldig emosjonell, vi er ikke close. Men jeg er på en måte glad i han via henne, om det gir mening? Det er derfor det ville vært veldig unaturlig å gå direkte til ham. Det er bare hun som blir lei seg.

Selve festen er nok ganske uformell, den er hjemme hos dem. Så jeg føler kanskje det blir litt voldsomt å spille inn noe etc. Men jeg tenker at vi drar en annen helg og spanderer middag. Gave har vi alt kjøpt og gitt; det var et stort spleiselag.

Jeg synes likevell du skal ta det direkte med jubilanten også. Det kan fort føles skamfult og ubehagelig for din mor å måtte fortelle det. Hvis han allerede vet det og kan trøste henne litt med at det er helt greit for ham tror jeg det vil gjøre det enklere for henne også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...