Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 Jeg mottar barnebidrag. Dette gjør at jeg dekker alt av sportsutstyr, Sfo, fritidsaktiviter osv. Men ting som gjøres i fars helger som ikke er en løpende fritidsaktivitet synes jeg far kan dekke. Alt fra bowling til svømmehall. Når er de to minste barne invitert på kino på lørdag når de er hos far og fristen var å betale i går. Dette blånektet far å betale da han mener at når betalingsfrist kom på min dag så var det min utgift. Endte med at jeg måtte betale kinoen. Spurte om han kunne vipse meg siden han hadde lovet barna kino og takket ja til denne kinoen. Fikk svar at han betalte 15 kinoer på hver unge i bidrag og det fikk holde. Anonymkode: 9ff2b...bb8
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #2 Skrevet 30. januar 2020 Det som skjer på fars samvær skal selvfølgelig han dekke. Det forutsetter at det er han som har takket ja til aktiviteten. Hvorgor overlot du ikke til han å betale? Anonymkode: ccf28...e57
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #3 Skrevet 30. januar 2020 Fars helg. Far sier ja til kino. Far må betale. Noen burde minne far på at hodet er ikke kun for å gro hår på Anonymkode: 0a5b7...363
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #4 Skrevet 30. januar 2020 Han forsøker å snyte deg. Ikke betal slike ting igjen! Her kan du lese hva Nav sier: "Samværsfradrag gjøres med utgangspunkt i at den bidragspliktige har en kostnad ved samvær med barnet. Samtidig har bidragsmottaker en tilsvarende besparelse i kostnad når barnet er sammen med den bidragspliktige. Dette gjelder ved samvær som praktiseres ..." "Følgende kostnader inngår i samværsfradraget: Mat og drikke Helse og hygiene Lek og fritid Transport Boutgifter..." https://www.nav.no/no/person/familie/barne-og-ektefellebidrag/barnebidrag/barnebidrag/hvordan-nav-beregner-barnebidraget Hvis far hadde hatt rett (noe han ikke har!) så måtte jo han ha betalt betydelig høyere bidrag til deg. Han har allerede fått fradrag i bidraget han betaler, nettopp mtp. at han vil ha utgifter ved det samværet han har med ungene. Vil han ikke dekke slikt, eller han sabotterer barnas sosiale liv når han har samvær med dem, da bør han heller vurdere om han bør redusere samvær eller kanskje ikke ha samvær. Bestill time til fvk. Har dere privat avtale eller bidrag ordnet gjennom Nav? Denne mannen tror jeg at jeg ville ordnet bidrag gjennom Nav med! Hvis dere har privat avtale kan man forsåvidt avtale nesten hva som helst, men da skal det ev. stå spesifisert i avtalen at du også må dekke slike ting (men da bør selvfølgelig bidraget også være betydelig høyere enn det ellers ville vært). Anonymkode: dad0e...a61
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #5 Skrevet 30. januar 2020 Selvfølgelig dekker far for sin helg! Anonymkode: 1c69f...d6f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #6 Skrevet 30. januar 2020 Det kommer jo litt an på her. Er det en vennegjeng som skal på kino? Klassen? Er det noe du har fått invitasjonen på og videresendt til far, så har han sagt ok til det? Hvem er de invitert med av? Anonymkode: afb9e...cfe
Gjest Antarctica Skrevet 30. januar 2020 #7 Skrevet 30. januar 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg mottar barnebidrag. Dette gjør at jeg dekker alt av sportsutstyr, Sfo, fritidsaktiviter osv. Men ting som gjøres i fars helger som ikke er en løpende fritidsaktivitet synes jeg far kan dekke. Alt fra bowling til svømmehall. Når er de to minste barne invitert på kino på lørdag når de er hos far og fristen var å betale i går. Dette blånektet far å betale da han mener at når betalingsfrist kom på min dag så var det min utgift. Endte med at jeg måtte betale kinoen. Spurte om han kunne vipse meg siden han hadde lovet barna kino og takket ja til denne kinoen. Fikk svar at han betalte 15 kinoer på hver unge i bidrag og det fikk holde. Anonymkode: 9ff2b...bb8 Du har rett. "Betalingsfrist" er jo en åndssvak regel å operere med - hva hvis barnehagens månedspris forfaller den helga de er hos far? Skal han betale den da?
Tipp topp Skrevet 30. januar 2020 #8 Skrevet 30. januar 2020 Den normale vil jo være ar den som sier ja til kino også er den som betaler. Hvis det gjelder kino med venner og du har sagt det er ok betaler du selv om det er far sin helg. Har han sagt ja betaler han. Synes ingen av dere kan si ja til noe som innebærer en utgift og pålegge den andre å betale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå