Gå til innhold

Jeg blir GAL av min nye kollega!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et team på 5, så vi jobber tett ilag. Vi er i en oppstart/planleggingsprosess ang ny avdeling, og denne tornadoen av en dame tar knekken på meg! Hun skravler uavbrutt, skal ha en finger med i absolutt alle prosesser, hun ringer rundt og purrer på aktører, hun endrer det som allerede er bestemt, og hun vil helst jobbe overtid hver dag. Hun er i tillegg konfronterende og hvis man setter seg nedpå et sekund kommer hun og spør om den og den kan fikse det og det. Når vi spiser lunsj skravler hun også uavbrutt og planlegger og lager hun lister med ting vi må ordne med en gang vi er ferdig å spise. Hun er vimsete og surrete og starter opp ti ting samtidig! 

Jeg er helt skutt etter hver arbeidsdag!! 

Hvordan be henne roe seg kraftig ned uten å fornærme!? Hun er svært nærtagende og hun tåler ikke kritikk! 

Jeg er 100% sikker på at hun har ADHD eller en eller annen diagnose. Hun er snill som dagen er lang, men hun er bare ALT FOR MYE!!! 

Hjelp!!! 

Anonymkode: da8ff...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nærmeste leder?

Anonymkode: 5a7a3...5f7

Skrevet

Dette må leder ta tak i.

Anonymkode: 527e7...b89

Skrevet

Men hva sier jeg til leder!? At dama er spinnvill? 

Skrevet

Har hun en lederrolle?

Ta det opp med henne, det er det riktige å gjøre. Hvis ikke det endrer noe, såå kan du ta det opp med din leder.

Anonymkode: e944e...ff0

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hva sier jeg til leder!? At dama er spinnvill? 

Hun er sikkert veldig ivrig nå i startfasen. Det går seg nok til.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun er sikkert veldig ivrig nå i startfasen. Det går seg nok til.

Håper inderlig du har rett! Hvis ikke kommer jeg ikke til å klare dette. Jeg merker de andre på teamet irriterer seg mer og mer også. Og noen ber henne roe seg ned. Men da skifter hun bare fokus og drar på med noe nytt. 

Skrevet

Hva med å overse iveren hennes?

Anonymkode: c0354...6c7

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å overse iveren hennes?

Anonymkode: c0354...6c7

Prøver. Men det er faktisk helt umulig. Særlig siden hun delegerer ut oppgaver i øst og vest.. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøver. Men det er faktisk helt umulig. Særlig siden hun delegerer ut oppgaver i øst og vest.. 

Har hun myndighet til å pålegge andre det, dvs. er en prosjekt- eller teamleder eller liknende?

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hun myndighet til å pålegge andre det, dvs. er en prosjekt- eller teamleder eller liknende?

Nei. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. 

Hvem er prosjektlederen da? 

Anonymkode: 2e2a3...934

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. 

Men da får alle gå sammen om å svare henne på samme måte: «det er ikke din jobb å pålegge meg oppgaver». 

Anonymkode: 527e7...b89

Skrevet

Dere må jo bare si fra. Når hun deler ut oppgaver, si fra at det ikke går. Og si det rett ut, at det er hyggelig at hun er engasjert men at dere trenger ro også nå i "omstillingsfasen". Du må være ærlig, ellers skjer det nok ingenting.

Anonymkode: aebe4...118

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er her lederen deres kommer inn. Det er han/hun som skal dele ut oppgaver, ikke kollegaen deres. Og det må vedkommende signalisere tydelig. 

Dere kan jo ikke kreve at hun endrer personlighet, men dere kan svare at det ikke er hun som skal administrere teamet, og dere kan si at i lunchen skal dere ha pause og matro, ikke prate jobb, og heller ikke høre på at hun prater jobb.

Anonymkode: 6b179...4e9

Skrevet

Du må gi beskjed, men på en hyggelig måte. Begynn med å berolige henne med at du synes hun er hyggelig og at du beundrer energien hennes og at mange av idéene er gode osv. Så må du forklare at folk flest har ikke tilsvarende mengde med energi, og at dere må få jobbe i deres tempo og kunne følge de planene som teamet er blitt enige om i fellesskap. 

Anonymkode: 53e77...dbb

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er et team på 5, så vi jobber tett ilag. Vi er i en oppstart/planleggingsprosess ang ny avdeling, og denne tornadoen av en dame tar knekken på meg! Hun skravler uavbrutt, skal ha en finger med i absolutt alle prosesser, hun ringer rundt og purrer på aktører, hun endrer det som allerede er bestemt, og hun vil helst jobbe overtid hver dag. Hun er i tillegg konfronterende og hvis man setter seg nedpå et sekund kommer hun og spør om den og den kan fikse det og det. Når vi spiser lunsj skravler hun også uavbrutt og planlegger og lager hun lister med ting vi må ordne med en gang vi er ferdig å spise. Hun er vimsete og surrete og starter opp ti ting samtidig! 

Jeg er helt skutt etter hver arbeidsdag!! 

Hvordan be henne roe seg kraftig ned uten å fornærme!? Hun er svært nærtagende og hun tåler ikke kritikk! 

Jeg er 100% sikker på at hun har ADHD eller en eller annen diagnose. Hun er snill som dagen er lang, men hun er bare ALT FOR MYE!!! 

Hjelp!!! 

Du jobber ikke tilfeldigvis i bilbutikk? Høres ut som en jeg har jobbet med som slutta. 

Anonymkode: 18577...6c3

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du jobber ikke tilfeldigvis i bilbutikk? Høres ut som en jeg har jobbet med som slutta. 

Anonymkode: 18577...6c3

He he! Nei!

Jeg må nok ta det opp, før de andre (og jeg også, selvfølgelig) eksploderer. I dag var det flere ting vi var enige om å vente med, også; vips! Så hadde hun ordner og orget og laget et kaos ut av hele prosessen. Vi i teamet har ikke snakket om henne, jeg vil ikke baksnakke henne eller snakke om henne bak hennes rygg. Men de andre koker innvendig og himler med øynene og skjærer tenner. Så jeg ser jo at dette ikke bare angår meg. 
Til og med leder kom med en innbitt mumling om at her er det noen som styrer skuta over evne.. 

Det som er så kjipt er at vi er så få; vi er helt avhengi av nært samarbeid og god stemning. Men hun her klarer jeg bare ikke mer av snart! 

Skrevet

Her er det jo lederen din som ikke gjør jobben sin! Den kan ikke bare mumle om den nyansatte! Det må taes tak i, hun må få tydelig beskjed hva som ventes av henne og hvordan dere jobber. 

Anonymkode: bdc8e...c71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...