Gå til innhold

Hvem skal dekket tapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg selger en vare. Pakker den godt inn. Men varen får så juling under transport at den får en skade. 
Kjøper vil ha alle penger igjen.

Da går jeg veldig i tap, da det kostet en del i transport og varen er ikke totalt ødelagt. Men kjøper vil ikke ha den lenger.

Anonymkode: 0a86c...236

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan melde skaden til posten, kanskje de dekker tapet? 

Anonymkode: f7c6d...5ef

Skrevet

Hvis ikke annet er avtalt tror jeg det er du som har ansvaret frem til mottaker får varen i hende.

Anonymkode: 79698...55c

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis ikke annet er avtalt tror jeg det er du som har ansvaret frem til mottaker får varen i hende.

Anonymkode: 79698...55c

Ja, mottaker har i hvert fall ingen skyld her, og skal ikke være med å dekke tapet. 

Anonymkode: f7c6d...5ef

Skrevet

Skylden er jo din. Åpenbart har du ikke pakket godt nok. Du må reklamere til posten. Jeg hadde også krevd pengene tilbake om varen kom skadet. 

Anonymkode: 88267...6ed

Skrevet

Du har ansvaret fram til varen er levert mottaker. Du kan kreve erstatning hos transportør dersom denne ikke har behandlet pakken ordentlig. 

Anonymkode: 490a8...205

Skrevet

Tenker du det er logisk at kjøperen skal betale en del av en vare som hun ikke får? 

Jeg avtalte salg med sending, oppga pris for begge og han forhåndsbetalte.  På posten oppdager jeg at porto koster mye mer enn det jeg har bedt om. Utrolig irriterende, men bare min feil 

Anonymkode: b79da...04b

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg selger en vare. Pakker den godt inn. Men varen får så juling under transport at den får en skade. 
Kjøper vil ha alle penger igjen.

Da går jeg veldig i tap, da det kostet en del i transport og varen er ikke totalt ødelagt. Men kjøper vil ikke ha den lenger.

Anonymkode: 0a86c...236

Er varen skadet er det ditt ansvar.

Anonymkode: 182a9...d04

Skrevet

Dette er lovregulert. Du er ansvarlig for pakken frem til den er mottatt kjøper. Kjøper har ingen ansvar og kan ikke lastes her. Det er din vare. Men du kan søke erstatning gjennom posten og deres hjemmesider. 

Anonymkode: 815b6...e7d

Skrevet

Jeg hadde bedt kjøper sende den i retur og vippset tilbake alle pengene. Så ser du hva du kan gjøre med varen.

Anonymkode: bae8f...80b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...