Gå til innhold

Hva synes dere om hjem uten ekte planter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil eeeegentlig ha det, men får helt noia av alt som følger med av udyr. Fluer, larver, lus, sopp.. 

Anonymkode: bf8ab...439

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vil eeeegentlig ha det, men får helt noia av alt som følger med av udyr. Fluer, larver, lus, sopp.. 

Jeg har mange planter og har aldri sett en larve, lus eller sopp. Fluer har jeg sett, men ikke pga planter men fordi verandadøra står oppe..

Anonymkode: 2adeb...f35

Skrevet

Jeg synes planter er viktig. Det er sterilt, kaldt og upersonlig uten planter. 

Anonymkode: e6c2f...741

Skrevet

Jeg har en orkidé og en stor grønn plante. That’s it. 

Det er hverken kaldslig eller sterilt hos meg. 

Men om du lar være å ha planter fordi du tror det kryr av sopp, insekt og andre uhumskheter, så har du et problem. 

Anonymkode: ff1d4...084

Skrevet

Ditt problem handler virkelig ikke om planter.

Heller uten planter enn med uekte planter, forøvrig. Og nei, det er ingen uekte som "kan forveksles med ekte".

Skrevet

Jeg legger ikke merke til om folk har planter eller ikke. Er ikke det som gjør ett hjem mener jeg.

Skrevet
9 minutter siden, sug lut skrev:

Ditt problem handler virkelig ikke om planter.

Heller uten planter enn med uekte planter, forøvrig. Og nei, det er ingen uekte som "kan forveksles med ekte".

Jo, på avstand

Skrevet

Jeg har et hjem med uekte planter. Grunn? Allergi. 

Men jeg synes planter er fint og flott, så kjøpee uekte. Kvaliteten på dem er varierende, det finnes noen dyre som ser veldig bra ut.

Det tilfører en atmosfære jeg liker, og jeg unngår pollen og allergener innendørs. 

Skrevet

Jeg har et hus fullt av planter. Til tider også et hus med både maur, biller, fluer, en og annen veps, edderkopper, en forvilla kjøttmeis, naboens katt og faktisk også naboens kanin en gang. Ingen av de tingene skyldes plantene mine, men at jeg bor i et hus som står på bakken og med vinduer og dører åpne, så kommer det også gjester jeg ikke har invitert. Jeg synes at det ofte ser litt nakent ut i et hus det ikke er planter, men om du er god på å dekorere på annet vis, så lager du jo bare din egen stil ut av det. Mye bedre med en vinduskarm full av f.eks fine mugger enn en karm full av kunstige planter, synes jeg. 

Skrevet
Akkurat nå, Himmel og hav skrev:

Jeg har et hus fullt av planter. Til tider også et hus med både maur, biller, fluer, en og annen veps, edderkopper, en forvilla kjøttmeis, naboens katt og faktisk også naboens kanin en gang. Ingen av de tingene skyldes plantene mine, men at jeg bor i et hus som står på bakken og med vinduer og dører åpne, så kommer det også gjester jeg ikke har invitert. Jeg synes at det ofte ser litt nakent ut i et hus det ikke er planter, men om du er god på å dekorere på annet vis, så lager du jo bare din egen stil ut av det. Mye bedre med en vinduskarm full av f.eks fine mugger enn en karm full av kunstige planter, synes jeg. 

Der er jeg uenig, jeg har prøvd begge deler og det mangler ofte noe om man bruker alt annet bare fordi man har en eller annen barnslig tankegang om at kunstige planter er feil å bruke. 

Skrevet
Akkurat nå, Tøystykke skrev:

Der er jeg uenig, jeg har prøvd begge deler og det mangler ofte noe om man bruker alt annet bare fordi man har en eller annen barnslig tankegang om at kunstige planter er feil å bruke. 

Jeg synes tvert i mot det er motsatt: uekte planter er som veganernes kjøtterstatning.

Skrevet
Akkurat nå, sug lut skrev:

Jeg synes tvert i mot det er motsatt: uekte planter er som veganernes kjøtterstatning.

Det sier bare mye om din kapasitet.

Skrevet
5 minutter siden, Tøystykke skrev:

Det sier bare mye om din kapasitet.

Om min kapasitet, faktisk? Akkurat.

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Om min kapasitet, faktisk? Akkurat.

Slutt nå. Vær så snill. Hvorfor må du alltid krangle og kverulere?

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt nå. Vær så snill. Hvorfor må du alltid krangle og kverulere?

Jeg har ikke kranglet og kverulert, jeg har sagt hva jeg mener om planter og  uekte planter i hus, og fått det koblet til et uventet begrep, nemlig min kapasitet. Om du får vondt i hodet av det så...

Endret av sug lut
Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en hel liten jungel hjemme hos meg, men har ikke mer enn en og annen forvirret hærmygg. Larver, lus og sopp har jeg til gode å oppleve på inneplantene mine altså. Det skal sies at plantene mine får mye kjærlighet, men jeg hadde aldri giddet å kompensere med falske planter. Halve moroa er jo å få dem til å trives!

Skrevet

Ingen levende planter overlever hos meg 😮 Eier ikke grønne fingre. Da velger jeg faktisk heller fake planter. 

Anonymkode: 56eb4...beb

Skrevet

Det er ikke én ting som utgjør et hjem, men dersom hjemmet hverken har planter, gardiner, tepper eller farger da blir det stusselig. Liker ikke sånne minimalistiske hjem, syns ikke det er koselig der. Men velg noe annet enn planter bare, null stress. 
selv har jeg masse av det, særlig orkideer. Har hatt en runde med silkelus (eller hva det het), noe dritt som gjorde at jeg måtte kaste plantene og begynne på nytt. Det går helt fint altsp😜

Skrevet

Jeg synes planter er viktig men akkurat nå så har vi ingen. Grunnen til det er at vi har en kattunge som har ødelagt alle sammen, skal få nye i hus men skal vente noen mnd til så kanskje han har vokst av seg å leke med de. 

Anonymkode: 2f24e...71a

Skrevet

Jeg syns det er kjempefint med planter, men det er ikke det som utgjør et hjem. Mulig å dekorere på mange måter for å skape en lun atmosfære.

Er det jeg må gjøre, for jeg er tydeligvis planteverdens seriemorder. Og det er lite annet som er så stygt enn en jungel av slakta potteplanter og kaktuser.. så jeg lar være.

Anonymkode: a2c12...522

Skrevet
4 timer siden, Tøystykke skrev:

Barnslig? Jeg synes ikke kunstige planter er fint. Det er min smak og min mening. Kan ikke se hvordan det gjør meg mer barnslig enn deg som har en annen smak og annen mening. 

Skrevet

Jeg har ingen planter. Ingen ekte, ingen uekte. Jeg klarer til og med å drepe kaktuser, så bedre med ingen planter enn 30 døde planter

Anonymkode: 6d8d0...7a8

Skrevet

Det finnes nok mange fine uekte planter nå til dags, men ekte vil i mine øyne alltid være finest. Jeg elsker grønne planter og hadde syns det hadde manglet noe hjemme hos oss om vi ikke hadde hatt det. Jeg er egentlig ikke noe flink med planter i det hele tatt, men har funnet noen typer jeg klarer med og som trives. Fluer, larver, lus, sopp og lignende har jeg aldri opplevd pga planter.

Skrevet

Uekte planter renser ikke lufta, noe ekte planter gjør. Det er flere grunner til å ha inneplanter, bedre inneklima er iallefall noe jeg setter pris på og det mener jeg ekte grønne planter gir. 

Skrevet

Jeg har endt opp med tørket bomull, bambusskudd og kaktus. Eneste jeg kan holde liv i. Kjøper 2-3 orkideer som byttes ut i løpet av året. Skulle hatt det langt grønnere, men alt drepes. Letter å holde liv i og pleie unger 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...