Gå til innhold

Turnus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber fast 8-16 i en butikk. Sjefen vil ha meg til å stenge en dag i uka, og da vil arbeidstiden min bli 13-21. Jobber jeg turnus da?

Anonymkode: be4fa...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
31 minutter siden, KenCreek skrev:

Nei.

Hva er definisjonen på turnus da? Finner ikke så mye når jeg googler. 

Skrevet

Hvorfor er der viktig å definere det? 

hvis du jobber en kveld i uka er ikke det turnus. 
du har googla så da ser du jo at definisjonen er når behovet er ulikt gjennom døgnet. 

Anonymkode: 51861...16f

Skrevet

Om du tenkjer på turnusarbeid som kvalifiserer til 35,5 timers veke, så må det og innebære arbeid på søn- og heilagdagar,  med minimum kvar 3. helg.  I turnusarbeid vil arbeidstidene variere fra veke til veke.

Skrevet
35 minutter siden, soleia skrev:

Om du tenkjer på turnusarbeid som kvalifiserer til 35,5 timers veke, så må det og innebære arbeid på søn- og heilagdagar,  med minimum kvar 3. helg.  I turnusarbeid vil arbeidstidene variere fra veke til veke.

Takk! 
Da kvalifiserer jeg ikke til 35,5 timers uke - var bare det jeg lurte på. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk! 

Oi, heldige sjefen din som har deg....

Anonymkode: a3d01...589

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, heldige sjefen din som har deg....

Anonymkode: a3d01...589

Du. Jeg har stått på så mye, og blitt lurt så mye, at jeg er ferdig med å finne meg i alt. 
Men da er alt i orden her - jeg ville bare sjekke. Takk for bidraget ditt, forresten. 

Skrevet

Du likestiller din arbeidstid med min.. jeg jobber ( denne uken, neste er helt annerledes og det er de andre også) 7.30-15 mandag tirsdag lørdag, så jobber jeg 15.30-22.30 onsdag fredag og søndag.  Fri i dag og neste mandag som erstatning for helg. Der har du turnus..

Anonymkode: 036d7...0ad

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du likestiller din arbeidstid med min.. jeg jobber ( denne uken, neste er helt annerledes og det er de andre også) 7.30-15 mandag tirsdag lørdag, så jobber jeg 15.30-22.30 onsdag fredag og søndag.  Fri i dag og neste mandag som erstatning for helg. Der har du turnus..

Anonymkode: 036d7...0ad

Sønnen min jobber i en matbutikk, den er åpen fra 7 om morgenen til 22 om kvelden, så han jobber denne uken mandag 12-20, tirsdag 7 til 15, onsdag 15 til 22, torsdag 8 til 16, fredag 12 til 21 og lørdag 14 til 21, de dagene han åpner må han være på jobb en halvtime før åpning og de dagene han stenger blir klokka fort en halvtime over.

Men siden han jobber i butikk og ikke helsevesen har han ikke krav på 35,5 timers uke som en helsearbeider, det er rett og slett forskjell på tariffen i helsevesen og i handel.

Men i handel har de høyere tillegg for ubekvem arbeidstid enn dere har i helsevesen da.

Anonymkode: 72596...942

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk! 

Tror ikke det er krav til arbeid hver 3. helg? Det finnes steder med turnus hvor man jobber hver 4.

Anonymkode: c3127...e94

Skrevet
1 time siden, soleia skrev:

Tror ikke det er krav til arbeid hver 3. helg? Det finnes steder med turnus hvor man jobber hver 4.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tror ikke det er krav til arbeid hver 3. helg? Det finnes steder med turnus hvor man jobber hver 4.

Jeg tror det med 35,5 time i turnus er noe de har bare i helsevesenet, jobber du turnus f.eks på en døgnåpen bensinstasjom jobber du vel 37 timer i uka.

Anonymkode: 72596...942

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

I kommunen hvor jeg jobber har vi turnus med arbeid hver 4. helg i full stilling. Noen avdelinger jobber hver 6. helg i full stilling. For å fylle opp er det noen helgestillinger i tillegg. 
Vi har alle 35,5 timers uke og 5 ekstra fridager i året grunnet årsturnus. 

Anonymkode: e7906...670

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...