Gå til innhold

Anke barnefordeling


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som akkurat har vært gjennom en rettssak om barnefordeling og hun fikk omsorgsretten, 60/40 samt at eksmannen måtte betale for hennes advokatutgifter. Han anket nylig dette med saksomkostningene. Det er fortsatt to uker igjen før anketiden går ut. Har han også mulighet til å anke omsorgsretten eller måtte det vært gjort samtidig med anken om saksomkostningene? 

Takker for svar :)

Anonymkode: b4f3f...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge fristen ikke er ute kan han fortsatt anke 

Anonymkode: 5ccf6...474

Æsj.. Takk for svar :)

Anonymkode: b4f3f...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta det med ro, far vil aldri få noe mer samvær uansett.

I teorien er det barnas hensyn som skal ivaretas og både far og mor har like store muligheter. Men det er bare i teorien.

I praksis må mor være narkoman om en far skal komme godt ut av en konflikt om barnefordeling.

Anonymkode: a4e10...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare ta det med ro, far vil aldri få noe mer samvær uansett.

I teorien er det barnas hensyn som skal ivaretas og både far og mor har like store muligheter. Men det er bare i teorien.

I praksis må mor være narkoman om en far skal komme godt ut av en konflikt om barnefordeling.

Anonymkode: a4e10...b12

Enig med det du sier og det er fryktelig trist! Jeg synes at det er riktig at mor har omsorgen i tilfellet jeg snakket om, men at det er en "generell" regel, er ikke riktig.. 

Anonymkode: b4f3f...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig med det du sier og det er fryktelig trist! Jeg synes at det er riktig at mor har omsorgen i tilfellet jeg snakket om, men at det er en "generell" regel, er ikke riktig.. 

Anonymkode: b4f3f...a61

Ikke en generell regel?

Over 90 % av alle barnefordelingssaker ender med at mor får hovedomsorgen og i mange av disse ender far opp som en ruinert selvmordskandidat. Det hjelper ikke å si at det er like muligheter, da det ikke er realiten.

Det er nå mellom 60000-70000 godt skikkede omsorgsfulle fedre i Norge, som vil gi mer av sin tid til sine barn, men som nektes dette.

Ingen andre områder i vårt samfunn er mer kjønnsdiskriminerende.

Han og alle andre vet at han bare vil pådra seg mer gjeld, uten mer samvær ved å anke. Som mann er han vår tids sekundærforelder.

Anonymkode: a4e10...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke en generell regel?

Over 90 % av alle barnefordelingssaker ender med at mor får hovedomsorgen og i mange av disse ender far opp som en ruinert selvmordskandidat. Det hjelper ikke å si at det er like muligheter, da det ikke er realiten.

Det er nå mellom 60000-70000 godt skikkede omsorgsfulle fedre i Norge, som vil gi mer av sin tid til sine barn, men som nektes dette.

Ingen andre områder i vårt samfunn er mer kjønnsdiskriminerende.

Han og alle andre vet at han bare vil pådra seg mer gjeld, uten mer samvær ved å anke. Som mann er han vår tids sekundærforelder.

Anonymkode: a4e10...b12

Kilder? 

Anonymkode: 55431...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 10.15, Anonym bruker skrev:

Enig med det du sier og det er fryktelig trist! Jeg synes at det er riktig at mor har omsorgen i tilfellet jeg snakket om, men at det er en "generell" regel, er ikke riktig.. 

Anonymkode: b4f3f...a61

 

På 31.1.2020 den 15.42, Anonym bruker skrev:

Ikke en generell regel?

<snipp>

Anonymkode: a4e10...b12

Huff, du misforstod meg. Jeg mente at det ikke er greit at det så og si alltid er mor som får hovedomsorgen. Jeg ser jeg formulerte meg dårlig. 

Anonymkode: b4f3f...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Huff, du misforstod meg. Jeg mente at det ikke er greit at det så og si alltid er mor som får hovedomsorgen. Jeg ser jeg formulerte meg dårlig. 

Anonymkode: b4f3f...a61

Du formulerte deg ikke dårlig i det hele tatt. Den du svarer leser med vrangviljebrillene på, og da er det fort gjort å ikke få med seg poenger.

Anonymkode: 338e2...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 15.42, Anonym bruker skrev:

Ikke en generell regel?

Over 90 % av alle barnefordelingssaker ender med at mor får hovedomsorgen og i mange av disse ender far opp som en ruinert selvmordskandidat. Det hjelper ikke å si at det er like muligheter, da det ikke er realiten.

Det er nå mellom 60000-70000 godt skikkede omsorgsfulle fedre i Norge, som vil gi mer av sin tid til sine barn, men som nektes dette.

Ingen andre områder i vårt samfunn er mer kjønnsdiskriminerende.

Han og alle andre vet at han bare vil pådra seg mer gjeld, uten mer samvær ved å anke. Som mann er han vår tids sekundærforelder.

Anonymkode: a4e10...b12

Dette må du faktisk vise til kilde på om man skal tro deg. 

Anonymkode: bc014...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 15.42, Anonym bruker skrev:

Ikke en generell regel?

Over 90 % av alle barnefordelingssaker ender med at mor får hovedomsorgen og i mange av disse ender far opp som en ruinert selvmordskandidat. Det hjelper ikke å si at det er like muligheter, da det ikke er realiten.

Det er nå mellom 60000-70000 godt skikkede omsorgsfulle fedre i Norge, som vil gi mer av sin tid til sine barn, men som nektes dette.

Ingen andre områder i vårt samfunn er mer kjønnsdiskriminerende.

Han og alle andre vet at han bare vil pådra seg mer gjeld, uten mer samvær ved å anke. Som mann er han vår tids sekundærforelder.

Anonymkode: a4e10...b12

Det har du helt rett i. Kjenner til mange gode fedre i samme situasjon.

Anonymkode: 7c802...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...