Anonym bruker Skrevet 29. januar 2020 #1 Skrevet 29. januar 2020 Gutten min som er 11 år var sengeliggende med influensa i forrige uke. Etter det er han ikke seg selv. Han er en aktiv gutt som enten trener eller er ute med kompiser. Men nå sier han at han er sliten når kompisene ringer og han vil heller ligge på sofa og se på TV. Er det vanlig å være slapp lenge etter sykdom? Anonymkode: 2529d...419
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2020 #2 Skrevet 29. januar 2020 Om han har hatt skikkelig influensa kan det ta 2-3 uker å bli helt seg selv igjen, ikke press han men la han ta det i sitt tempo Anonymkode: 55953...153
Julie (: Skrevet 29. januar 2020 #3 Skrevet 29. januar 2020 Mine var slått ut en måned etter influensaen forrige vinter. Vi vaksinerte oss i år...
tante grusom master of law Skrevet 29. januar 2020 #4 Skrevet 29. januar 2020 Hvis det var influensa, så sitter den gjerne i i noen uker. Men det kan være greit å dra til legen og sjekke at det ikke er feks kyssesyken, samt sjekke jern og vitaminer. Min ene får ofte lavj jernnivå etter en kraftig infeksjon.
gærne ko Skrevet 29. januar 2020 #5 Skrevet 29. januar 2020 Det kan også være mykoplasma, den er langvarig. Her har hele familien hatt mykoplasma luftveisinfeksjon. De to minste hosta og var slakke hele desember. Begge voksne fikk lungebetennelse, og tenåringen på 13 har vært superslakk siden midten av desember. Vært hos legen, men ikke noe annet å gjøre enn å vente. Kan sitte i i 6-8 uker sa legen 😵 Veldig mange rundt her som har dette i vinter. Slitsomt å være "ikke syk, men helle ikke frisk".
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2020 #6 Skrevet 29. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Gutten min som er 11 år var sengeliggende med influensa i forrige uke. Etter det er han ikke seg selv. Han er en aktiv gutt som enten trener eller er ute med kompiser. Men nå sier han at han er sliten når kompisene ringer og han vil heller ligge på sofa og se på TV. Er det vanlig å være slapp lenge etter sykdom? Anonymkode: 2529d...419 Dette er ikke lenge etter sykdom. Tar mange uker kanskje en mnd. Anonymkode: 099d7...34a
gærne ko Skrevet 29. januar 2020 #7 Skrevet 29. januar 2020 Vi med lungebetennelse fikk det. Barna blei jo bare forkjøla/feber/sår hals/slappe, så da må det bare gå over av seg selv. Og det kan tydeligvis ta litt tid. Satt lenge i for alle. Uansett mye av det og influensa nå, og alt det sitter i ei stund etter feber er borte.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2020 #8 Skrevet 29. januar 2020 Jeg hadde en heftig influensa i fjor vinter. Det tok meg over en mnd før jeg var i form igjen. Av og til kan det ta veldig lang tid dessverre. Anonymkode: 2c5cc...47f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #9 Skrevet 30. januar 2020 Jeg fikk påvist influensa type A i 2015. Aldri hatt influensa før så mulig jeg derfor ble ekstra syk. Var sengeliggende med 40 i feber i 3 uker. Det tok ca 6 mnd før jeg ble meg selv igjen. I følge min lege var det ikke unormalt å være redusert i formen i flere uker etter influensa. Det positive er at man er immun mot det influensaviruset man har hatt i en tid etterpå og man blir ikke like syk. Anonymkode: 581bf...fa2
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #10 Skrevet 30. januar 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Gutten min som er 11 år var sengeliggende med influensa i forrige uke. Etter det er han ikke seg selv. Han er en aktiv gutt som enten trener eller er ute med kompiser. Men nå sier han at han er sliten når kompisene ringer og han vil heller ligge på sofa og se på TV. Er det vanlig å være slapp lenge etter sykdom? Anonymkode: 2529d...419 Få han til lege! Etter større infeksjonssykdommer sees noen ganger utbrudd av ME som ettersykdom! Anonymkode: c6203...78b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #11 Skrevet 30. januar 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Få han til lege! Etter større infeksjonssykdommer sees noen ganger utbrudd av ME som ettersykdom! Anonymkode: c6203...78b Kjære vene, slapp av litt nå. Hi, jeg har ligget med kraftig forkjølelse og bihulebetennelse i 2,5 uke. Formen er generelt bedre nå, men føler meg helt gåen og orker veldig lite. Fikk beskjed av legen om at det viruset som går nå kan henge i lenge. Har også hatt mye sykdom på jobb og flere har vært sykemeldte i opp til 4 uker. Så at han fortsatt er slapp etter 1 uke er nok ingenting å bekymre seg for. La han slappe av og hente seg inn igjen. Anonymkode: e6414...7c6
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #12 Skrevet 30. januar 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Få han til lege! Etter større infeksjonssykdommer sees noen ganger utbrudd av ME som ettersykdom! Anonymkode: c6203...78b Langt dit altså, selv de som får postviralt utmattelsessyndrom har et stykke igjen til ME. Anonymkode: 55953...153
Twintipp Skrevet 30. januar 2020 #13 Skrevet 30. januar 2020 Var slapp en mnd etter influensaen som var nå!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #14 Skrevet 30. januar 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Få han til lege! Etter større infeksjonssykdommer sees noen ganger utbrudd av ME som ettersykdom! Anonymkode: c6203...78b Hva tenker du legen skal gjøre? ME diagnostiseres ikke rett etter infeksjonssykdom. La guttungen ta det i eget tempo. Vedvarer det over lengre tid bestiller du legetime. Anonymkode: f25ca...e9d
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #15 Skrevet 30. januar 2020 15 timer siden, gærne ko skrev: Vi med lungebetennelse fikk det. Barna blei jo bare forkjøla/feber/sår hals/slappe, så da må det bare gå over av seg selv. Og det kan tydeligvis ta litt tid. Satt lenge i for alle. Uansett mye av det og influensa nå, og alt det sitter i ei stund etter feber er borte. Vi hadde Mycoplasma hele familien for 2 år siden. Alle fikk behandling. Så litt rart dere alle ikke fikk det. Anonymkode: a5562...01f
Admin Skrevet 30. januar 2020 #16 Skrevet 30. januar 2020 Tråden er ryddet for innlegg signert av helsepersonell. Admin
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #17 Skrevet 30. januar 2020 Kanskje han har/hadde kyssesyke i tillegg? Anonymkode: c079d...632
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2020 #18 Skrevet 30. januar 2020 La han slappe av lenger enn han egentlig trenger. Jeg gikk rett på full hverdag etter kraftig influensa og sitter her nå etter et par år og blir utredet for ME. En av legene knyttet det opp til influensaen og at jeg ikke lot kroppen hente seg inn igjen... Anonymkode: 01454...f52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå