Gå til innhold

Curb your enthusiasm - Larry David gjør narr av #metoo, hva tenker dere om det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 31.1.2020 den 9.15, Anonym bruker skrev:

Det er ikke bare godt voksne rike menn som må forsikre seg om aktivt samtykke FØR han tar sensuelt på en kvinne, hver gang.

Det må alle menn; gifte, fattige, samboere osv.

Ettersom 3 av 4 norske menn er redd for falske anklager er det med videoovervåkning kanskje ikke så dumt. Hørte akkurat om en som satt varetektsfengslet på grunn av påstått overgrep mot en kvinne. Videoovervåkning viste at det var falsk anklage og han slapp ut av fengsel.

Anonymkode: c5650...3c8

Åja, er det deg igjen...  

Dette med 3 av 4 menn er jo ikke sant, du har misforstått statistikken totalt. Det har jeg jo forklart deg før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Dette med 3 av 4 menn er jo ikke sant, du har misforstått statistikken totalt. Det har jeg jo forklart deg før. 

Ja det er sant, takk for rettelse!

Det riktige er: "Andelen er høyest blant mennene: To av tre frykter falske anklager."

Sitat fra denne artikkelen:  klassekampen.no/menn-frykter-metoo

Når man må bevise sin uskyld med video for å komme ut av fengsel etter falsk anklage, som han jeg viste til i eksempelet. Da er poenget like relevant.

 

Anonymkode: c5650...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er sant, takk for rettelse!

Det riktige er: "Andelen er høyest blant mennene: To av tre frykter falske anklager."

Sitat fra denne artikkelen:  klassekampen.no/menn-frykter-metoo

Når man må bevise sin uskyld med video for å komme ut av fengsel etter falsk anklage, som han jeg viste til i eksempelet. Da er poenget like relevant.

 

Anonymkode: c5650...3c8

Ehhmm, har du lest din egen link...

Anonymkode: 4046a...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/oROB40/Tre-maneder-etter-at-avisen-anklaget-ham-for-seksuell-trakassering_-tok-teatersjef-Benny-Fredriksson-sitt-eget-liv

Tok selvmord etter metoo anklager. 

https://www.nettavisen.no/økonomi/lina-makboul-gransket-metoo-i-sverige--journalistene-ble-aktivister/3423642040.html

Et selvmord og flere karrierer i grus. En rekke riksaviser felt for grove presseetiske brudd. I Sverige gikk det brutalt for seg under Metoo.

Anonymkode: 3a462...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/oROB40/Tre-maneder-etter-at-avisen-anklaget-ham-for-seksuell-trakassering_-tok-teatersjef-Benny-Fredriksson-sitt-eget-liv

Tok selvmord etter metoo anklager. 

https://www.nettavisen.no/økonomi/lina-makboul-gransket-metoo-i-sverige--journalistene-ble-aktivister/3423642040.html

Et selvmord og flere karrierer i grus. En rekke riksaviser felt for grove presseetiske brudd. I Sverige gikk det brutalt for seg under Metoo.

Anonymkode: 3a462...f6d

Du har et voldsomt oppheng i dette, du gnåler på de samme temaene hver eneste gang, du har en merkelig agenda som handler om hvor slemme kvinner er mot menn i alle mulige varianter. Tråd etter tråd. 

Har du forsøkt å oppsøke hjelp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 9.15, Anonym bruker skrev:

 

Ettersom 3 av 4 norske menn er redd for falske anklager 

Anonymkode: c5650...3c8

Er du like bekymrer for de 10 av 10 kvinner som er redde for voldtekt og overgrep?

Anonymkode: 11f10...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, the amazing spidermamma said:

Du har et voldsomt oppheng i dette, du gnåler på de samme temaene hver eneste gang, du har en merkelig agenda som handler om hvor slemme kvinner er mot menn i alle mulige varianter. Tråd etter tråd. 

Har du forsøkt å oppsøke hjelp? 

Gang etter gang? Jeg forstår ikke hva du snakker om. En sak har alltid to sider.

Anonymkode: 3a462...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er sant, takk for rettelse!

Det riktige er: "Andelen er høyest blant mennene: To av tre frykter falske anklager."

Sitat fra denne artikkelen:  klassekampen.no/menn-frykter-metoo

Når man må bevise sin uskyld med video for å komme ut av fengsel etter falsk anklage, som han jeg viste til i eksempelet. Da er poenget like relevant.

 

Anonymkode: c5650...3c8

Men de er jo ikke redde for falske anklager mot seg selv, de er redde for falske anklager generelt. Jeg er også redd for at menn kan komme til å oppleve falske anklager etter #metoo, og jeg er til og med kvinne. Det er noe helt annet enn det du forsøker å underbygge gjennom lenken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ostepop123 skrev:

? Det du skriver nå er da virkelig noe helt annet enn det du skrev først? "Hun burde ikke avvise ham fordi han er rik"?

Det var ikke MITT ståsted jeg beskrev, men ståstedet til dem som lager denne «humoren».

Anonymkode: 10c27...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du like bekymrer for de 10 av 10 kvinner som er redde for voldtekt og overgrep?

Anonymkode: 11f10...94f

Ja absolutt!

Derfor er det jo en vinn-vinn situasjon om all alenetid mellom en mann og kvinne filmes og opptaket lagres sentralt i sanntid.

Kvinner kan føle seg trygge på at mannen, uansett hvilken relasjon de har, ikke tar sensuelt på henne uten aktivt samtykke hver gang.

Menn kan føle seg trygge på å ikke bli falskt anklaget og uriktig fengslet dersom hun; angrer, vil ha hevn for noe, er i en barnefordelingssak, ønsker oppmerksomhet/penger el.l.

I dag avgjøres slike skyldspørsmål typisk av hvem som har den mest troverdige historien. Han jeg viste til i tråden over slapp ut av fengsel etter at de fant videoopptak.

Anonymkode: c5650...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja absolutt!

Derfor er det jo en vinn-vinn situasjon om all alenetid mellom en mann og kvinne filmes og opptaket lagres sentralt i sanntid.

Kvinner kan føle seg trygge på at mannen, uansett hvilken relasjon de har, ikke tar sensuelt på henne uten aktivt samtykke hver gang.

Menn kan føle seg trygge på å ikke bli falskt anklaget og uriktig fengslet dersom hun; angrer, vil ha hevn for noe, er i en barnefordelingssak, ønsker oppmerksomhet/penger el.l.

I dag avgjøres slike skyldspørsmål typisk av hvem som har den mest troverdige historien. Han jeg viste til i tråden over slapp ut av fengsel etter at de fant videoopptak.

Anonymkode: c5650...3c8

Det er det dummeste jeg har hørt noen gang. Det samme gjelder spørre-om-lov-kulturen det harseleres med i sketsjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja absolutt!

Derfor er det jo en vinn-vinn situasjon om all alenetid mellom en mann og kvinne filmes og opptaket lagres sentralt i sanntid.

Kvinner kan føle seg trygge på at mannen, uansett hvilken relasjon de har, ikke tar sensuelt på henne uten aktivt samtykke hver gang.

Menn kan føle seg trygge på å ikke bli falskt anklaget og uriktig fengslet dersom hun; angrer, vil ha hevn for noe, er i en barnefordelingssak, ønsker oppmerksomhet/penger el.l.

I dag avgjøres slike skyldspørsmål typisk av hvem som har den mest troverdige historien. Han jeg viste til i tråden over slapp ut av fengsel etter at de fant videoopptak.

Anonymkode: c5650...3c8

Dette kan du ikke mene? Skal man videodokumentere alle møter mellom menn og kvinner og lagre det? Sanntidskamera over alt i samfunnet? Det er det mest absurde jeg har hørt på lenge. 

Sånn sett bort fra det åpenbare problemet med privatlivets fred og overvåkning så lurer jeg på hvordan dette skal gjennomføres. Hvor enorme mengder data som da må lagres, hvor hinsides dyrt et slikt system ville bli, hvem skal forvalte alt materiale osv osv. 

Anonymkode: abeed...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja absolutt!

Derfor er det jo en vinn-vinn situasjon om all alenetid mellom en mann og kvinne filmes og opptaket lagres sentralt i sanntid.

Kvinner kan føle seg trygge på at mannen, uansett hvilken relasjon de har, ikke tar sensuelt på henne uten aktivt samtykke hver gang.

Menn kan føle seg trygge på å ikke bli falskt anklaget og uriktig fengslet dersom hun; angrer, vil ha hevn for noe, er i en barnefordelingssak, ønsker oppmerksomhet/penger el.l.

I dag avgjøres slike skyldspørsmål typisk av hvem som har den mest troverdige historien. Han jeg viste til i tråden over slapp ut av fengsel etter at de fant videoopptak.

Anonymkode: c5650...3c8

Da kan vi jo like godt gå full Handmaids Tale, og segregere samfunnet slik vi ser i kulturer vi ikke liker å sammenligne oss med. Kvinner og menn får ikke spise sammen, kvinner får ikke forlate huset uten et mannlig familiemedlem, får ikke gå på skole sammen etc. I alle disse samfunnene er kvinner sterkt skadelidende. 

Anonymkode: db107...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

I dag avgjøres slike skyldspørsmål typisk av hvem som har den mest troverdige historien. Han jeg viste til i tråden over slapp ut av fengsel etter at de fant videoopptak.

Anonymkode: c5650...3c8

Ha, ha...

Videoopptak kan ikke bevise noe som helst...

Anonymkode: 10c27...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«it’s not a hard time for men right now. It’s a hard time for abusers and predators. It’s a hard time for men who abuse and prey on women. They should be freaking out. They should have been freaking out a long time ago.” -Alyssa Milano

Anonymkode: db107...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha, ha...

Videoopptak kan ikke bevise noe som helst...

Anonymkode: 10c27...438

Ha, ha...i eksempelet over ble en mann fengslet fordi en kvinne hadde gitt en troverdig historie om seksuelt overergrep på en skole.

Hun visste ikke at området var overvåket, dermed slapp mannen ut av fengsel når det ble bevist at alt var løgn. 

Det er slike historier menn ikke vil havne i. Dermed blir videobevis relevant.

Anonymkode: c5650...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...