Gå til innhold

1 ferie uke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber 50%. 3 dager i uken. Jeg jobber Mandag, Onsdag og Torsdag og Tirsdag, Onsdag og Fredag. 

Må en ferieuke være fra Mandag- Søndag eller kan den være fra Onsdag- Tirsdag?

Anonymkode: 1c28c...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den vil telle som 1 uke uansett. Du kan ikke ta ferie de dagene du jobber og ha ordinær fri de andre. 

Anonymkode: 9674a...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet redusert 50 % i staten søkte jeg kun ferie for de dagene jeg skulle ha jobbet. hadde da reduseret antall feriedager også.....

Anonymkode: 01df2...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg jobbet redusert 50 % i staten søkte jeg kun ferie for de dagene jeg skulle ha jobbet. hadde da reduseret antall feriedager også.....

Anonymkode: 01df2...75c

Det er fordi du da hadde reduserte dager :) Mange steder har man ikke det, og da kan man ikke ta fri kun dager man skulle ha jobbet. Er man delvis sykemeldt, gjelder andre regler. 

Anonymkode: 9674a...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt sagt, jobber du tre dager pr uke, har du tre faktiske feriedager igjen om du har en uke ferie igjen. Det vil si at jobber du torsdag, fredag, lørdag den ene uka og mandag, tirsdag, onsdag neste uke. Kan du ikke ta ferie fra torsdag til onsdag og på den måten få 6 feriedager. Hadde jo vært kjekt om det var sånn da...

Anonymkode: 41462...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs som du er turnusarbeidere eller ikke. Turnusarbeidere kan ikke ta ut enkeltdager. 

Anonymkode: 5d3b2...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KenCreek
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det spørs som du er turnusarbeidere eller ikke. Turnusarbeidere kan ikke ta ut enkeltdager. 

Anonymkode: 5d3b2...101

Jeg er turnusarbeider. Jeg kan ta ut enkeltdager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...