Gå til innhold

Han passet aldri våre barn, nå blir han sur fordi vi ikke passer hans barn??😡


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min mann har en lillebror som alltid har vært uansvarlig. Rotet det til økonomisk, bodd hjemme i kjelleren hos sine foreldre til han var 35år. Han har jobbet litt men han har «alltid blitt dårlig og urettferdig behandlet på sikkert 10 jobber». I mine øyne er neppe arbeidsgiver problemet! Han er frekk og oppfører seg som en drittunge. Svarer frekt, slenger med dører og oppfører seg som en uansvarlig hormonell tenåring. Foreldrene hans er også til en viss grad skyldig, som lar han få holde på. Han bodde gratis, spiste gratis, brukte foreldrenes biler og de betalte bensin. Selv festet han bort lønna.

 

uansett. For 2år siden møtte han ei dame som ble gravid etter one night stand. Barnet er nå litt over 1år å svigeren min maser om barnevakt. Våre er nå i skolealder å vi er endelig ferdig med småbarn. Nå er det kamper å den type oppfølging. Når våres barn var små hadde vi barnevakt en gang i året da vi ikke har foreldre  som har stilt opp. Min svoger stilte hvertfall ikke opp. Ikke kom han i bursdager heller da han var fyllesyk. I dåpen til datteren min kom han fyllesyk og gretten etter middagen. Nå som han har blitt pappa forventer han at vi skal stille opp. Han blir sur og grinete fordi vi sier nei til å passe i helger eller passe ettermiddager her og der. Vi har passet barnet to ganger. For meg er det en blanding av at det er godt å hvile i helgene uten småbarn, og det faktum at han aldri stilte opp så hvorfor skal jeg/vi? Mannen er enig med meg. Han stiller heller ikke opp for våre barn nå, nå handler alt om at «dere har jo store barn, jeg har små så mer slitsomt for meg».

 

Er vi slemme som ikke gidder stille opp? Når  niesen vår blir større blir set annerledes men nå, nei takk.

Anonymkode: e6aff...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne passet for å få et godt forhold til barnet. Jeg var selv så heldig å få passe min eldste niese mye da jeg var student, og vi har et supert forhold (hun er nå 23 år). Svogeren bør derimot vokse opp. Har dere forklart det du skriver for ham? Vist ham hvor utrolig bortskjemt og privilegert han er/har vært?

Anonymkode: 25047...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror har aldri engasjert seg i mine barn. 

Men Jeg vil ha en relasjon til mine nieser. Så vi passer dem.

Klart, det ER irriterende at det aldri går andre veien...men jeg velger å heve meg over det. Min eldste niese har en gang sagt "pappaen min orker ingenting med oss". Den gikk rett inn i hjerteroten...

Anonymkode: 426cd...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne passet for å få et godt forhold til barnet. Jeg var selv så heldig å få passe min eldste niese mye da jeg var student, og vi har et supert forhold (hun er nå 23 år). Svogeren bør derimot vokse opp. Har dere forklart det du skriver for ham? Vist ham hvor utrolig bortskjemt og privilegert han er/har vært?

Anonymkode: 25047...4c3

Ja dette har vi fortalt i en årrekke. Han ser ikke det selv. Han svarer med ett ordforråd som en tenåring «faen as, du er bare misunnelig du». Han har aldri satt pris på noen uansett hva de gjør. Har han fått motorstopp, vært tom for penger osv midt på natta har foreldrene kommet å ordnet opp med en gang. Han finnes ikke takknemmelig. En gang kjørte faren hans etter nattevakt i 2t hver vei fordi han rotet bort bilnøklene. Svigerfar fikk ikke ett takk , svogeren min syntes han var treg og at han stakkars hadde stått ute å ventet lenge før han ble hentet. Innimellom lurer jeg på om svigeren min bare er en bortskjemt drittunge, eller om han har en diagnose. Foreldrene hans syr puter under armene hand fordi han ble mobbet som barn. Det ble jeg og min mann også, men vi kan ikke leve på det hele livet.

 

hi 

Anonymkode: e6aff...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja dette har vi fortalt i en årrekke. Han ser ikke det selv. Han svarer med ett ordforråd som en tenåring «faen as, du er bare misunnelig du». Han har aldri satt pris på noen uansett hva de gjør. Har han fått motorstopp, vært tom for penger osv midt på natta har foreldrene kommet å ordnet opp med en gang. Han finnes ikke takknemmelig. En gang kjørte faren hans etter nattevakt i 2t hver vei fordi han rotet bort bilnøklene. Svigerfar fikk ikke ett takk , svogeren min syntes han var treg og at han stakkars hadde stått ute å ventet lenge før han ble hentet. Innimellom lurer jeg på om svigeren min bare er en bortskjemt drittunge, eller om han har en diagnose. Foreldrene hans syr puter under armene hand fordi han ble mobbet som barn. Det ble jeg og min mann også, men vi kan ikke leve på det hele livet.

 

hi 

Anonymkode: e6aff...991

Da hadde jeg latt ham seile sin egen sjø, men allikevel prøvd å bygge opp et forhold til niesen. Det er ikke hennes feil, og dere vil sikkert ha god innflytelse på henne. Fortsett og si nei når det ikke passer eller dere ikke vil, og inviter henne heller med når dere har lyst.

Anonymkode: 25047...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg handler det å passe barn pm å bygge en nær og god relasjon til barnet vi passer. Barn jeg ikke er interessert i sier jeg da nei til å passe også. 

Jeg skjønner tankegangen deres, samtidig så senker dere ned på nivået til broren da. Han passet ikke våre så da skal ikke vi passe hans er jo litt barnslig argumentering da. 

Og blir litt trist på barnets vegne. Dere er jo tante og onkel. 

Anonymkode: 4c2f3...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg handler det å passe barn pm å bygge en nær og god relasjon til barnet vi passer. Barn jeg ikke er interessert i sier jeg da nei til å passe også. 

Jeg skjønner tankegangen deres, samtidig så senker dere ned på nivået til broren da. Han passet ikke våre så da skal ikke vi passe hans er jo litt barnslig argumentering da. 

Og blir litt trist på barnets vegne. Dere er jo tante og onkel. 

Anonymkode: 4c2f3...c00

Akkurat samme svar som jeg tenkte å skrive. Hadde absolutt passet barnet når det passet for å få en nær relasjon til barnet. At faren til barnet er en bortskjemt drittunge bør ikke gå ut over barnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner dere godt, men jeg ville som flere sier, passet av og til for å få et forhold til barnet. Men da på mine premisser, når det passet meg, ikke nødvendigvis når svoger trengte det mest.

Anonymkode: 19f4b...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet tror jeg nesten jeg hadde passet litt på egne følelser. Slik han svogeren din høres ut er sjansen stor for at han innen et par år står i brudd med moren og ikke får/ønsker kontakt med barnet... Ingen oppegående voksen person orker å være i et forhold med en som er et barn i hodet. 

Anonymkode: 01081...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne passet for å få et godt forhold til barnet. Jeg var selv så heldig å få passe min eldste niese mye da jeg var student, og vi har et supert forhold (hun er nå 23 år). Svogeren bør derimot vokse opp. Har dere forklart det du skriver for ham? Vist ham hvor utrolig bortskjemt og privilegert han er/har vært?

Anonymkode: 25047...4c3

Dette.

Men jeg ville neppe ha passet henne på de dagene svogeren ba om avlastning. Hadde heller ringt eksen hans og bedt om å få låne barnet de dagene det var høvelig for oss. 

Anonymkode: 1e66b...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte dere han noen gang om å være barnevakt da deres barn var små? Eksmannen min hadde en bror som dette da vi fikk barn, og han var «den siste vi spurte.» Likevel var vi de første han spurte da han fikk barn selv. Vi sa ofte ja for å få et forhold til barnet. Han ble mer voksen av å få barn. Likevel er han fortsatt den siste vi spør om å være barnevakt

Anonymkode: ee532...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært bekymret for om denne svogeren har omsorgsevne god nok til å ha barnet.

Og jeg ville passet barnet for å skape en trygg relasjon til dette, for noe sier meg at dette barnet trenger noen som ser barnets situasjon og kan beskytte det om det blir nødvendig. Om han dropper samvær også, så fortjener både dette barnet og dine barn å få bli kjent med hverandre og ha en noenlunde nær relasjon i oppveksten - da kan de også være der for hverandre som voksne.

Anonymkode: a87f7...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kommet i bursdager og hadde sagt ja til å passe av og til også. Ikke for at han fortjener det, men for at det lille barnet fortjener det.

Anonymkode: 9dcde...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette barnet er deres niese og dine barns kusine. Det høres dessuten ut som om hun er uheldig med sine foreldre.

Pass henne for hennes og deres skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For få et godt å nært forhold til barnet hadde jeg sakt ja, men innen rimelighetens grenser. Ikke passet i hytt og pine kun fordi pappan ikke orker å ta rede på sitt eget barn. 

Men det er typisk dette. Bror og svigerinne så på det som en byrde å "måtte" passe vår barn da de var små. Endte med at de få gangene vi spurte dem, så var det KRISE. Men er ikke måte på hvor viktig det er at familie stille opp nå når de har fått barn. Passer ungene om det passer for oss.

Anonymkode: a3cd9...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min mann har en lillebror som alltid har vært uansvarlig. Rotet det til økonomisk, bodd hjemme i kjelleren hos sine foreldre til han var 35år. Han har jobbet litt men han har «alltid blitt dårlig og urettferdig behandlet på sikkert 10 jobber». I mine øyne er neppe arbeidsgiver problemet! Han er frekk og oppfører seg som en drittunge. Svarer frekt, slenger med dører og oppfører seg som en uansvarlig hormonell tenåring. Foreldrene hans er også til en viss grad skyldig, som lar han få holde på. Han bodde gratis, spiste gratis, brukte foreldrenes biler og de betalte bensin. Selv festet han bort lønna.

 

uansett. For 2år siden møtte han ei dame som ble gravid etter one night stand. Barnet er nå litt over 1år å svigeren min maser om barnevakt. Våre er nå i skolealder å vi er endelig ferdig med småbarn. Nå er det kamper å den type oppfølging. Når våres barn var små hadde vi barnevakt en gang i året da vi ikke har foreldre  som har stilt opp. Min svoger stilte hvertfall ikke opp. Ikke kom han i bursdager heller da han var fyllesyk. I dåpen til datteren min kom han fyllesyk og gretten etter middagen. Nå som han har blitt pappa forventer han at vi skal stille opp. Han blir sur og grinete fordi vi sier nei til å passe i helger eller passe ettermiddager her og der. Vi har passet barnet to ganger. For meg er det en blanding av at det er godt å hvile i helgene uten småbarn, og det faktum at han aldri stilte opp så hvorfor skal jeg/vi? Mannen er enig med meg. Han stiller heller ikke opp for våre barn nå, nå handler alt om at «dere har jo store barn, jeg har små så mer slitsomt for meg».

 

Er vi slemme som ikke gidder stille opp? Når  niesen vår blir større blir set annerledes men nå, nei takk.

Anonymkode: e6aff...991

Nå har han barn selv, så skjønner han nå. Jeg synes dere kunne passet niesa litt jeg da. Selvom han ikke passet deres barn. 

 

Anonymkode: 89a85...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt ham «hvor mange ganger skylder vi deg å sitte barnevakt? Hvor mange ganger har du passet for oss?»

Jeg hadde nok ofte sagt nei til hans forespørsler, men passet på å invitere barnet hans til dere jevnlig, på eget initiativ, slik at forholdet til tantebarnet ikke blir skadelidende. 

Anonymkode: 2bcfc...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...