Gå til innhold

Ferielistene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når skal dem være klar??. Sjefen maser om at vi må bestemme når vi skal ha ferie. Vanskelig å bestille tur og bestemme synes jeg 

Anonymkode: fbe5e...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i staten og vi har frist for innlevering av søknad om sommerferie 15.03. Jo tidligere sjefen vet når folk vil ha ferie, jo enklere er det jo å få kabalen til å gå opp.

Anonymkode: e7875...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke bestille tur da, men greit å ønske seg ferie så kabalen går opp hos dere.

Har mannen f.eks tidlig og sen ferie annenhvert år, så kan du ønske ferie sånn at kabalen går opp. Her har mannen tvungen ferie pga feriestengt bedrift, så jeg må ønske ferie tilpasset hans. Når ungene var mindre ønsket jeg ferie så ungene kunne ha 1-2 uker med meg alene før vi hadde litt ferie sammen og til slutt hadde de litt ferie alene med mannen, på den måten fikk ungene lang ferie og slapp være i ukesvis på f.eks sfo.

Nå som ungene er større kan jeg ønske så vi får mer tid sammen.

 

Anonymkode: 6f975...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forskjellige arbeidsstedene har sikker ulike frister, og så finnes det vel en lovbestemt frist som jeg aldri husker. Der jeg jobber er ferien låst, og vi får ikke velge, så jeg "slipper" å forholde meg til slikt. 

Selv om du ikke bestiller ferietur nå, kan du vel likevel klare å ønske deg tidspunkt for ferien? Skal du ha samtidig med din mann (hvis du har noen), er barnehagen eller SFO feriestengt så du må ha ferie på det tidspunktet pga pass av barn (hvis du har noen), er det andre ting som gjør at du ønsker deg ferie på bestemte tidspunkt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg levere inn avdelingens ferielister 1.2 - HR skal ha alt klart innen 1.3

Arvbeisstedet har et krav om å kunne vise til at arbeidstakere har fått sin lovbestemte sommerferie innen ferieavvikling begynner. 

Anonymkode: bd979...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...