Gå til innhold

Regulering, som gikk gærent..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde regulering på i 5 år. Men idag er bittet helt ødelagt, hjørnetanna nede er underbitt. Når jeg biter tennene sammen, treffer ingen hverandre, det gjør vondt og er irritert, jeg må ofte dytte kjeven til siden for å bite.

Fra naturens side har jeg riktig bitt. Men jeg manglet tenner så de måtte flytte tanngarden. 

Hvordan kan jeg få fikset dette nå i voksen alder?

Anonymkode: dc461...026

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan dra til tannlege!?

Anonymkode: 7450b...c79

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan dra til tannlege!?

Anonymkode: 7450b...c79

Stått opp med feil bein idag?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stått opp med feil bein idag?

Det var da ikke noe galt i det svaret? 

Men du tenker kanskje på hvordan du skal gå frem for å klage? Ta kontakt med tannlegen du gikk til, eller en annen for å få en annens vurdering. 

Anonymkode: fde6c...686

Skrevet

Har en kollega som brukte tannregulering som ungdom, tennene ble bra når hun fjernet reguleringen men det tok ikke lang tid før tennene var tilbake til utgangspunktet igjen. Så nå har hun permanent regulering på baksiden av tennene, og det må hun ha hele tiden 

Anonymkode: 1f699...263

Skrevet
21 minutes ago, Anonym bruker said:

Har en kollega som brukte tannregulering som ungdom, tennene ble bra når hun fjernet reguleringen men det tok ikke lang tid før tennene var tilbake til utgangspunktet igjen. Så nå har hun permanent regulering på baksiden av tennene, og det må hun ha hele tiden 

Anonymkode: 1f699...263

Det har jeg også. Så tannregulering fortsatt som 38 år 😆

Hi, det er ikke uvanlig at tenner flytter seg. Du må antakelig regulere dem igjen.. 

Anonymkode: 41952...96d

Skrevet

Jeg ville startet med å dra tilbake til kjeveortopeden som behandlet deg. Sannsynligvis vil du få god hjelp der. Dersom det ikke skulle løse seg kan du forsøke klagenemnd eller uttalelse fra en annen kjeveortoped.

Anonymkode: 2ed83...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...