Gå til innhold

Vurderer spiral, men er det vondt å sette inn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe verre enn vanlig GU. Ikke noe behagelig, men det går greit. Jeg kjente at den ble satt inn, men jeg tåler at det stikker i to sekunder. Jeg fikk beskjed om å ta to paracet før jeg kom.

Anonymkode: 9e977...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vondt. Veldig fort gjort. Pustet med magen og forsøkte slappe av i muskulaturen. 

Anonymkode: 91c3b...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang var på 6-ukerskontrollen etter fødsel, så da tuslet vel legen omtrent bare inn og la den fra seg, rimelig åpent enda :biggrin: Da jeg byttet sist var jeg litt spent på om det ville være vondt, men det stakk bare litt, og så hadde jeg litt menssmerter resten av dagen.

Anonymkode: dde8a...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har satt inn spiral to ganger - etter fødsel med yngste og så byttet en gang siden da. Ikke vondt å sette inn syns jeg, og jeg er vanligvis veldig pysete med sånt;-)

Anonymkode: 209e7...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Første gang var på 6-ukerskontrollen etter fødsel, så da tuslet vel legen omtrent bare inn og la den fra seg, rimelig åpent enda :biggrin: Da jeg byttet sist var jeg litt spent på om det ville være vondt, men det stakk bare litt, og så hadde jeg litt menssmerter resten av dagen.

Anonymkode: dde8a...fd8

Samme erfaring som deg. Kjente selvsagt at det var noen innom på 6-ukerskontrollen, men var litt sånn: Har du satt den inn alt? 
ved bytte hadde jeg en del ubehag med å få løs den gamle. Det var ikke godt, men innsettingen av den nye var helt uproblematisk. Litt stikking bare. 

Anonymkode: 5ac11...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte inn kobberspiral, og selve innsetningen gikk veldig fint. Men resten av dagen lå jeg i fosterstilling med store smerter. Og jeg har tatt full bukplastikk, med sying av magemuskler med kun paracet, og det har gått fint. Så er ikke sånn at jeg har lav smerteterskel. 

Anonymkode: 49c9b...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt inn tre ganger. De to første gangene kjente jeg ingenting, den tredje gangen fikk jeg så vondt at hun måtte sette lokalbedøvelse.

Smerten er ikke intens, men en voldsom pressende følelse. 

 

Anonymkode: debe4...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt ubehagelig, ja, men det er jo fort gjort. 🙂

Har ikke bytta enda, det må jeg gjøre om ikke så lenge. Gruer meg til å ta den ut...

Anonymkode: 8a89d...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer resten, litt ubehagelig, men helt greit. Verre å ta den ut, det endte i full narkose. 

Anonymkode: 5f510...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg satte inn kobberspiral, og selve innsetningen gikk veldig fint. Men resten av dagen lå jeg i fosterstilling med store smerter. Og jeg har tatt full bukplastikk, med sying av magemuskler med kun paracet, og det har gått fint. Så er ikke sånn at jeg har lav smerteterskel. 

Anonymkode: 49c9b...dfb

Håpar du fekk litt meir enn ein paracet mens du sydde magemusklane😉

HI, ikkje vondt å få sett inn hormonspiral iallfall. Stikk litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp - da lurer jeg på hva som er galt med meg; jeg synes det var sjokkerende vondt (og jeg har født tre barn uten smertestillende så jeg tror ikke det er noe unormalt med smerteterskelen min...)😱 Men det gikk jo veldig fort over da!

Anonymkode: e1297...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte inn kobberspiral for mange år siden. Selve innsettingen gikk fint uten smerter, men så begynte helvetet med konstante mensensmerter. Tok den ut etter noen mnd. Aldri mer kobberspiral. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt inn fire ganger. Første gang ekstremt vondt, da hadde jeg ikke vært gjennom vaginal fødsel før. Andre  og tredje gang også veldig vondt. Fjerde gang hadde jeg fått beskjed om å ta 2 paracet og 600 mg ibux og jeg kjente det knapt.

Anonymkode: 35207...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...