Gå til innhold

Det er en i familien min som stinker!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vedkommende dusjer veldig lite, mener såpe er farlig. Vet ikke nøyaktig hvorfor det skulle vært farlig... Vedkommende bruker heller ikke deodorant (AV NOE SLAG), og det stinker helt seriøst noe helt grusomt!

Hvis vedkommende er nærmere enn 3m unna, så lukter det gammal svette. Du vet... Tacokrydder blanda med gammal gubbe. Og litt katteånde, kanskje...? 

Det verste er at man ikke kan SI til ham at han lukter vondt. For det er jo frekt, ikke sant. Han har ikke omgangskrets, eller venner, så for ham spiller det i grunnen liten rolle at han stinker, merker det ikke selv. Men det er en plage å besøke ham, og han skal på død og liv gi klem når vi går, jeg blir faktisk fysisk dårlig og tar alltid på meg det billigste og verste jeg har når jeg drar dit :P

Noen som har vært i samme båt?

Anonymkode: 77833...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er dårlig gjort av dere å ikke si fra til mannen. Tenk om det var deg selv som av en eller annen grunn gikk rundt og luktet. Ville du da hellere ha at dine kollegaer unngikk deg eller gruet seg for å jobb med deg enn at de diskret sa fra?

Du trenger jo ikke si "Per, du stinker", men pakke det litt inn. Når dere besøker han er det da planlagte besøk eller uanmeldte? Om det er planlagte kan man jo si "du Per, når nå vi kommer på fredag så hadde det vært fint om du kunne dusje før vi kommer. Vi sliter dessverre litt med din kroppslukt og det ødelegger litt av gleden ved å besøke deg."

Tror dessverre at dårlig hygiene er en gjenganger hos spesielt eldre menn.

Anonymkode: 62d6d...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en prat med ham om det, at du ser og lukter at han nå ikke greier å ta seg av personlig hygiene slik han gjorde før, og spør hvordan han egentlig har det.

Jeg antar at dette er en eldre person? Det kan være et tegn på demens, depresjon eller annen sykdom og bør tas tak i!

Vær også oppmerksom på om det er andre områder vedkommende ikke fungerer på, husvask, matlaging osv. Kanskje virker ikke vaskemaskinen lenger? Eller kanskje er det slik at han faktisk ikke husker hvordan han bruker den? Eller kanskje tror han oppriktig at han nettopp har vasket klærne, og nettopp har dusjet? (fullt mulig om det er en demensdiagnose f.eks.)

Anonymkode: 50f77...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville tatt en prat med ham om det, at du ser og lukter at han nå ikke greier å ta seg av personlig hygiene slik han gjorde før, og spør hvordan han egentlig har det.

Jeg antar at dette er en eldre person? Det kan være et tegn på demens, depresjon eller annen sykdom og bør tas tak i!

Vær også oppmerksom på om det er andre områder vedkommende ikke fungerer på, husvask, matlaging osv. Kanskje virker ikke vaskemaskinen lenger? Eller kanskje er det slik at han faktisk ikke husker hvordan han bruker den? Eller kanskje tror han oppriktig at han nettopp har vasket klærne, og nettopp har dusjet? (fullt mulig om det er en demensdiagnose f.eks.)

Anonymkode: 50f77...f75

Nei, vil ikke kalle dette en "eldre person", akkurat. Jeg vet hva som er gærent, og det er at han tror at såpe, og deodorant, er farlig! Konspirasjon.

Vedkommende har en ektefelle som gjør, og alltid har gjort alt husarbeid. Vaskemaskinen virker, ektefellen både dusjer og lukter normalt. Er klar i toppen, mener altså bare at såpe er FARLIG...

Anonymkode: 77833...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er dårlig gjort av dere å ikke si fra til mannen. Tenk om det var deg selv som av en eller annen grunn gikk rundt og luktet. Ville du da hellere ha at dine kollegaer unngikk deg eller gruet seg for å jobb med deg enn at de diskret sa fra?

Du trenger jo ikke si "Per, du stinker", men pakke det litt inn. Når dere besøker han er det da planlagte besøk eller uanmeldte? Om det er planlagte kan man jo si "du Per, når nå vi kommer på fredag så hadde det vært fint om du kunne dusje før vi kommer. Vi sliter dessverre litt med din kroppslukt og det ødelegger litt av gleden ved å besøke deg."

Tror dessverre at dårlig hygiene er en gjenganger hos spesielt eldre menn.

Anonymkode: 62d6d...562

Han ser jo ingen andre enn oss. 

Anonymkode: 77833...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vil ikke kalle dette en "eldre person", akkurat. Jeg vet hva som er gærent, og det er at han tror at såpe, og deodorant, er farlig! Konspirasjon.

Vedkommende har en ektefelle som gjør, og alltid har gjort alt husarbeid. Vaskemaskinen virker, ektefellen både dusjer og lukter normalt. Er klar i toppen, mener altså bare at såpe er FARLIG...

Anonymkode: 77833...3cd

Da vil jeg tro at han er psykisk syk og at han også har en eller annen form for tvangstanker eller paranoide tanker.

Hva sier ektefellen til dette, da?

Anonymkode: 50f77...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han ser jo ingen andre enn oss. 

Anonymkode: 77833...3cd

d

Anonymkode: 77833...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da vil jeg tro at han er psykisk syk og at han også har en eller annen form for tvangstanker eller paranoide tanker.

Hva sier ektefellen til dette, da?

Anonymkode: 50f77...f75

Ingen verdens ting... Hn er veldig var for lukter, så det er veldig rart.

Anonymkode: 77833...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen verdens ting... Hn er veldig var for lukter, så det er veldig rart.

Anonymkode: 77833...3cd

Da vil jeg tro det er mer som er galt i dette hjemmet, enn bare at han stinker.

Jeg ville fulgt med, og forsøkt å snakke med ektefellen alene, for det er virkelig ikke normalt. Har de barn? I så fall er det jo trist, for de vil nok vegre seg fra å ta med folk hjem pga. foreldrene. Og da begynner det å bli bekymringsverdig. Også med tanke på at den enes tvangstanker/paranoiditet kan påvirke barnet direkte negativt.

Anonymkode: 50f77...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...