Gå til innhold

Skolen deler bilder på Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten foreldrenes samtykke. Er dette lov?... I barnehagen (!) så må man skrive under på at de kan legge ut bilder av barna på sosiale medier, men de legger helst bare ut bilder bakfra osv. 

Anonymkode: a9cf2...b52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dere skal fylle ut samtykkeskjema. 

Her fikk vi det ved skolestart (får det hvert år), på Sfo og i bhg. Hvor vi krysser av hvilke alternativer vi aksepterer. Feks så har vi sagt ok til publisering på fb, så lenge barnet ikke er gjennkjennbart. Da kan barnet være med på bildet, men enten sladdet eller ryggen til. 

Anonymkode: 54202...11e

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dere skal fylle ut samtykkeskjema. 

Her fikk vi det ved skolestart (får det hvert år), på Sfo og i bhg. Hvor vi krysser av hvilke alternativer vi aksepterer. Feks så har vi sagt ok til publisering på fb, så lenge barnet ikke er gjennkjennbart. Da kan barnet være med på bildet, men enten sladdet eller ryggen til. 

Anonymkode: 54202...11e

Jeg har ikke fått noe sånt, eneste vi fikk var skjema om "den dyrebare iPaden".

Skrevet

Du virker litt negativt innstilt. Til spørsmålet ditt; Du skal ha fått et samtykkeskjema. Send en mail til skolen og hør om du du har samtykket

Anonymkode: 5c80d...5a9

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du virker litt negativt innstilt. Til spørsmålet ditt; Du skal ha fått et samtykkeskjema. Send en mail til skolen og hør om du du har samtykket

Om jeg har, har jeg definitivt ikke samtykket til deling av bilder på Facebook da jeg ikke deler på min egen profil engang.

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om jeg har, har jeg definitivt ikke samtykket til deling av bilder på Facebook da jeg ikke deler på min egen profil engang.

Nei men da må du ta kontakt med skolen da!

Anonymkode: 369c4...af9

Skrevet

Her får man ikke samtykkeskjema lenger, men på profilen til hvert enkelt barn i visma må man krysse av for alt fra bildedeling til kjøring i private biler. 

Hvem er det som deler på Facebook da, og på hva slags side? 

Her er ikke skolen på Facebook, men hver klasse har en lukket gruppe hvor vi foreldre er med og også læreren. Det hender læreren deler noen bilder av skolehverdagen deres, men det er to barn i klassen til datteren min som aldri er med på disse bildene siden foreldrene ikke har godkjent at de er det. 

Anonymkode: 54fbc...b2d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen folk lever på hemmelig adresse av diverse grunner, så man har rett til å være negativt innstilt til at andre folk deler bilder uten samtykke. Selv om det skal være nok at foreldre ikke har samtykket til bilder uavhengig av grunn. Enkelte er mer nøye på å respektere og beskytte barnas privatliv  og integritet. Det har de all rett til. 

Anonymkode: 0f34e...70f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...