Anonym bruker Skrevet 28. januar 2020 #1 Skrevet 28. januar 2020 Om jeg søker og kommer inn på skole nå i høst, kan jeg søke permisjon hele året pga baby? Babyen vil være fem mnd ved studiestart, og planen vår er barnehagestart høsten 2021. Kom ikke inn i fjor (og det passet jo strengt tatt like bra), og tenkte at det var lurt å søke uansett pga at mine karakterer er rett rundt snittet. Men jeg har jo uansett ikke tenkt å studere kommende studieår... Anonymkode: 2ac70...00a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2020 #2 Skrevet 28. januar 2020 Fra skolen får du nok permisjon et skoleår ja. Det tror jeg ikke er noe problem, men sjekk ut regelverket til skolen du søker på. Det kan variere blant skoler. Eller tenker du på Lånekassen og foreldrestipend? Der får du 49 uker med støtte, 3 uker er før fødsel. Men for å ha rette til foreldrestipend fra lånekassen kan du ikke ta permisjon tidligere enn 3 uker før fødsel (med mindre det er pga sykdom) og du må ha hatt rett til studiestøtte de siste 6 mnd før fødsel. Anonymkode: fb623...1fe
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. januar 2020 #3 Skrevet 29. januar 2020 Det var fra skolen jeg tenkte ja. Jeg får jo foreldrepenger fra jobb, ihvertfall en stund😊 Takk for svar🙌🏼
Bjæk Skrevet 29. januar 2020 #4 Skrevet 29. januar 2020 Du kan søke reservasjon av studieplass om du ikke har begynt på studiet. Sjekk søknadsfrist ved den aktuelle skolen. Det bruker å være tre uker etter at Samordna publiserer tilbudene. Om du har begynt studiene kan du søke permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå