Gå til innhold

Forhold åpenhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Er det normalt i godt etablerte forhold og være tilbakeholden med hvor og hvem man er sammen med? 

I så fall dersom man typisk trenger flere ting i livet som ikke inkluderer partner er det da vanlig og liksom ikke ville si noe, evt. Lyve om disse tingene. 

Anonymkode: a7481...475

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke, det sier seg jo selv. I et velfungerende og godt forhold forteller man så klart partneren sin hvem man er med og hvor man er. Det trenger ikke være veldig detaljert, men type "jeg stikker og trener med Ole" eller "på fredag reiser jeg til Pia for klubbkveld".

Anonymkode: c0c9e...a78

Skrevet

Jeg forstår hva du mener og tenker det samme. Men partneren min har sagt at han trenger en del av livet for seg selv. Forståelig tenker jeg. Men når det også gjelder hvor, hvem og når blir jeg jo skeptisk og tenker det verste. 

Men håpte jo kanskje innerst inne at noen personer ikke liker for mye spørsmål og innblandinger. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår hva du mener og tenker det samme. Men partneren min har sagt at han trenger en del av livet for seg selv. Forståelig tenker jeg. Men når det også gjelder hvor, hvem og når blir jeg jo skeptisk og tenker det verste. 

Men håpte jo kanskje innerst inne at noen personer ikke liker for mye spørsmål og innblandinger. 

Dette må jeg innrømme at jeg synes er rart, selv om jeg skjønner at vi er forskjellig skrudd sammen. 

For min egen del trenger jeg absolutt ikke noen full rapportering av hvem, hva og hvor, men jeg hadde ikke likt det i det hele tatt om mannen min stakk ut og sa "jeg blir borte ikveld" uten noen form for spesifisering. Eller om jeg er på reise og spør ham "hva har du gjort i kveld da?" og han svarer "det vil jeg ikke si". Det er faktisk helt utenkelig. 

Har han vært sånn bestandig, eller er det en ny ting han har begynt med?

Anonymkode: 7796b...b1b

Skrevet

Det jeg tror er at han sier han skal en ting, feks trene, gå i butikken, gå på jobb, men gjør noe annet. Igår skulle han på jobb, men var hjemme hos noen jeg ikke vet hvem er.

Jeg syns dette er litt rart, man tenker det verste liksom.  Han har sikkert alltid gjort slik, men jeg har vel ikke fått det så tydelig bekreftet som før igår. 

Gjest Antarctica
Skrevet

Å lyve er vel aldri noe greit? 

Å ikke ville ut med alt - vel. Det kan jo være tilforlatelig nok. Men å begynne å finne på er å ta det et sted videre.

Skrevet

Å lyve blir veldig feil i min verden. 

Men etter ti år så gjør vi jo ting på hver vår kant uten å føle behov for å uoppfordret fortelle, eller spørre. 

Forskjellen er om han/jeg hadde spurt/blitt spurt så forklarer vi jo hva vi driver med, og prøver ikke å skjule det bevisst. 

Det må være lov til å drive med sine egne ting, men det måtte vært behovet for å aktivt holde noe hemmelig jeg ikke helt ser at passer seg i et gjensidig (respekt) forhold. 

Anonymkode: 90173...fd2

Skrevet

Normalt? Vet ikke..

Sunt er det ikke.

Skrevet

Normalt som i prosentvis hvor mange som gjør dette, vet jeg ikke. 

Men det er jo ikke særlig lurt hvis man vil bevare tillit i forholdet. Man lyver vel ikke om slikt med mindre man har noe å skjule? 

Skrevet

Høres veldig rart ut. 

Selvfølgelig trenger man ikke fortelle alle detaljer rundt alt, og i ditt eksempel tenker jeg at det hadde vært greit å si at han f.eks stikker bort til noen folk fra jobb som du ikke kjenner. 

Man lyver da ikke. 

Jeg har vært sammen med mannen min i over 20 år og vet ikke alltid eksakt hvem han er sammen med. Men han lyver ikke. 

For oss er det også naturlig å gi beskjed om vi gjør noe, f.eks møtte mannen noen kompiser da han var for å handle på lørdag. Han sendte meg da en sms, type "Møtte noen kjentfolk og blir med for å ta en kaffe, kommer om et par timer". Jeg trenger ikke vite mer enn det, men greit å vite sånn ca hva han gjør og hvor han er liksom.

Anonymkode: b5645...29a

Skrevet

Det er akkurat det jeg tenker, at han kunne sagt, stikker bort til noen fra jobb du ikke kjenner for og diskutere bla bla bla. 

Hadde ikke stusset ett sekund på det. 

Igår spurte han, kan jeg reise på jobb klokken 1900 ? Ja sa jeg, kan jeg ! svarte han, og han blei så glad. Det var sånn jeg fattet mistanke og fant ut at han ikke var på jobben i d hele tatt. 

Det rare er at dit han dro er til en mann med familie. Hvorfor skulle d være hemmelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...