Gå til innhold

Venninne med kontrollerende mann, kodelås


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Venninna mi fortalte at mannen ville installere kodelås på døra. Jeg kom til å tenke på at alarmen vår er koblet til en app som viser når den slås av og på. Kan mannen hennes se når hun låser seg inn og ut om de får kodelås?

Anonymkode: b4c6e...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvilken kodelås. Vår har ingen slik funksjon. Vi har også app til alarmen som viser når den slås av og på, men den er ikke koblet til kodelåsen. Hvis en av oss skal gjøre noe hemmelig kan vi bare la være å slå på alarmen. 😛

Anonymkode: 081aa...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det noe problem evt at mannen ser når hun går ut og inn døra?

Anonymkode: eb691...b3d

Om han er en slik som følger med, krever regnskap, er mistenksom, alltid tenker det verste og straffer henne om han tror hun gjør noe feil - så ja! Og det er dessverre msnge slike personer. Bare se på statistikken for krisesentrene. Og de som kommer dit er bare toppen av isfjellet.

Anonymkode: 0a8aa...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det noe problem evt at mannen ser når hun går ut og inn døra?

Anonymkode: eb691...b3d

Hvor tett er du egentlig? Det kan jo bli et våpen i en hvilken som helst fillekonflikt hvis han er kontrollerende. Hun sier «jeg var hjemme klokka fem», han ser på appen at den var ti over. For noen menn ville det være startskuddet for utspørring og spionering, for å finne ut om hun fant på ett eller annet i de ti minuttene som ikke var redegjort for. 

Anonymkode: 299c1...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor tett er du egentlig? Det kan jo bli et våpen i en hvilken som helst fillekonflikt hvis han er kontrollerende. Hun sier «jeg var hjemme klokka fem», han ser på appen at den var ti over. For noen menn ville det være startskuddet for utspørring og spionering, for å finne ut om hun fant på ett eller annet i de ti minuttene som ikke var redegjort for. 

Anonymkode: 299c1...4bf

Oi, det var da voldsomt! Sånn snakker man da virkelig ikke til andre. 

Anonymkode: 24e58...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor tett er du egentlig? Det kan jo bli et våpen i en hvilken som helst fillekonflikt hvis han er kontrollerende. Hun sier «jeg var hjemme klokka fem», han ser på appen at den var ti over. For noen menn ville det være startskuddet for utspørring og spionering, for å finne ut om hun fant på ett eller annet i de ti minuttene som ikke var redegjort for. 

Anonymkode: 299c1...4bf

Hvis forholdet er på det nivået er det på tide å gå. Kodelås eller ikke kodelås. Det er ikke låsen som må byttes, det er mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor tett er du egentlig? Det kan jo bli et våpen i en hvilken som helst fillekonflikt hvis han er kontrollerende. Hun sier «jeg var hjemme klokka fem», han ser på appen at den var ti over. For noen menn ville det være startskuddet for utspørring og spionering, for å finne ut om hun fant på ett eller annet i de ti minuttene som ikke var redegjort for. 

Anonymkode: 299c1...4bf

Ds er ikke låsen problemet men forholdet.

Anonymkode: d5cc1...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ds er ikke låsen problemet men forholdet.

Anonymkode: d5cc1...5c7

Ingen er uenig i det... 🙄 Men trenger han flere verktøy til å gjøre forholdet ulikestilt, da? 

Anonymkode: 299c1...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, amandine skrev:

Hvis forholdet er på det nivået er det på tide å gå. Kodelås eller ikke kodelås. Det er ikke låsen som må byttes, det er mannen.

Men så enkelt er det jo ikke alltid? Om alle følte seg frie til å gå når ting ikke er bra hadde vi ikke hatt behov for krisesenter. 

Anonymkode: 3545a...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men så enkelt er det jo ikke alltid? Om alle følte seg frie til å gå når ting ikke er bra hadde vi ikke hatt behov for krisesenter. 

Anonymkode: 3545a...98c

Enkelt er det vel ingen som har sagt at det er å gå, men må jo være et uomtvistelig faktum at en sånn mann ikke er noe å dele livet med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, amandine skrev:

Enkelt er det vel ingen som har sagt at det er å gå, men må jo være et uomtvistelig faktum at en sånn mann ikke er noe å dele livet med. 

En sånn mann bør ikke gis flere muligheter til å kontrollere i alle fall.

Anonymkode: 299c1...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har sånn lås, og mannen min sjekker faktisk daglig når jeg låser meg inn og ut 😂 Har tenkt at det er litt rart, men han er ikke kontrollerende på andre områder, ei heller angående dét. Tror han bare syns det er litt artig å følge med 😄 

Anonymkode: 1a5b5...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kodelås, men den er ikke knyttet opp mot alarmen. Ville i så fall gått for en slik lås i dette tilfellet.

Anonymkode: fe59f...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kodelås og app. Veldig kjekt med appen, da kan vi sjekke om vi husket å låse. 

Jeg er hjemme på dagtid, men regner med at mannen ikke gidder å sjekke om hvor mange ganger jeg går ut og inn i løpet av en dag. 

Anonymkode: 7924d...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har sånn lås, og mannen min sjekker faktisk daglig når jeg låser meg inn og ut 😂 Har tenkt at det er litt rart, men han er ikke kontrollerende på andre områder, ei heller angående dét. Tror han bare syns det er litt artig å følge med 😄 

Anonymkode: 1a5b5...ded

Det her er grunnen til at jeg ikke ønsker kodelås. Mannen har (uten å spørre meg) kjøpt flere andre ting som indirekte gjør at han overvåker meg. Ikke fordi han er kontrollerende, men fordi han syns "dingsene" er morsomme. Jeg har sørget for at han har fjernet noe og tar av og tull ut ledningen på andre. 

Hvis vi får kodelås, kommer jeg til å nekte han å ha appen. 

Anonymkode: 403c7...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det her er grunnen til at jeg ikke ønsker kodelås. Mannen har (uten å spørre meg) kjøpt flere andre ting som indirekte gjør at han overvåker meg. Ikke fordi han er kontrollerende, men fordi han syns "dingsene" er morsomme. Jeg har sørget for at han har fjernet noe og tar av og tull ut ledningen på andre. 

Hvis vi får kodelås, kommer jeg til å nekte han å ha appen. 

Anonymkode: 403c7...4a6

Ah, deg med mannen og kameraene på trappa?? 

Anonymkode: a8c60...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...