Gå til innhold

Navnet Simen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva syntes du om det? Jeg liker det og kunne tenke meg å kalle sønnen min det. Men så var det en venninne som påpekte hvordan navnet blir på engelsk... nå klarer jeg ikke å bestemme meg 

Anonymkode: bccd7...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud. Skal han bo i England eller her? Hvis han flytter, kan han jo uttale det på engelsk i stedet.

Anonymkode: 74aa4...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å si "Simon" i engelskspråklige land? Det er jo den samme navnet. Blir litt som å insistere på å uttale Cathrine eller Anne på norsk måte i utlandet, dette er jo internasjonale navn som er utbredt i hele den vestlige verden.

Anonymkode: 651fd...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet uttales gjerne på den engelske måten når du drar til engelsktalende land 

Mannen min heter Steffen, men når vi drar på ferie blir han Stephen (uttalt "stiven") hos de engelsktalende. 

Vil tro Simen blir Simon. 

Og du, folk lever til og med greit med navnet Dick, så jeg ville ikke lagt så mye vekt på dette altså. 

Anonymkode: 4adbc...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva syntes du om det? Jeg liker det og kunne tenke meg å kalle sønnen min det. Men så var det en venninne som påpekte hvordan navnet blir på engelsk... nå klarer jeg ikke å bestemme meg 

Anonymkode: bccd7...515

Hvor ofte sier man Simen på engelsk? Aldri. Da kan man si Simon.

Mannen min heter Simen. Jeg synes det er et kjempefint navn 😊 Ikke så mange som heter det heller. 😊

Anonymkode: 959f1...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner noen som heter det. De er ikke så veldig glad for det i jobbsammenheng og når de reiser, men det er jo bare et av mange element i livet så de ønsker ikke bytte navn av den grunn. Begge to presenterer seg som "Simon" i utlandet. Ene fikk litt latter når han studerte (i utlandet), for da sto det jo på klasselisten, men overlevde 😉

Anonymkode: 9ef90...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner noen som heter det. De er ikke så veldig glad for det i jobbsammenheng og når de reiser, men det er jo bare et av mange element i livet så de ønsker ikke bytte navn av den grunn. Begge to presenterer seg som "Simon" i utlandet. Ene fikk litt latter når han studerte (i utlandet), for da sto det jo på klasselisten, men overlevde 😉

Anonymkode: 9ef90...210

Så han studerte med analfabeter? Det er nemlig ikke noe haha-morsomt ved Simen. Kun potensielt ved Semen, som han jo ikke het.

Anonymkode: 70ba5...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så kjedelig der blir hvis alle skal ha internasjonale (les: engelske) navn? Jeg jobber med folk fra alle verdenshjørner, og dette med navn er aldri et problem.

Simen er et realt og flott navn!

Anonymkode: f4f48...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min heter Simen og jeg elsker navnet. 

Han presenterer seg som Simon i utlandet, og det er ikke et stort problem. 

Anonymkode: 22676...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så han studerte med analfabeter? Det er nemlig ikke noe haha-morsomt ved Simen. Kun potensielt ved Semen, som han jo ikke het.

Anonymkode: 70ba5...1e4

Fordi de sa det slik de leste det. Ungdom kan finne på mye fjas... 

Liker at du følte krenk og gikk i forsvar som en tigermamma, når han ikke gjorde det dengang 😆 🤦‍♀️ 

Anonymkode: 9ef90...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen blir semen. Jeg vet om en som het Odd-Simen, som reiste til USA. Han fikk høre det😂

Anonymkode: f51b1...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.1.2020 den 16.01, Anonym bruker skrev:

Jeg syns Simon er finere 💕

Anonymkode: d6400...dd3

Simon er kjempefint :) Simen er ikke like fint

Anonymkode: f9eba...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2020 den 8.27, Anonym bruker skrev:

Hva syntes du om det? Jeg liker det og kunne tenke meg å kalle sønnen min det. Men så var det en venninne som påpekte hvordan navnet blir på engelsk... nå klarer jeg ikke å bestemme meg 

Anonymkode: bccd7...515

Fint navn. 

Anonymkode: 3115f...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...