Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 Når vet man at det er over? Jeg er såååå lei...har vært det i mange år, og merker at jeg ikke har så mange gode følelser igjen..jeg blir sur når jeg ser mannen sitte med pc/tlf,fordi jeg synes han er så lat. Jeg hater huset vårt(var egentlig ikke jeg som ville kjøpe det), drømmer om en lettstelt leilighet .. men så er det barna... hadde gått for lenge siden uten dem(og der har jeg vel svaret mitt?). Men jeg ønsker så inderlig at de skal bo i ett hjem..jeg gruer meg til å ikke "ha kontroll " fordi mannen glemmer så mye... jeg gruer meg til han evt.skal ha de alene, for han har så kort lunte... det er mye han ikke liker, og derfor ikke gidder...og engasjerer seg derfor tilsvarende lite... jeg føler meg nedtrykt og utslitt pga.jeg føler jeg må kompensere for hver gang mannen er sur.. Han har mange gode egenskaper også, men de drukner i jobb og utslitthet... What to do? Jeg er rådvill, sliten og lei...på vei mot en god smell... Anonymkode: 86d84...da8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2020 #2 Skrevet 28. januar 2020 Flytt. Gjør dere alle en tjeneste! Han må vokse på oppgaven når du ikke lenger er der og korrigerer. Anonymkode: 3be4c...8ff
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2020 #3 Skrevet 28. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Flytt. Gjør dere alle en tjeneste! Han må vokse på oppgaven når du ikke lenger er der og korrigerer. Anonymkode: 3be4c...8ff Tilbring mer tid ute, så han må gjøre mer selv. Anonymkode: 7dcd0...bd2
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2020 #4 Skrevet 28. januar 2020 Mange menn tar ikke ansvar fordi de slipper, de har en kone som ordner alt, har oversikt over hva som skjer osv, så da bare går de på jobb, kommer hjem og gjør som de får beskjed om når de må kjøre eller hente for å få kabalen til å gå opp, men de engasjerer seg veldig lite. Jeg var sånn selv. Men så ble jeg akutt syk, og havnet på sykehus, og så på rehabilitering. Jeg var borte i 4 uker.... Jammen klarte de seg bra her hjemme Mannen spurte nok om mer hjelp enn jeg ville gjort, lot barna sitte på med venner til fritidsaktiviteter mer enn han kjørte selv osv, men det ble vasket klær, ungene fikk selv ansvar for å lage frokost og matpakker (noe jeg vanligvis gjorde), det ble ryddet og vasket (selv om det kanskje ikke var helt etter min standard) osv. Når mannen måtte ta ansvar så gjorde han det. En liten aha-opplevelse for meg, som ikke i like stor grad lar mann og barn "bo på hotell" nå som jeg er på beina igjen. Så mitt råd er å prøve gjøre noe med hverdagen deres, kanskje du vil finne en ny vår. Lag en timeplan på kjøkkenet, en stor whiteboardtavle bruker vi, og før inn hva som skjer denne uka. Gi mann og barn litt ansvar og trekk deg litt tilbake selv. Si til mannen at du er i ferd med å bli sprø av hverdager og trenger litt "piff", litt nye impulser. Så finner du noe som er ditt, trening, kurs, bare det å gå en tur alene i skogen, eller møte en venninne, og gjennomfør. Finn ting som gir deg litt energi, livet kan ikke bare bestå av ting som tapper deg. Så tar du det derfra, kanskje får forholdet deres en ny vår om dere endrer litt på hvordan dere er sammen og ikke minst hvordan du er. Kanskje får han også lyst til å gjøre noen endringer... Anonymkode: 121df...ed1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå