Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 Han gjorde seg vanskelig helt fra starten. Trakk ut separasjonen så langt han bare klarte slik at vi forble gift lenge etter det var over. Så det samme med skilsmissen. Unnlot å skrive under på papirer slik at det også dro ut. Nå ønsker jeg å gifte meg på nytt, men det har ikke gått to år siden skilsmissen ennå. Han må derfor skrive under på skifteattest. Dette gidder han ikke, så vi får ikke giftet oss.. Noen som har råd? Finnes det omveier? Han og jeg fikk ikke barn sammen, og eide verken bil eller bolig sammen. Må han likevel undertegne papirene for at jeg skal få gifte meg? Jeg skjønner at jeg «bare kan vente» til det har gått 2 år.. men jeg vil leve mitt eget liv nå, og ønsker ikke å la det være opp til eksen min Anonymkode: e25d9...4bd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #2 Skrevet 27. januar 2020 Du må da vel klare å vente to år med å gifte deg. Ingen gifter seg så tidlig Anonymkode: a653e...57c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 Har du noe skriftlig der han nekter å signere? Mulig at et rettsmøte får han til å signere? Anonymkode: 4cb66...53e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 Det har gått over 4år faktisk. 2 år som skilt, 1 år som separert, og 1 år hvor han gjorde seg vanskelig Anonymkode: e25d9...4bd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #5 Skrevet 27. januar 2020 https://www.skilsmisse.net/separasjon/ektefelle-underskrift-separasjon.html Anonymkode: 4752e...b46
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #6 Skrevet 27. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det har gått over 4år faktisk. 2 år som skilt, 1 år som separert, og 1 år hvor han gjorde seg vanskelig Anonymkode: e25d9...4bd Det tar ikke et år å bli separert. Fylkesmannen her skrev oss separerte og forkynte det for han på døra til den nye dama hans da han bodde der. Det tok bare 3 mnd. Anonymkode: 4cb66...53e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #7 Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: https://www.skilsmisse.net/separasjon/ektefelle-underskrift-separasjon.html Anonymkode: 4752e...b46 Vi er skilt, i snart 2år.. men han vil ikke skrive under på skifteattest. Kun for å være jævlig, det har ingen betydning for han.. hi Anonymkode: e25d9...4bd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #8 Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det tar ikke et år å bli separert. Fylkesmannen her skrev oss separerte og forkynte det for han på døra til den nye dama hans da han bodde der. Det tok bare 3 mnd. Anonymkode: 4cb66...53e For oss tok det 1år fra jeg ville ut av forholdet til vi endelig ble separert også over 1år som separert, og 2 år som skilt. Anonymkode: e25d9...4bd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #9 Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: For oss tok det 1år fra jeg ville ut av forholdet til vi endelig ble separert også over 1år som separert, og 2 år som skilt. Anonymkode: e25d9...4bd Det er jo ikke eksmannen sin feil at du ikke ba om separasjon før. Hvor lenge er det til det er to år siden skilsmissen da? Anonymkode: 4cb66...53e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #10 Skrevet 27. januar 2020 Du aner ingenting om det ekteskapet.. Så fordi det tok lang tid å få gjennom en separasjon og skilsmisse så er det greit at han skal oppføre seg sånn kun for å være jævlig å årevis etterpå? Jeg spør om det er noen omveier? Eller må man bare vente? 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke eksmannen sin feil at du ikke ba om separasjon før. Hvor lenge er det til det er to år siden skilsmissen da? Anonymkode: 4cb66...53e Anonymkode: e25d9...4bd
ostepop123 Skrevet 27. januar 2020 #11 Skrevet 27. januar 2020 Nei men herregud så ufattelig kjipe dere er mot HI? Oppfør dere som folk! HI: jeg har ingen løsning på problemet ditt, sorry. Worst case får dere ha bryllupsfest før selve giftinga skjer?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #12 Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du aner ingenting om det ekteskapet.. Så fordi det tok lang tid å få gjennom en separasjon og skilsmisse så er det greit at han skal oppføre seg sånn kun for å være jævlig å årevis etterpå? Jeg spør om det er noen omveier? Eller må man bare vente? Anonymkode: e25d9...4bd Jeg svarte deg lenger oppe at du kan forsøke med et rettsmøte. Det koster penger, men det kan være han signerer da Anonymkode: 4cb66...53e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #13 Skrevet 27. januar 2020 Akkurat nå, ostepop123 skrev: Nei men herregud så ufattelig kjipe dere er mot HI? Oppfør dere som folk! HI: jeg har ingen løsning på problemet ditt, sorry. Worst case får dere ha bryllupsfest før selve giftinga skjer? Takk for hjelpen jeg fant faktisk ut noe selv, legger ved bilde i fall noen andre lurer på det samme Anonymkode: e25d9...4bd
HvittHus Skrevet 27. januar 2020 #14 Skrevet 27. januar 2020 Hva med å kreve offentlig skifte? https://www.domstol.no/arv-og-skifte/separasjon-og-skilsmisse/
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #15 Skrevet 27. januar 2020 2 minutter siden, HvittHus skrev: Hva med å kreve offentlig skifte? https://www.domstol.no/arv-og-skifte/separasjon-og-skilsmisse/ Takk for råd, det skal jeg se nærmere på hi Anonymkode: e25d9...4bd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #16 Skrevet 27. januar 2020 Ville hørt med advokat jeg som kunne skrevet eller ringt ham. Kanskje en slik autoritet når inn til ham? Anonymkode: d9c0e...728
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2020 #17 Skrevet 28. januar 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Han gjorde seg vanskelig helt fra starten. Trakk ut separasjonen så langt han bare klarte slik at vi forble gift lenge etter det var over. Så det samme med skilsmissen. Unnlot å skrive under på papirer slik at det også dro ut. Nå ønsker jeg å gifte meg på nytt, men det har ikke gått to år siden skilsmissen ennå. Han må derfor skrive under på skifteattest. Dette gidder han ikke, så vi får ikke giftet oss.. Noen som har råd? Finnes det omveier? Han og jeg fikk ikke barn sammen, og eide verken bil eller bolig sammen. Må han likevel undertegne papirene for at jeg skal få gifte meg? Jeg skjønner at jeg «bare kan vente» til det har gått 2 år.. men jeg vil leve mitt eget liv nå, og ønsker ikke å la det være opp til eksen min Anonymkode: e25d9...4bd Holder litt med mannen din her, merker jeg... Tydelig at det er du som har ødelagt deres forhold, gifte seg på nytt så tidlig er ikke normalt. Anonymkode: 6db75...609
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2020 #18 Skrevet 28. januar 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Holder litt med mannen din her, merker jeg... Tydelig at det er du som har ødelagt deres forhold, gifte seg på nytt så tidlig er ikke normalt. Anonymkode: 6db75...609 Du er sjuk i huet.... Anonymkode: 5936d...b5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå