Gå til innhold

Eksmann nekter å skrive under på skifteattest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han gjorde seg vanskelig helt fra starten. Trakk ut separasjonen så langt han bare klarte slik at vi forble gift lenge etter det var over. Så det samme med skilsmissen. Unnlot å skrive under på papirer slik at det også dro ut. Nå ønsker jeg å gifte meg på nytt, men det har ikke gått to år siden skilsmissen ennå. Han må derfor skrive under på skifteattest. Dette gidder han ikke, så vi får ikke giftet oss.. Noen som har råd? Finnes det omveier?

Han og jeg fikk ikke barn sammen, og eide verken bil eller bolig sammen. Må han likevel undertegne papirene for at jeg skal få gifte meg? Jeg skjønner at jeg «bare kan vente» til det har gått 2 år.. men jeg vil leve mitt eget liv nå, og ønsker ikke å la det være opp til eksen min :( 

Anonymkode: e25d9...4bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må da vel klare å vente to år med å gifte deg. Ingen gifter seg så tidlig 

Anonymkode: a653e...57c

Skrevet

Har du noe skriftlig der han nekter å signere? Mulig at et rettsmøte får han til å signere?

Anonymkode: 4cb66...53e

Skrevet

Det har gått over 4år faktisk. 2 år som skilt, 1 år som separert, og 1 år hvor han gjorde seg vanskelig

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det har gått over 4år faktisk. 2 år som skilt, 1 år som separert, og 1 år hvor han gjorde seg vanskelig

Det tar ikke et år å bli separert. Fylkesmannen her skrev oss separerte og forkynte det for han på døra til den nye dama hans da han bodde der. Det tok bare 3 mnd.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det tar ikke et år å bli separert. Fylkesmannen her skrev oss separerte og forkynte det for han på døra til den nye dama hans da han bodde der. Det tok bare 3 mnd.

For oss tok det 1år fra jeg ville ut av forholdet til vi endelig ble separert :( også over 1år som separert, og 2 år som skilt.

Skrevet

For oss tok det 1år fra jeg ville ut av forholdet til vi endelig ble separert :( også over 1år som separert, og 2 år som skilt.

Det er jo ikke eksmannen sin feil at du ikke ba om separasjon før. Hvor lenge er det til det er to år siden skilsmissen da?

Skrevet

Du aner ingenting om det ekteskapet.. Så fordi det tok lang tid å få gjennom en separasjon og skilsmisse så er det greit at han skal oppføre seg sånn kun for å være jævlig å årevis etterpå? 

Jeg spør om det er noen omveier? Eller må man bare vente?

Det er jo ikke eksmannen sin feil at du ikke ba om separasjon før. Hvor lenge er det til det er to år siden skilsmissen da?

Skrevet

Nei men herregud så ufattelig kjipe dere er mot HI? Oppfør dere som folk!

HI: jeg har ingen løsning på problemet ditt, sorry. Worst case får dere ha bryllupsfest før selve giftinga skjer?

Skrevet

Du aner ingenting om det ekteskapet.. Så fordi det tok lang tid å få gjennom en separasjon og skilsmisse så er det greit at han skal oppføre seg sånn kun for å være jævlig å årevis etterpå? 

Jeg spør om det er noen omveier? Eller må man bare vente?

Jeg svarte deg lenger oppe at du kan forsøke med et rettsmøte. Det koster penger, men det kan være han signerer da

Skrevet
Akkurat nå, ostepop123 skrev:

Nei men herregud så ufattelig kjipe dere er mot HI? Oppfør dere som folk!

HI: jeg har ingen løsning på problemet ditt, sorry. Worst case får dere ha bryllupsfest før selve giftinga skjer?

Takk for hjelpen :) jeg fant faktisk ut noe selv, legger ved bilde i fall noen andre lurer på det samme :) 

C0683DEE-C6FE-46F5-883D-6296E68563E2.png

Skrevet

Ville hørt med advokat jeg som kunne skrevet eller ringt ham. Kanskje en slik autoritet når inn til ham? 

Anonymkode: d9c0e...728

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han gjorde seg vanskelig helt fra starten. Trakk ut separasjonen så langt han bare klarte slik at vi forble gift lenge etter det var over. Så det samme med skilsmissen. Unnlot å skrive under på papirer slik at det også dro ut. Nå ønsker jeg å gifte meg på nytt, men det har ikke gått to år siden skilsmissen ennå. Han må derfor skrive under på skifteattest. Dette gidder han ikke, så vi får ikke giftet oss.. Noen som har råd? Finnes det omveier?

Han og jeg fikk ikke barn sammen, og eide verken bil eller bolig sammen. Må han likevel undertegne papirene for at jeg skal få gifte meg? Jeg skjønner at jeg «bare kan vente» til det har gått 2 år.. men jeg vil leve mitt eget liv nå, og ønsker ikke å la det være opp til eksen min :( 

Holder litt med mannen din her, merker jeg... Tydelig at det er du som har ødelagt deres forhold, gifte seg på nytt så tidlig er ikke normalt. 

Anonymkode: 6db75...609

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Holder litt med mannen din her, merker jeg... Tydelig at det er du som har ødelagt deres forhold, gifte seg på nytt så tidlig er ikke normalt. 

Anonymkode: 6db75...609

Du er sjuk i huet....

Anonymkode: 5936d...b5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...