Gå til innhold

Tenåring med lav vekst


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 Sønnen på 13 år, er lav for alderen, selv om den forsåvidt er innenfor det normale, bare i nederste sjiktet 1.47 cm. Har regelmessig blitt målt og veiet hos lege, pga medisinbruk Elvanse/melatonin pga AD/HD. Men er likevel bekymret. Siste høyde måling er ca 9 mnd siden. Skal bestille time nå. 

 Har ventet litt på at han skulle "skyte fart" men synes veksten er treg. Kan de plutselig skyte fart i denne alderen? Vi foreldre er normal i høyden, dog ingen "lyktestolpe" 180, 168 cm. Lillesøster på 10 er nesten like høy, 2 cm under, så hun er nærmest høy for alderen. Farfar er vel den jeg vet om som var lav, ca 174 cm. Farmor er 185 cm. 

Jeg mistenker litt at medikamentene han tar, kan være en årsak. ? Hørt fagfolk si at ADHD medisiner kan være negativ på veksten. Men hvis det er så, vil kutt av medisinene gjøre til at han skyter fart tro.. Ikke bare bare å kutte de heller.. 

Noen med erfaringer om dette? 

 

Anonymkode: ea404...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sønn var 150-155 gjennom hele ungdomsskolen. Minst i klassen, av de minste på trinnet. Nå er han i 1. klasse på vgs, siste måling i går var 187. Han har vokst 1-2-3 cm pr måned det året nå da han er 16.

Anonymkode: d66f0...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror var 155 ved konfirmasjonsalder. Han er ca 174 nå. Ikke stør men definitivt større 😅

Anonymkode: 8d891...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...