Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 Jeg har en datter som er under utredning for ADD. Hun er smart, men sliter veldig med å konsentrere seg når hun leser ting som hun ikke synes er veldig interessant og fengslende. Å gjøre oppgaver eller diskutere fag lærer hun mye mer av. Imidlertid sitter de ganske mye med stillelesing på skolen og har det som lekser. Det jeg ser er at hvis hun kan sitte med penn og gjøre notater og understrekninger mens hun leser får hun med seg enormt mye mer og klarer å konsentrere seg bedre. Problemet er at de fleste bøkene jo skal leveres inn igjen. Dermed er det ikke lov å skrive i dem. Spørsmålet er om vi skal kjøpe egne bøker til henne. Hva vil skolen si til et slikt forslag? Noen som har gjort det? Hun kunne selvfølgelig tatt notater i et eget hefte, men det blir ikke det samme. Jo færre bøker å måtte skifte mellom jo bedre. Anonymkode: 730d0...df7
sug lut Skrevet 27. januar 2020 #2 Skrevet 27. januar 2020 Det er en kjempegod ide, og egentlig burde jo alle til enhver tid lese på den måten. Det tas for få og for dårlige notater av de fleste elever og studenter på alle nivåer - det skal SYNES at man har lest en tekst, og merket seg ting, og kommentert, og understreket. Jeg vet ikke hvordan dette kunne ordnes i praksis, men selv pleide jeg å kopiere opp tekstene så jeg hadde mine egne kompendier og kunne skrive så mye jeg ønsket.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 52 minutter siden, sug lut skrev: Det er en kjempegod ide, og egentlig burde jo alle til enhver tid lese på den måten. Det tas for få og for dårlige notater av de fleste elever og studenter på alle nivåer - det skal SYNES at man har lest en tekst, og merket seg ting, og kommentert, og understreket. Jeg vet ikke hvordan dette kunne ordnes i praksis, men selv pleide jeg å kopiere opp tekstene så jeg hadde mine egne kompendier og kunne skrive så mye jeg ønsket. Jeg tenkte egentlig bare å gå i bokhandelen og bestille et vanlig eksemplar hvis de ikke hadde den og så kunne bare skolens bøker leveres inn. Anonymkode: 730d0...df7
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 Får de ikke skrivebøker? Anonymkode: 4922c...7f1
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #5 Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Får de ikke skrivebøker? Anonymkode: 4922c...7f1 Leste du ikke innlegget? Anonymkode: 91c4b...b87
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #6 Skrevet 27. januar 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenkte egentlig bare å gå i bokhandelen og bestille et vanlig eksemplar hvis de ikke hadde den og så kunne bare skolens bøker leveres inn. Anonymkode: 730d0...df7 Jeg ville snakket med læreren først, kanskje de har en løsning. Tror ikke du får den type bøker i en vanlig bokhandel, men jeg kan ta feil. Anonymkode: 91c4b...b87
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #7 Skrevet 27. januar 2020 Det finnes både penner og merketusjer man kan viske bort. Da kan man skrive og markere i alle regnbuens farger, og likevel levere inn boka ved skoleårets slutt 😊 Anonymkode: 7e7fb...b00
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #8 Skrevet 27. januar 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes både penner og merketusjer man kan viske bort. Da kan man skrive og markere i alle regnbuens farger, og likevel levere inn boka ved skoleårets slutt 😊 Anonymkode: 7e7fb...b00 Hvilke merketusjer kan viskes vekk? Anonymkode: 91c4b...b87
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #9 Skrevet 27. januar 2020 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville snakket med læreren først, kanskje de har en løsning. Tror ikke du får den type bøker i en vanlig bokhandel, men jeg kan ta feil. Anonymkode: 91c4b...b87 Det er skjelden de har sånne bøker på lager i vanlig bokhandel, fordi det er lite etterspørsel, siden barna får låne på skolen, men det er ikke noe problem for bokhandelen å bestille bøkene inn. Anonymkode: 597c0...f4f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #10 Skrevet 27. januar 2020 Det er ikke noe problem å bestille i en bokhandel, vil tro du kan bestille fra nett også? Det finnes penner og overstrykningstusjer som kan viskes vekk, men det er mye jobb om hun skribler mye. Anonymkode: d5486...2ce
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #11 Skrevet 27. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvilke merketusjer kan viskes vekk? Anonymkode: 91c4b...b87 Pilot FriXion light. Anonymkode: 7e7fb...b00
Superdolly Skrevet 27. januar 2020 #12 Skrevet 27. januar 2020 Jeg har kjøpt skolebøker til et av mine barn. Jeg gikk inn på forlagets hjemmeside på nett og bestilte derfra. Så det er ikke noe problem å få tak i skolebøker. Den kom rett hjem i postkassen noen dager senere. Men jeg er enig med dem som sier at du bør snakke med læreren først. Ikke fordi jeg tror at han/hun vil ha noe imot det, men kanskje han/hun har noe annet å tilby, sånn at du slipper å kjøpe? De bøkene er temmelig dyre, nemlig.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #13 Skrevet 27. januar 2020 Jeg bruker ofte gule lapper til sånt. Klistrer en lapp på hver side og skriver ned det viktigste fra siden på den. Man kan kjøpe mange festlige lapper som man kan bruke til det. Anonymkode: 55378...698
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #14 Skrevet 27. januar 2020 Hør med skolen. De kan kanskje bestille for deg enklere. Er lærer på ungdomsskolen selv, og hadde gjerne hjulpet til med dette👍👍 Anonymkode: eb4bc...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå