Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 Jeg har bodd 13 år på ein plass eg ikke klarer å trivest. Mannen nekter å flytta på seg. Har prøvd mangen ganger å snakka med han om da. Han reiser på sjøen og er borte 4 uker omgangen. No veit eg ikkje om eg takler å bu her meir. Vil flytta nærmare min familie. Har 4 barn. Kva skal eg gjera ? Anonymkode: 8a164...fc1
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #2 Skrevet 27. januar 2020 Jeg hadde bestilt time til familievernkontoret og krevd at han ble med. Det er ikke ideelt å flytte med ungene hvis de er godt etablerte der og dere har besteforeldre/familie på fars side der, men det er heller ikke bra for hverken deg eller ungene eller parforholdet at du mistrives så mye som du gjør. Når mannen er så mye borte som han er, da tenker jeg at du skal ha litt mer å si for hvor dere skal bo enn det han skal ha. Ellers bør han vurdere å finne seg en jobb der dere bor. Men så må det veies opp mot hva som er best for ungene. Anonymkode: b5d39...780
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 Ikke lurt å flytte på barna dersom de trives, kanskje? Når det er sagt, så spørs det veldig på hvordan mannen din egentlig forholder seg her. Er det sånn; Nei, JEG vil ikke flytte herfra, så da får dere værsågod bare bli her. Isåfall er han uansett en dritt som du kan vurdere om det er noen fremtid med. Eller er han mer reflektert, ser ditt behov for å flytte, men også barnas behov/andre hensyn? Dette er et kommunikasjonsspørsmål - tar dere begge hensyn til hverandres synspunkt og ønsker? Jeg bor på en liten plass, hjembygda til mannen, og mistrives sterkt, pga. kvinnene som bor her (samtlige lever for baking, rundvask, korpsdugnad og sladder). Vi har nesten flyttet mange ganger (mannen sier vi kan dra når som helst), men hver gang så tør jeg ikke rokke ved den trygge oppveksten barna mine har (som jeg selv ikke fikk). Så da gjelder det å finne de tingene man kan like ved plassen. Naturen (ta bilder?), treningsmuligheter, dyrke mat, stor garasje der man kan mekke på noe? Det finnes lyspunkt, og de må man klore seg fast i. Man trenger ikke bli for alltid (jeg skal flytte så snart det føles naturlig og greit for familien) men jobb dere gjennom prosessen, i det minste. Lykke til, vet hvordan du har det.. Anonymkode: e350b...0de
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2020 #4 Skrevet 28. januar 2020 Hvis han uansett er halve tida på havet så er det rart han skal få bestemme hvor DERE er all den tida han er ute... Anonymkode: 7cdc9...8ea
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2020 #5 Skrevet 28. januar 2020 Dette burde dere ha tenkt på før dere fikk barn. Dere valgte å stifte familie der. Stå i det. Gjør det beste ut av det. Anonymkode: 762b9...14f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 På 27.1.2020 den 13.41, Anonym bruker skrev: Jeg hadde bestilt time til familievernkontoret og krevd at han ble med. Det er ikke ideelt å flytte med ungene hvis de er godt etablerte der og dere har besteforeldre/familie på fars side der, men det er heller ikke bra for hverken deg eller ungene eller parforholdet at du mistrives så mye som du gjør. Når mannen er så mye borte som han er, da tenker jeg at du skal ha litt mer å si for hvor dere skal bo enn det han skal ha. Ellers bør han vurdere å finne seg en jobb der dere bor. Men så må det veies opp mot hva som er best for ungene. Anonymkode: b5d39...780 Besteforeldre på fars side bur eit lite stykke unna,og stiller ikkje opp. Ungane har lyst å flytta,er ikkje andre barn i nærheten. Så hadde vore greit å flytta til eit sted der dei hadde noken å væra med. Han nekter å gå på familievernkontoret. Anonymkode: 8a164...fc1
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #7 Skrevet 19. februar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Besteforeldre på fars side bur eit lite stykke unna,og stiller ikkje opp. Ungane har lyst å flytta,er ikkje andre barn i nærheten. Så hadde vore greit å flytta til eit sted der dei hadde noken å væra med. Han nekter å gå på familievernkontoret. Anonymkode: 8a164...fc1 Da flytter du. Anonymkode: 285c2...fa2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #8 Skrevet 19. februar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da flytter du. Anonymkode: 285c2...fa2 Og flytter du i fra han, må han være med på FVK. Anonymkode: 285c2...fa2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 På 27.1.2020 den 23.58, Anonym bruker skrev: Ikke lurt å flytte på barna dersom de trives, kanskje? Når det er sagt, så spørs det veldig på hvordan mannen din egentlig forholder seg her. Er det sånn; Nei, JEG vil ikke flytte herfra, så da får dere værsågod bare bli her. Isåfall er han uansett en dritt som du kan vurdere om det er noen fremtid med. Eller er han mer reflektert, ser ditt behov for å flytte, men også barnas behov/andre hensyn? Dette er et kommunikasjonsspørsmål - tar dere begge hensyn til hverandres synspunkt og ønsker? Jeg bor på en liten plass, hjembygda til mannen, og mistrives sterkt, pga. kvinnene som bor her (samtlige lever for baking, rundvask, korpsdugnad og sladder). Vi har nesten flyttet mange ganger (mannen sier vi kan dra når som helst), men hver gang så tør jeg ikke rokke ved den trygge oppveksten barna mine har (som jeg selv ikke fikk). Så da gjelder det å finne de tingene man kan like ved plassen. Naturen (ta bilder?), treningsmuligheter, dyrke mat, stor garasje der man kan mekke på noe? Det finnes lyspunkt, og de må man klore seg fast i. Man trenger ikke bli for alltid (jeg skal flytte så snart det føles naturlig og greit for familien) men jobb dere gjennom prosessen, i det minste. Lykke til, vet hvordan du har det.. Anonymkode: e350b...0de Barna trivest på skolen,men er ikke barn i nærheten å være med på fritida, så dei har også lyst å flytte. Han er sånn nei jeg vil ikke flytte.Han vil ikke hørre på mine synspunkt og ønsker. Går i han. Hørres ut som du har det på samme måten,bere att din mann seier dere kan flytte. Håper det føles naturlig for deg og familien å flytta snart. Ikkje kjekt å mistrivest. Vil barna flytte ? Hørres ikke kjekt ut korleis kvinnene er der Anonymkode: 8a164...fc1
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 På 28.1.2020 den 4.55, Anonym bruker skrev: Hvis han uansett er halve tida på havet så er det rart han skal få bestemme hvor DERE er all den tida han er ute... Anonymkode: 7cdc9...8ea Heilt enig med deg,så synst han er urimelig. Anonymkode: 8a164...fc1
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #11 Skrevet 19. februar 2020 På 28.1.2020 den 18.02, Anonym bruker skrev: Dette burde dere ha tenkt på før dere fikk barn. Dere valgte å stifte familie der. Stå i det. Gjør det beste ut av det. Anonymkode: 762b9...14f Prøvde å flytte før vi fikk barn. Men det blei ikke. Barna ønsker også å flytta. Er ikke barn å leke med i nærheten. Visst ikke hadde det ikke vært så greit å flytte. Av og til bør ein vel stå i det. Anonymkode: 8a164...fc1
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #12 Skrevet 19. februar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og flytter du i fra han, må han være med på FVK. Anonymkode: 285c2...fa2 Ja eg tenker att det blir flytting. Det er jo greit att han må væra med på familievernkontoret da. Anonymkode: 8a164...fc1
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #13 Skrevet 19. februar 2020 På 28.1.2020 den 18.02, Anonym bruker skrev: Dette burde dere ha tenkt på før dere fikk barn. Dere valgte å stifte familie der. Stå i det. Gjør det beste ut av det. Anonymkode: 762b9...14f HVORFOR er det alltid et nek som må svare sånn som det her?! Hvilken nytte kan noen ha av den kommentaren der? Det er ikke alt i livet det går an å planlegge; uforutsette ting skjer, folk dør, jobber forsvinner, man trives kanskje en periode men så ikke lenger, ungenes behov kan endre seg, eller foreldres helse, interesser, utfordringer, ønsker... Hva er vitsen med å komme med en så sur og unyttig kommentar? Anonymkode: eba10...6a0
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #14 Skrevet 19. februar 2020 På 27.1.2020 den 13.20, Anonym bruker skrev: Jeg har bodd 13 år på ein plass eg ikke klarer å trivest. Mannen nekter å flytta på seg. Har prøvd mangen ganger å snakka med han om da. Han reiser på sjøen og er borte 4 uker omgangen. No veit eg ikkje om eg takler å bu her meir. Vil flytta nærmare min familie. Har 4 barn. Kva skal eg gjera ? Anonymkode: 8a164...fc1 Hmm.. Hvor i landet bor du da? Går det an å få seg nye venner? Høres brutalt ut... Men med 4 barn, hadde jeg ikke flyttet på meg. Trives de der da? De har vel venner, barnehage og skole? Barna kommer først tenker jeg. Jeg flyttet til mannens hjemby, familien min bor bare 30 min unna, men vi sees sjelden likevel. Noen ganger trist. Men jeg valgte dette, og gjør ting for å trives. Anonymkode: 762b9...14f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #15 Skrevet 19. februar 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: HVORFOR er det alltid et nek som må svare sånn som det her?! Hvilken nytte kan noen ha av den kommentaren der? Det er ikke alt i livet det går an å planlegge; uforutsette ting skjer, folk dør, jobber forsvinner, man trives kanskje en periode men så ikke lenger, ungenes behov kan endre seg, eller foreldres helse, interesser, utfordringer, ønsker... Hva er vitsen med å komme med en så sur og unyttig kommentar? Anonymkode: eba10...6a0 Fordi barna kommer først. Enkelt og greit. Anonymkode: 762b9...14f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #16 Skrevet 19. februar 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi barna kommer først. Enkelt og greit. Anonymkode: 762b9...14f Enig at barna kommer først, det er HI garantert også. Men det er altså ikke noen naturlov som sier at det alltid og under alle omstendigheter er best for barna å bli der de er. Anonymkode: eba10...6a0
Nyttårs barn Skrevet 19. februar 2020 #17 Skrevet 19. februar 2020 Vi har bodd mange år i et hus jeg ikke trivdes i og mannen min har funnet allverdens av gode grunner for ikke å flytte. Så var vi på visning på et fint(og dyrt) hus og dagen etter la jeg inn bud og nå flytter vi jammen. Men kun 2 kilometer, så det bli ikke helt det samme. Om du og ungene ikke trives så flytter du HI, du lever kun en gang. Mannen som jobber til sjøs får velge hva han vil gjøre.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #18 Skrevet 19. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fordi barna kommer først. Enkelt og greit. Anonymkode: 762b9...14f Er du så enkel at du ikke har forstått at noen ganger kan det være til barnas beste å gjøre endringer? Anonymkode: b5d39...780
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #19 Skrevet 19. februar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Besteforeldre på fars side bur eit lite stykke unna,og stiller ikkje opp. Ungane har lyst å flytta,er ikkje andre barn i nærheten. Så hadde vore greit å flytta til eit sted der dei hadde noken å væra med. Han nekter å gå på familievernkontoret. Anonymkode: 8a164...fc1 Da tenker jeg at valget er enkelt. Dere må flytte for å gi barna et bedre sosialt liv og familie som kan stille mer opp (din familie). Far er uansett så mye borte at han ikke bør ha mest å si om hvor dere bor. Du vil flytte, barna vil flytte, du og barna er hjemme året rundt, mannen er borte store deler av året. Da er det han som må tilpasse seg det som er det beste for familien. Om han ikke vil være med på familievernkontoret så tenker jeg at dere mest trolig også har andre problemer i forholdet? Og da tenker jeg at det kanskje er på tide at du gjør det som er best for deg og barna, så får han bestemme om han vil være en del av familien sin eller ikke... Lykke til Anonymkode: b5d39...780
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2020 #20 Skrevet 19. februar 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi barna kommer først. Enkelt og greit. Anonymkode: 762b9...14f Hva med å lese hva hi skriver? Barna vil også flytte så ditt argument er helt idiotisk. Anonymkode: 917c8...50b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå