Gå til innhold

20 års jubileum barne og ungdomsskule

Anbefalte innlegg

Skrevet

20 år siden jeg gikk ut av ungdomsskule i år. Skal ha jubileumsfest. Har ikkje lyst å gå, hadde det ikkje bra. Var veldig nøytral, lite vennner og ble mobba av nokon. Har ikkje hatt kontakt med nokon siden den gang. Er nå gift og har tre barn. Hadde du gått?

Anonymkode: 92033...6da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hvis jeg ikke hadde hattr lyst nei

Anonymkode: 479c2...1fb

Skrevet

Nei ikke viss jeg hadde følt det slik som du HI. 

Skrevet

Hadde bare gått hvis jeg hadde noen å gå med. 

Jeg var på 10-års jubileum for folkehøyskolen. Det var ærlig talt ikke veldig givende å møte folk du ikke har prioritert å treffe etter endt skole.  Men jeg dro med min venninne fra nettopp folkehøyskolen og vi hadde det trivelig sammen.

Anonymkode: 292f3...800

Skrevet

Nei, hvorfor skulle du gå? Det er ingen tvang. Jeg har heller ikke gått på jubileumsfester for barne og ungdomsskolen. Jeg er ikke så interessert i de menneskene. De jeg har gått på skole sammen med senere er det annerledes med. Der er noen fortsatt venner og selv dem jeg ikke har kontakt med er jeg nyskjerrig på hvordan det har gått med, hva de driver med osv, men de fra barne og ungdomsskolen, nei.

Anonymkode: b9c0b...444

Skrevet

Jeg hadde det likt som deg. Jeg har alltid takket høflig nei til alle slike invitasjoner. 

Anonymkode: 1c89b...a07

Skrevet

Jeg husker jeg var veldig i tvil ang vårt jubileum. Hadde et par gode venner, men de bodde da for langt unna til å delta på en reunion. Ellers ble jeg mobbet av flere fordi jeg var tynn. 

Hadde sett mange av dem opp igjennom årene, og de aller fleste hadde lagt godt på seg og noen forfalt en god del. Jeg bestemte meg for å gå, kun for å vise dem at de ikke knakk meg og hvor bra jeg så ut 😂 gjorde faktisk litt godt å avvise en tidligere mobber som ville gi meg klem. Kikket bare rart på han, sa nei takk og snudde ryggen til. Han var én av de verste og har aldri tatt kontakt eller noe før denne sammenkomsten. 

Men du må selvfølgelig kjenne på hva som blir rett for deg. For meg var det godt å vise de at jeg stod støtt.

Anonymkode: 48698...d94

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg husker jeg var veldig i tvil ang vårt jubileum. Hadde et par gode venner, men de bodde da for langt unna til å delta på en reunion. Ellers ble jeg mobbet av flere fordi jeg var tynn. 

Hadde sett mange av dem opp igjennom årene, og de aller fleste hadde lagt godt på seg og noen forfalt en god del. Jeg bestemte meg for å gå, kun for å vise dem at de ikke knakk meg og hvor bra jeg så ut 😂 gjorde faktisk litt godt å avvise en tidligere mobber som ville gi meg klem. Kikket bare rart på han, sa nei takk og snudde ryggen til. Han var én av de verste og har aldri tatt kontakt eller noe før denne sammenkomsten. 

Men du må selvfølgelig kjenne på hva som blir rett for deg. For meg var det godt å vise de at jeg stod støtt.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du godter over at du ser bedre ut, er det et tegn på at du er mer vellykket mener du?

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du godter over at du ser bedre ut, er det et tegn på at du er mer vellykket mener du?

Selvsagt er det tilfredsstillende å se bra ut. Særlig når man har blitt mobbet for utseende.

Skrevet

Absolutt ikke mer vellykket. Men når jeg i fire år ble mobbet fordi jeg var tynn, godter jeg meg litt når jeg i dag ser veldig bra ut og mobberne har est ut. Jeg er fortsatt slank, men med litt mer former enn den gang. 

Skrevet

Sånne sammenkomster dropper jeg lett. Barne- og ungdomsskolen var et helvete, og omfatter mennesker jeg overhodet ikke ønsker å ha noe som helst kontakt med. 

Anonymkode: 46cb9...f78

Skrevet

Skyr det som pesten. 

Anonymkode: c7c3b...8d0

Skrevet

Jeg ble mobbet hele grunnskolen. Jeg ble ikke invitert på gjenforeningene som har vært. Ikke 10 år, ikke 15 år, ikke 20 år. Hadde jeg blitt invitert, så hadde jeg nok takket ja, og kommet. Jeg liker å se litt at en del av de som plaget meg mest ikke er den store suksessen i dag. Mulig det gjør meg til et like dårlig menneske som dem, men det får bare være.

Anonymkode: b1866...280

Skrevet

Jeg ble mobbet hele grunnskolen. Jeg ble ikke invitert på gjenforeningene som har vært. Ikke 10 år, ikke 15 år, ikke 20 år. Hadde jeg blitt invitert, så hadde jeg nok takket ja, og kommet. Jeg liker å se litt at en del av de som plaget meg mest ikke er den store suksessen i dag. Mulig det gjør meg til et like dårlig menneske som dem, men det får bare være.

Det gjør deg nesten verre. Du er voksen, de var barn. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De var ikke bare barn på det tidspunktet de lot være å invitere henne

Anonymkode: 773b1...a4c

Skrevet

Min opplevelse var interessant. Å høre alle de rosemalte historiene de presenterte for meg om hvor gode venner vi hadde vært. Hvor gøy vi hadde hatt det sammen.. 

Tydeligvis noe de hadde behov for å tro..

Jeg dro sammen med mine klassevenninnene som fortsatt er mine venner. Hadde det ikke vært for dem så hadde jeg ikke reist.. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja. De mobbet meg fra de var 7 til de var 16 år. I tillegg utestenger de meg som voksne, så jeg vet ikke hvem som er verst jeg.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi mobbingen av henne gikk på utseende. Det  kan føre til at den som blir mobbet får et urealistisk bilde av hva som betyr noe.. en utseendefiksering.

Jeg opplevde også å bli mobbet for utseende. Det gikk da på at jeg var tjukk ( noe jeg absolutt ikke var! Selv om jeg har blitt et oppegående menneske med sunne verdier legger jeg meg alltid i hardtrening og reduserer matinntaket i forkant av situasjoner hvor jeg vet jeg kan møte mobberne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...