Gå til innhold

Bruker din 4-åring tanntråd? 4+÷ år


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi var på andre tannpleier-sjekk. Ingen hull som hun kunne se.

Men hun sa at før de tar røntgen så kan de ikke se eventuelle hull mellom tennene. Hun anbefalte tanntråd.

Okey..vi prøver å bruke dette, men gutten er absolutt ingen fan. Å gjøre dette hver dag tror jeg blir vanskelig.

Bruker deres barn tanntråd?

Anonymkode: 540b1...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi var på andre tannpleier-sjekk. Ingen hull som hun kunne se.

Men hun sa at før de tar røntgen så kan de ikke se eventuelle hull mellom tennene. Hun anbefalte tanntråd.

Okey..vi prøver å bruke dette, men gutten er absolutt ingen fan. Å gjøre dette hver dag tror jeg blir vanskelig.

Bruker deres barn tanntråd?

Anonymkode: 540b1...865

På den alderen brukte vi det flere ganger i uken, men ikke hver dag. Etterhvert gikk vi overt til engangsholdere for tanntråden og da kunne de gjøre det selv også, under nøye overvåking. Så pusset en voksen tennene deres etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn på 9 bruker ikke det, har aldri hatt hull, var på kontroll for bare noen uker siden. Men har tenkt tanken selv at vi må begynne med tanntråd! 
 

Anonymkode: 9b10a...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jenta mi som nå er 9 har brukt tanntråd siden hun fikk jeksler (trangere mellomrom). Bruker jordan clinic tanntrådholder med sånne du klikker på. 

Anonymkode: 770d1...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruker slike Jordan stang hvor man skifter hodet. Ikke hver dag, og en har større behov en den andre, pga mellomrommet mellom tennene. 

Anonymkode: e120e...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...