Gå til innhold

Dere som er helsepersonell som bruker ID-kort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn med navn og bilde. Bruker dere navneskilt i tillegg? Eller kun ID-skilt?

Anonymkode: e877d...fde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I somantikken har de begge deler, men hos oss i psykiatrien har vi bare ID-kort (ikke alle har det engang) 

Anonymkode: 5070f...3c2

Skrevet

Vi har kun personell nr på id kort av sikkerhetshensyn. Man presenterer seg jo med fornavn, så ser ikke behovet for mer. 

Anonymkode: ff613...44b

Skrevet

Kun id-kort. 

Anonymkode: 997e8...b60

Skrevet

Har id-kort,  men ikke på meg. Jobber som terapeut 1-1, så de vet navnet mitt 

Anonymkode: ffded...41d

Skrevet

Jeg har id-kort i lomma og navn med store bokstaver på skiltet. Rett og slett fordi jeg jobber med eldre som gjerne hører og husker dårlig og jeg tenker det er en god hjelp slik at vi kan være på fornavn. Jeg legger merke til at mange leser på skiltet mitt som en støtte, og da oppretter vi med en gang en personlig relasjon.

Anonymkode: dce13...db3

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

I somantikken har de begge deler, men hos oss i psykiatrien har vi bare ID-kort (ikke alle har det engang) 

Jeg er også i psykiatrien. Hos oss har alle id kort, og noen velger også å bruke skilt. ID kortene våre brukes også som nøkkelkort, og det er derfor mest praktisk å ha dem i sånn jojosnor som de fleste fester i buksen, der er det vanskelig for pasientene å lese dem. I tillegg er skriften forholdsvis liten. Jeg går alltid med skilt i tillegg til id kortet, og opplever ofte at pasienter sier at de synes det er bra med skilt.

Anonymkode: d5993...a04

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er også i psykiatrien. Hos oss har alle id kort, og noen velger også å bruke skilt. ID kortene våre brukes også som nøkkelkort, og det er derfor mest praktisk å ha dem i sånn jojosnor som de fleste fester i buksen, der er det vanskelig for pasientene å lese dem. I tillegg er skriften forholdsvis liten. Jeg går alltid med skilt i tillegg til id kortet, og opplever ofte at pasienter sier at de synes det er bra med skilt.

Ja, det er det vi bruker det til og. Nøkkelkort. Men vi har en «policy» på at ingen skal se at vi er ansatte, for vi skal «gå i ett med pasientene»... prøvde en periode med navnskilt, men det syns pasientene ble så instutisjonalisert....

Skrevet

Jeg jobber med eldre, og der skal vi nå bruke ID-kort, som fungerer som nøkkelkort. Med navn og bilde. Men, ble litt usikker på om det var vanlig å bruke navneskilt i tillegg.

Hi

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er det vi bruker det til og. Nøkkelkort. Men vi har en «policy» på at ingen skal se at vi er ansatte, for vi skal «gå i ett med pasientene»... prøvde en periode med navnskilt, men det syns pasientene ble så instutisjonalisert....

Preferansene varierer nok ut fra hva slags sykdom, og alvorlighetsgrad av denne. Vi opplever at mange pasienter sliter med å huske navn, særlig fram til sykdommen har stabilisert seg noe.

Når vi går ut av sykehuset med pasienter tar vi skiltet av, eller gjemmer det under yttertøy, så vi ikke kringkaster for omverden hvem vi er og hvor vi kommer fra. 

Skrevet

Bruker både kort og navneskilt (med yrkestittel). Alle går omtrent likt kledd hos oss, og mange av legene bruker sjelden frakk, så det er greit å kjapt kunne se navn og funksjon raskt. 

Anonymkode: bcaf9...d0e

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber med eldre, og der skal vi nå bruke ID-kort, som fungerer som nøkkelkort. Med navn og bilde. Men, ble litt usikker på om det var vanlig å bruke navneskilt i tillegg.

Hi

Ser noen av de som jobber i eldreomsorgen har id kort festet på jojo til lommen og navneskilt på brystlommen i capslock. 

Anonymkode: ff613...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...