Gå til innhold

Hvor lenge etter SA, ex.u eller MA ble du gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt en SA og en Ex.u. 

Og jeg er så spent på hvordan det går neste gang!  Hvordan gikk det med dere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde fire sa for noen år siden, tok så en pause på et par år før jeg prøvde igjen. Tok 3mnd (PP) med nr 1, og 1mnd med nr 2 😅

Ingen komplikasjoner. Gikk på fragmin 10000 i. e (sprøyter) ut svangerskapet med nr1 og 20uker med nr to. Ble testet for antitrombin mangel etter 4. sa, og lå i grenseland så legen mente det var forsøket verdt. Kan ikke konkludere med at fragminen gjorde susen, men barn ble det i allefall. 

Lykke til 💜

Anonymkode: 34f78...2c1

Skrevet

Ex.u. hva er det? Graviditet utenfor livmor? Jeg hadde først en SA, ble gravid igjen allerede første eggløsning etter det. Så var det MA med Cytotec og deretter utskrapning. Enda ikke blitt gravid 7 prøvemnd etter det.

Anonymkode: 7d4f1...bce

Skrevet

Gravid 2 mnder etter exu

Anonymkode: 6cd6e...6bb

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ex.u. hva er det? Graviditet utenfor livmor? Jeg hadde først en SA, ble gravid igjen allerede første eggløsning etter det. Så var det MA med Cytotec og deretter utskrapning. Enda ikke blitt gravid 7 prøvemnd etter det.

Ja, graviditet utenfor livmor. Måtte operere ut foster og eggleder. 

Å nei :( Så kjedelig! Kan det ha skjedd noe ved utskrapning? Har du sjekket at alr er som det skal? Uff, trist på dine vegne! ❤

Book dere en kjærestetur og gjør ting dere ikke kunne gjort med barn. Det gjorde vi etter ex.u. prøver å finne det positive i denne tiden. Men for en berg og dalbane det har vært hittil! 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Gravid 2 mnder etter exu

Anonymkode: 6cd6e...6

Ååååå jeg håper!! Hvor langt er du på vei? 

Det tok 5-6 uker før mensen kom. Er inne i første PP nå. Skal ha mensen igjen ca 6 februar. Og håper den ikke kommer. 

Skrevet

Hadde en SA, så en ex.u, ble gravid etter 5 mnd.

Anonymkode: 0903e...256

Skrevet
43 minutter siden, shewolf skrev:

Ja, graviditet utenfor livmor. Måtte operere ut foster og eggleder. 

Å nei :( Så kjedelig! Kan det ha skjedd noe ved utskrapning? Har du sjekket at alr er som det skal? Uff, trist på dine vegne! ❤

Book dere en kjærestetur og gjør ting dere ikke kunne gjort med barn. Det gjorde vi etter ex.u. prøver å finne det positive i denne tiden. Men for en berg og dalbane det har vært hittil! 

Huff da, går det bra med deg nå? Er det lenge siden? Føler du har vært borte herfra en stund. 

Jeg var til en gyntime før vi begynte å prøve igjen for å sjekke at alt var ok. Alt så normalt ut og i og med at jeg har både mensen og eggløsning regelmessig så skulle ikke utskrapningen og infeksjonen jeg fikk ha gjort skade. Men siden det har tatt så lang tid for meg å bli gravid igjen så har jeg bestilt ny gyntime for både undersøkelse og drøfting med gynekolog. Litt rart at jeg ble gravid så raskt da vi begynte å prøve, 2 ganger ila kort tid men mistet begge gangene. Nå har vi prøvd aktivt i så mange mnd og jeg blir ikke gravid. Men vet ikke, kan jo være tilfeldig også, men synes det er litt rart.

Vi tar heldigvis godt vare på hverandre og pleier forholdet med både turer og hygge. 
Krysser fingrene for deg🤞🏻

Skrevet

Har hatt 4 MA og en SA, tok 3-13 måneder å bli gravid igjen.
Har også blitt gravid 3 ganger uten å ha hatt en MA/SA først, brukte da også 3-13 måneder.
(mistet 5 ganger, har 3 barn)

Anonymkode: 38459...0a1

Skrevet

Hatt 2 Ex.u (gravid utenfor livmor) 

Første gang: 2009, v.eggleder, fikk cellegift(liten liten dose, så graviditeten skulle gå til grunne) 

Ble gravid igjen da i 2012, Ex.u da også, samme eggleder(venstre) Denne gangen opererte de bort eggleder og foster😔 

4mnd etter ble jeg gravid igjen. (Ble bedt om å vente værtfall 6mnd-1år med å prøve å bli gravid. Vi prøvde heller ikke, men prevansjonsmidle vi brukte funket ikke optimalt.😂 Har i dag en datter på 6år🥰 

Anonymkode: 8bf95...da9

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hatt 2 Ex.u (gravid utenfor livmor) 

Første gang: 2009, v.eggleder, fikk cellegift(liten liten dose, så graviditeten skulle gå til grunne) 

Ble gravid igjen da i 2012, Ex.u da også, samme eggleder(venstre) Denne gangen opererte de bort eggleder og foster😔 

4mnd etter ble jeg gravid igjen. (Ble bedt om å vente værtfall 6mnd-1år med å prøve å bli gravid. Vi prøvde heller ikke, men prevansjonsmidle vi brukte funket ikke optimalt.😂 Har i dag en datter på 6år🥰 

Jeg fikk beskjed om 2 mnd jeg 😱 vi kjørte på etter jeg fikk første mens. Håper ikke det blir noe tull. De opererte heldigvis bort den egglederen som var dårlig når jeg fikk ex.u. men jeg er så nysgjerrig på hvorfor egglederen ble sånn. 😕

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Huff da, går det bra med deg nå? Er det lenge siden? Føler du har vært borte herfra en stund. 

Jeg var til en gyntime før vi begynte å prøve igjen for å sjekke at alt var ok. Alt så normalt ut og i og med at jeg har både mensen og eggløsning regelmessig så skulle ikke utskrapningen og infeksjonen jeg fikk ha gjort skade. Men siden det har tatt så lang tid for meg å bli gravid igjen så har jeg bestilt ny gyntime for både undersøkelse og drøfting med gynekolog. Litt rart at jeg ble gravid så raskt da vi begynte å prøve, 2 ganger ila kort tid men mistet begge gangene. Nå har vi prøvd aktivt i så mange mnd og jeg blir ikke gravid. Men vet ikke, kan jo være tilfeldig også, men synes det er litt rart.

Vi tar heldigvis godt vare på hverandre og pleier forholdet med både turer og hygge. 
Krysser fingrene for deg🤞🏻

Opererte i slutten av November. Hadde SA i September. Ble gravid annenhver måned, men det gikk galt med begge to. 

Nå er jeg veldig spent for hva 2020 bringer. Håper jeg sitter gravid eller med en liten baby på slutten av året ❤ det er målet nå. Å bli gravid i det hele tatt i 2020 og ikke miste det. 

Håper virkelig dere finner ut av det 🤔 at det er en enkel grunn til at det ikke funker, som kan gjøres noe med ❤ Fælt med den ventetiden. Prøver å ikke vente så mye nå. Har satt mer et langsiktig mål nå. Men jeg er jo kjempegira og gleder meg vilt! Vanskelig å legge skjul på det. Hatt lyst på et barn til i mange år, men det har ikke «passet». 

Skrevet

Første forsøk. Altså etter to måneder (fikk beskjed om å ha en mens før jeg prøvde igjen).

Anonymkode: 5eb3e...94a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Første forsøk. Altså etter to måneder (fikk beskjed om å ha en mens før jeg prøvde igjen).

Anonymkode: 5eb3e...94a

Det er der jeg er nå. Sååå spent på om mensen kommer. 

Føles ut som det er en evighet til 😂

Skrevet
10 timer siden, shewolf skrev:

Jeg fikk beskjed om 2 mnd jeg 😱 vi kjørte på etter jeg fikk første mens. Håper ikke det blir noe tull. De opererte heldigvis bort den egglederen som var dårlig når jeg fikk ex.u. men jeg er så nysgjerrig på hvorfor egglederen ble sånn. 😕

Vi fikk beskjed om 6mnd/1år😕 Men ble det foretatt kikkehullsoprasjon på deg? Eller åpnet de hele buken?(sånn som ved feks keisersnitt?) På meg ble det prøvd med kikkehull men gikk ikke pga sammenvoksninger etter en operasjon som barn. Ble da åpen operasjon der de åpnet hele buken. (Hadde arr etterpå som så ut som KS arr😂)

Skrevet

1.5 år etter sa. Gravid med pergotime

Anonymkode: f9eaa...f78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...