Gå til innhold

Slutt å sole deg og bruke spraytan!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kulturell appropriasjon å gjøre huden din mørkere enn hva som er naturlig for deg. Ikke minst minner det om amerikanske blackface, så la være med mindre du vil bli oppfattet som rasist 😊

Nå som jeg alt har oppmerksomheten din, legg bort klærne dine som ikke tilhører din kultur, og slutt med frisyrer som etterligner minoritetsgruppers hår. Ikke pynt håret ditt med fjær heller, den tradisjonen tilhører ikke deg. Tenk deg litt over hvordan handlingene dine påvirker minoriteter, takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaha, da så

Anonymkode: 5ec1d...faf

Skrevet

Kan jeg spise indisk curry om jeg lager den selv eller må jeg kjøpe den av en inder? 

Anonymkode: 4bc7e...c71

Skrevet

Så da skal vi slutte med dongerijeans og gå tilbake til vadmelsklær da?

Anonymkode: 9381d...878

Skrevet

Kan jeg bruke jeans eller et det bare for amerikanere? 

Skrevet

Må jeg kaste sengetøyet mitt av egyptisk bomull? Kan jeg ha bomull det har vi jo ikke i Norge. 

Skrevet

Åh herre jemini!

Skrevet

Kan jeg sole meg om det er for å gjøre psoriasisen min bedre? 

Skrevet

😂 blackface og spraytan 😂😂😂

Skrevet

Fanatisme kommer i mange variasjoner, tydeligvis...

Anonymkode: 2eb5f...e4b

Skrevet

Jeg skal straks ta min sønn ut fra skolekorpset der han spiller trommer! Det er jo selvsagt et hån mot afrikanere at han spiller trommer - jeg skal heller foreslå at alle i korpset går over til hardingfele, torader og munnharpe. Hvis det er etnisk riktig, da....

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spise indisk curry om jeg lager den selv eller må jeg kjøpe den av en inder? 

Kulturell appropriasjon handler mer om hvordan du ser ut og uttrykker deg enn hva du, for eksempel, spiser. Det er greit å lage selv, men å kjøpe fra en etnisk kilde er best. Ikke bruk ingredienser fra norske/vestlige butikker, men heller butikker som drives av minoriteter. Da støtter du dem som ga deg tilgang til retten du liker så godt. 😄

Skrevet

Du skriver på tull og ironi, ikke sant? Det finnes rare folk rudt omkring, men så sprø er det vel ikke mange som er?

Anonymkode: 48b84...d1f

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så da skal vi slutte med dongerijeans og gå tilbake til vadmelsklær da?

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg bruke jeans eller et det bare for amerikanere? 

Hvite har ikke kultur og kan ikke utsettes for kulturell appropriasjon.

Skrevet
4 minutter siden, Rose-Marí Flagstad skrev:

Du er jo helt sprø. Tenk at folk som deg har stemmerett.

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må jeg kaste sengetøyet mitt av egyptisk bomull? Kan jeg ha bomull det har vi jo ikke i Norge. 

Det spørs om bomullen og sengetøyet ble produsert av en etnisk kilde. Hvis en vestlig organisasjon har kapitalisert på kjøpet ditt, skal jeg ikke si at du må kaste det (det hadde ikke vært miljøvennlig), men ikke kjøp derfra igjen.

Skrevet
15 minutter siden, Rose-Marí Flagstad skrev:

Kan du utdype hva du legger i at hvite ikke har kultur? Hvis vi ikke har det, vil jo absolutt alt vi foretar oss være kulturell appropriasjon

Anonymkode: b6046...a0d

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du utdype hva du legger i at hvite ikke har kultur? Hvis vi ikke har det, vil jo absolutt alt vi foretar oss være kulturell appropriasjon

Anonymkode: b6046...a0d

Enkelt, alt vi har, har vi stjålet fra andre kulturer. Det minste vi kan gjøre nå, er å være respektfulle overfor hva vi har og ikke utnytte det på måter som skader minoriteter.

Skrevet

Atte hæ??

Anonymkode: ae66a...703

Skrevet
4 minutter siden, Rose-Marí Flagstad skrev:

Enkelt, alt vi har, har vi stjålet fra andre kulturer. Det minste vi kan gjøre nå, er å være respektfulle overfor hva vi har og ikke utnytte det på måter som skader minoriteter.

Du er fullstendig sprø

Anonymkode: 5ec1d...faf

Skrevet
51 minutter siden, Rose-Marí Flagstad skrev:

Kulturell appropriasjon handler mer om hvordan du ser ut og uttrykker deg enn hva du, for eksempel, spiser. Det er greit å lage selv, men å kjøpe fra en etnisk kilde er best. Ikke bruk ingredienser fra norske/vestlige butikker, men heller butikker som drives av minoriteter. Da støtter du dem som ga deg tilgang til retten du liker så godt. 😄

Her jeg bor har vi hverken indere eller innvandrerbutikker. Er det da helt slutt på å lage indisk, meksikansk og kinamat for meg da? Hvem skal det hjelpe om jeg spiser vassgraut og fenalår hver dag?

Anonymkode: 77e62...f10

Skrevet

Er det noen som har laget en falsk konto på deg? 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her jeg bor har vi hverken indere eller innvandrerbutikker. Er det da helt slutt på å lage indisk, meksikansk og kinamat for meg da? Hvem skal det hjelpe om jeg spiser vassgraut og fenalår hver dag?

Flytt til byen. Å bo på bygda skader miljøet.

Skrevet
32 minutter siden, Rose-Marí Flagstad skrev:

Det spørs om bomullen og sengetøyet ble produsert av en etnisk kilde. Hvis en vestlig organisasjon har kapitalisert på kjøpet ditt, skal jeg ikke si at du må kaste det (det hadde ikke vært miljøvennlig), men ikke kjøp derfra igjen.

Hva er dine sengeklær laget av da? Saueull?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...