Anonym bruker Skrevet 25. januar 2020 #1 Skrevet 25. januar 2020 Har nettopp sluttet å amme. Lurer på hvor lang tid det tar før brystene «klapper sammen» og blir tomme? Hvor lang tid tok det for deg? Anonymkode: edaf1...735
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2020 #2 Skrevet 25. januar 2020 Kommer an på når du slutter å amme:-) Jeg sluttet nå, hun er 18 mnd, og sugde naturlig nok ikke like mye som en 6 måneder gammel baby. Dermed ble overgangen til melkefrie pupper ikke særlig brutal, noe den nok hadde vært om jeg sluttet før hun var et år. Anonymkode: 755e9...953
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2020 #3 Skrevet 25. januar 2020 Min er 14 mnd, så har ikke ammet så mye i det siste. Hvor lang tid tok det før puppene var tomme? Anonymkode: edaf1...735
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2020 #4 Skrevet 25. januar 2020 De er faktisk ikke helt tomme enda 🤯 Dvs, jeg kan presse ut melk om jeg skviser beystvortene. Men ikke en eneste dråpe lekkasje eller sånt, altså. Jeg slutta da hun var 18 mnd og det er 2 mnd siden. Anonymkode: 755e9...953
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2020 #5 Skrevet 25. januar 2020 Det tok litt tid før de var helt tomme for melk, men klappet samme har de aldri gjort. Hadde runde pupper både før, imens og etter jeg ammet. Siden jeg ammet helt til ungene var 12-15 mnd gamle var det jo ikke så veldig mye melk de sugde hver dag på slutten, de spiste og drakk jo annen mat og drikke i tillegg. Så avvenningen gikk litt gradvis, hadde ikke voldsom melkespreng fordi de sluttet å kosedrikke 2-3 ganger om dagen liksom. Anonymkode: b1ec0...c09
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2020 #6 Skrevet 25. januar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: De er faktisk ikke helt tomme enda 🤯 Dvs, jeg kan presse ut melk om jeg skviser beystvortene. Men ikke en eneste dråpe lekkasje eller sånt, altså. Jeg slutta da hun var 18 mnd og det er 2 mnd siden. Anonymkode: 755e9...953 Føles de tomme hvis du ikke klemmer på dem da? Anonymkode: edaf1...735
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2020 #7 Skrevet 25. januar 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det tok litt tid før de var helt tomme for melk, men klappet samme har de aldri gjort. Hadde runde pupper både før, imens og etter jeg ammet. Siden jeg ammet helt til ungene var 12-15 mnd gamle var det jo ikke så veldig mye melk de sugde hver dag på slutten, de spiste og drakk jo annen mat og drikke i tillegg. Så avvenningen gikk litt gradvis, hadde ikke voldsom melkespreng fordi de sluttet å kosedrikke 2-3 ganger om dagen liksom. Anonymkode: b1ec0...c09 Hmm, nå ble jeg litt usikker her... Skal ta biopsi av brystene og fikk beskjed om å ta kontakt med legen når brystene hadde «klappet sammen», men hva hvis de ikke gjør det? Merket du på noe annet vis at melken var borte? Har jo forstått at det kan være mulig å klemme ut melk i lange tider etter ammeslutt, så det er vel ikke et så pålitelig mål, kanskje. Anonymkode: edaf1...735
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2020 #8 Skrevet 26. januar 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hmm, nå ble jeg litt usikker her... Skal ta biopsi av brystene og fikk beskjed om å ta kontakt med legen når brystene hadde «klappet sammen», men hva hvis de ikke gjør det? Merket du på noe annet vis at melken var borte? Har jo forstått at det kan være mulig å klemme ut melk i lange tider etter ammeslutt, så det er vel ikke et så pålitelig mål, kanskje. Anonymkode: edaf1...735 Tenker de mener at eu ikke har disse typiske melkekjertlene som står i spenn som man har når man fulltidsammer. Mine ser sammenklappet ut selv om jeg kan mose ut en dråpe eller to om jeg går inn for det. Tror det går seg til en mnd etter ein ammeslutt. For øvrig teit måte å formulere seg på fra sykehusets side. Anonymkode: 755e9...953
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2020 #9 Skrevet 26. januar 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Tenker de mener at eu ikke har disse typiske melkekjertlene som står i spenn som man har når man fulltidsammer. Mine ser sammenklappet ut selv om jeg kan mose ut en dråpe eller to om jeg går inn for det. Tror det går seg til en mnd etter ein ammeslutt. For øvrig teit måte å formulere seg på fra sykehusets side. Anonymkode: 755e9...953 Kjenner faktisk idag at brystene virker mindre spente. En måned, ja, det er lenge. Hadde håpet at det skulle gå mye raskere. Anonymkode: edaf1...735
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2020 #10 Skrevet 26. januar 2020 Flere som har noen erfaringer å dele? Anonymkode: edaf1...735
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Skrevet 21. oktober 2020 Da lurer jeg på hvor lang tid det gikk før trådstarter var tom for melk. Har selv akkurat sluttet og er veldig gira på å handle nye digge BHer Hvordan gikk biopsien? Anonymkode: 86409...45d
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #12 Skrevet 21. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Da lurer jeg på hvor lang tid det gikk før trådstarter var tom for melk. Har selv akkurat sluttet og er veldig gira på å handle nye digge BHer Hvordan gikk biopsien? Anonymkode: 86409...45d Tror det tok i overkant av en måned. Jeg trodde selv at de var tomme etter rundt tre uker, men på undersøkelsen kunne de se at det var litt igjen. Undersøkelsen gikk fint, ingen brystkreft, heldigvis. 😊 Anonymkode: edaf1...735
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #13 Skrevet 21. oktober 2020 For meg var det aldri slik at de klappet sammen og ble tomme, det var en gradvis prosess fra store, spente bryst med melkesprut i starten til normale bryst jeg ikke følte melkespreng eller lekkasjer etterhvert. Jeg ammet begge lenge, så den siste tida var det ikke mengder, men en liten kosestund morgen og kveld og brystene endret seg ikke noe særlig da vi sluttet helt. Anonymkode: 1cae2...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå