Gå til innhold

Lekke fostervann

Den perfekte mor, påan igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere gjort det? Er i uke 32, og truseinnlegget mitt er ganske vått. Har hørt at man kan få litt tynnere utflod mot slutten, men synes liksom dette er veldig tynt? Renner igjennom de små libresseinnleggene. Det lukter ikke urin, heller litt søtt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det og ventet fordi jeg var usikker. Skulle jeg aldri gjort, babyen måtte ut fort da de tok prøve på sykehuset. Gikk heldigvis bra.

Anonymkode: d3810...9ef

Skrevet
9 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Har dere gjort det? Er i uke 32, og truseinnlegget mitt er ganske vått. Har hørt at man kan få litt tynnere utflod mot slutten, men synes liksom dette er veldig tynt? Renner igjennom de små libresseinnleggene. Det lukter ikke urin, heller litt søtt...

Ring fødeavdelingen, de vil sikkert ha deg inn for sjekk. Høres mye ut til å være utflod, synes jeg. Oppdater gjerne! Lykke til! 

Anonymkode: 4efa5...59c

Skrevet

Fostervann lukter søtt. Ring føden. 
Det er best å være på den sikre siden.

Anonymkode: a2566...dde

Skrevet

Jeg gjorde det, og ringte. De trodde jeg var hysterisk og tok alt med knusende ro. De fikk en annen fart på seg da de fikk prøvesvarene. Det gikk veldig bra, ingen dramatikk før, under eller etter fødsel, men jeg kom ikke ut fra sykehuset igjen før babyen var uten noen uker etter.

Ring og hør. Jeg merket det ikke på noe annen måte enn at jeg ble veldig fort våt. 

Anonymkode: 2a18d...b52

Skrevet

Ta på en sort truse, tommelfingerregelen er at utflod blir hvit når den tørker i trusa mens fostervann blir gjennomsiktig/usynlig når det tørker. 

Men helt sikkert greit å komme inn for en sjekk. Jeg lakk fostervann og det jeg merket det på var at det kom litt mer hele tiden. Jeg tørket meg på do, også tørket igjen, og igjen, og det kom hele tiden noen dråper til. Om jeg lo, hostet e.l kom det også ut litt. 

Anonymkode: 4b4d1...2ad

Skrevet

Sjekk det!! Kjempeviktig! Er det fostervann er det viktig at du er på sykehuset....

Anonymkode: beca0...27f

Skrevet

Ganske vått er kanskje relativt, jeg kan ikke vri det altså. Akkurat i dag har jeg selvsagt hatt på meg en annen type som det er vanskeligere å se på, men jeg føler det lukter. Byttet til et av de andre for litt siden, men har ikke sett noe enda. Selvsagt🙄 

Skrevet

Det er viktig å få det sjekket, det kan være fostervann. Det kan også være utflod eller urin, man kan begynne å lekke litt urin på slutten da presset mot bekkenbunnen blir stor. Men som sagt, jeg hadde ikke tatt sjansen på å ikke sjekke det, spesielt siden det lukter søtt i tillegg. 

Anonymkode: fa488...1a8

Skrevet

Men vil det nytte når truseinnlegget mitt nå er tørt? Det er masse liv heldigvis, han prøver tydeligvis å grave seg ut kjennes det ut som...

Skrevet
30 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Men vil det nytte når truseinnlegget mitt nå er tørt? Det er masse liv heldigvis, han prøver tydeligvis å grave seg ut kjennes det ut som...

Ring føden og spør dem hva du bør gjøre. Mulig du kan se det an til i morgen. Mulig de vil sjekke deg nå. Vanligvis får man ikke gå lenger enn 24 timer med fostervannlekasje pga faren for infeksjon. Min baby fikk skepsis pga dette, men ble reddet ut i siste liten. På den tiden var det tre døgn med lekkasje før igangsetting, det ble endret til ett. 

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ring føden og spør dem hva du bør gjøre. Mulig du kan se det an til i morgen. Mulig de vil sjekke deg nå. Vanligvis får man ikke gå lenger enn 24 timer med fostervannlekasje pga faren for infeksjon. Min baby fikk skepsis pga dette, men ble reddet ut i siste liten. På den tiden var det tre døgn med lekkasje før igangsetting, det ble endret til ett. 

skepsis=sepsis🙄 damn autocorrect

Skrevet
1 time siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

De tar en prøve inn i vagina (med noe som kan minne om en lang q-tips eller med en strips), så om innlegget er tørt har det ikke noe å si. 

Det er jo mye større sjans for at det er enten soppinfeksjon, hormonell grunn eller urin, men konsekvensen HVIS det er fostervann er så stor at det er veldig trist hvis du ikke får det sjekket og det viser seg at du var en av de få det faktisk skjer med... 

Jeg er ikke en av de hysteriske som ber folk løpe til lege for hver minste ting, tvert imot (har tilogmed fått pepper her på forumet fordi jeg i pene ordelag har ment at folk kan vente til fastlegen åpner 😉), men akkurat dette tenker jeg også at ikke er noe poeng i å holde igjen på med å faktisk i det minste ringe føden og snakke med de. Og hvis de ber deg vente så få jm time kjapt for å følge deg opp. 

Anonymkode: 5291c...268

Skrevet

Ta kontakt med føden. Er det fostervann kan du fort få infeksjon, som er skadelig for deg og babyen. Du vil ikke se det an. Tenk hvis det skjer noe. Jeg snakker av erfaring.

Anonymkode: 1564c...47f

Skrevet

Hvordan går det? 

Anonymkode: 5291c...268

Skrevet

Ettersom det var så masse liv og lite væske som kom fikk jeg beskjed om å se det an litt😅 Etter at jeg skrev innlegget her har det ikke kommet noen ting heldigvis 🤞🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...