Gå til innhold

Fluor eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er kjempevanskelig å bestemme meg for om jeg skal gi fluor eller ei. Føler at «alle» gjør det, men google sier at dersom man pusser morgen og kveld (med tannkrem), skal det ikke være nødvendig. 
Barna er 2 og 4. 

Anonymkode: c7ae4...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine barn får ikke fluortabletter.

Fluor er virkelig ikke bra for kroppen og tabletten vil jo løse seg i munnen.

Min sønn har dårlige tenner og blir fulgt opp ekstra godt av tannlegen.

Jeg lyver og sier at vi pusser tenner med fluortannkrem og at han tar fluortabletter og tannlegen sa under siste konsultasjon at tennene hans ser virkelig bra ut og at tannpussen er super. 

Så konklusjonen må vel være at selve tannpussen er viktigere enn fluor.

Anonymkode: 3f7b9...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre barn med null hull (de eldste er 20 og 25 år), har aldri gitt de en fluortablett. Men pusser godt med fluortannkrem selvsagt. 

Anonymkode: 44801...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegene her sa vi skulle gi fluortablett, så det har vi gitt til begge barna (eldste er 14, så han har slutta med det nå). Ingen hull. 

Anonymkode: a0eec...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn får ikke fluortabletter.

Fluor er virkelig ikke bra for kroppen og tabletten vil jo løse seg i munnen.

Min sønn har dårlige tenner og blir fulgt opp ekstra godt av tannlegen.

Jeg lyver og sier at vi pusser tenner med fluortannkrem og at han tar fluortabletter og tannlegen sa under siste konsultasjon at tennene hans ser virkelig bra ut og at tannpussen er super. 

Så konklusjonen må vel være at selve tannpussen er viktigere enn fluor.

Anonymkode: 3f7b9...

Det er jo helt idiotisk å ikke pusse med fluortannkrem! Du skriver at barnet har dårlige tenner, tanken har ikke slått deg at det er DIN feil fordi du ikke har pusset med fluor fra dag 1? 

Anonymkode: a0eec...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ikke fluor her heller, ingen i familien. Og verken meg eller varna har hatt hull 😊( jeg er 35, aldri hatt hull). 
For min del syns jeg det er mer hull i hodet å gi barna fluor enn å ikke gjøre det!

Sier til og med nei takk til fluorsprøyte hos tannlegen..

Anonymkode: a81dc...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen her sier at det ikke er nødvendig med flurtabletter eller munnskyll. 

Men skjønner de som gir flurtabletter som "belønning" etter at man har pussa tenner. 

Anonymkode: b1fd7...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tannlegen her sier at det ikke er nødvendig med flurtabletter eller munnskyll. 

Men skjønner de som gir flurtabletter som "belønning" etter at man har pussa tenner. 

Anonymkode: b1fd7...163

Har lest at det er nok fluor i vannet, så vi trenger ikke mer fluor. 

Anonymkode: b1fd7...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Anonym bruker said:

Det er jo helt idiotisk å ikke pusse med fluortannkrem! Du skriver at barnet har dårlige tenner, tanken har ikke slått deg at det er DIN feil fordi du ikke har pusset med fluor fra dag 1? 

Anonymkode: a0eec...0aa

For å ikke nevne at tannlegen kanskje ville angrepet problemet annerledes om han visste at det ikke ble brukt fluor. 

Å lyve til helsepersonell som skal hjelpe med barnas helse, det er så idiotisk at jeg ikke skjønner det går an 

Anonymkode: 5640b...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å ikke nevne at tannlegen kanskje ville angrepet problemet annerledes om han visste at det ikke ble brukt fluor. 

Å lyve til helsepersonell som skal hjelpe med barnas helse, det er så idiotisk at jeg ikke skjønner det går an 

Anonymkode: 5640b...943

Helt enig! Toppen av idioti. Og denne fluorfrykten er en tullete konspirasjonsteori i samme gate som de som er imot vaksiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tannlegen vår anbefaler at jeg bruker det så da gjør vi det. Han er 8 år å har aldri hatt hull.

Anonymkode: cce9a...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel som arbeidsgiveren min sier "med tanke på alle foreldrene som ikke gir ungene sine fluor nå, så blir vi ikke arbeidsledig i fremtiden heller". Gjett hvilket yrke jeg har.

Anonymkode: d7639...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt på 3 års kontrollen om vi brukte fluortablett, sa ja, det var da bra og skulle fortsette med det. Så gjør det, gjort det med de to andre og. Null hull.

Anonymkode: 671a4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har lest at det er nok fluor i vannet, så vi trenger ikke mer fluor. 

Anonymkode: b1fd7...163

Det er ikke så mye flour i vannet her i Norge, det gjelder andre land

Anonymkode: d71e0...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av mine fire barn bruker fluortablett. Hun har kjevespalte og derfor er det anbefalt for henne. 

Anonymkode: 6c3be...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor du bor i landet, på Vestlandet er det lite fluor i vann, dermed anbefales det.

jeg vil ikke gamble med tenna til barna

Anonymkode: c7e94...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 23.46, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt idiotisk å ikke pusse med fluortannkrem! Du skriver at barnet har dårlige tenner, tanken har ikke slått deg at det er DIN feil fordi du ikke har pusset med fluor fra dag 1? 

Anonymkode: a0eec...0aa

Vi har historie med dårlige melketenner i familien. Så når tennene begynte å komme, dro vi rett til tannlegen. Så han har sett tennene fra dag 1 (bokstavelig talt). Og de er ikke blitt verre. Så nei, fluor hadde hatt null effekt her 

Må nevnes at verken storesøster, jeg eller min mann bruker fluortannkrem, og vi har NULL hull.

Anonymkode: 3f7b9...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 15.36, Anonym bruker skrev:

Dere som ikke bruker fluor - dere vet dere er i samme bås som antivaksinegjengen??

Anonymkode: 6f31e...143

Å er vi det ja?? Hvorfor driver jeg og vaksinerer meg og mine barn da?

Anonymkode: 3f7b9...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har historie med dårlige melketenner i familien. Så når tennene begynte å komme, dro vi rett til tannlegen. Så han har sett tennene fra dag 1 (bokstavelig talt). Og de er ikke blitt verre. Så nei, fluor hadde hatt null effekt her 

Må nevnes at verken storesøster, jeg eller min mann bruker fluortannkrem, og vi har NULL hull.

Anonymkode: 3f7b9...842

Hvilken tannkrem bruker dere da?

Anonymkode: 00065...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...