tullepølse Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Jeg har lenge lurt på om sønnen vår på fem år ikke tåler fisk. Han er veldig glad i fiskekaker. I perioder der han har spist mye av dette, våkner han ofte 3-4 timer etter inntak av fisk med store magesmerter og han klør febrilsk. Det tok en stund før jeg oppdaget sammenhengen mellom fisk, magesmerter og kløen. Sluttet å gi han fisk og han hadde i lang tid ingen episoder med magesmerter. Har de siste to ukene forsøkt en gang med fiskekaker og i dag en liten terning med laks. Resultatet begge ganger er en krakilsk unge med masse luft i magen som klør og klør. Jeg er dermed ganske sikker på at han reagerer på fisk. MEN reaksjonene kommer altså 3-4 timer etter at han har spist fisk. Er dette vanlig ved allergi mot fisk? Jeg skal ta han med til legen for å få sjekket dette, men er altså ute etter erfaringer fra andre som har barn med fiskeallergi. Det kan nevnes at sønnen min har atopisk eksem. Han har tidligere fått elveblest av egg, men kan nå spise matvarer med egg tilsynelatende uten å få noen reaksjoner.
Lille krøll Skrevet 24. januar 2020 #2 Skrevet 24. januar 2020 Både jeg, min datter og min niese reagerer med utslett og kløe etter et par timer etter inntak av fisk og sjømat.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #3 Skrevet 24. januar 2020 Jeg kjenner ikke til akkurat fiskeallergi, men ikke uvanlig at det kan ta noen timer før reaksjonen kommer, spesielt når det er snakk om hudreaksjoner. Da du skrev fiskekaker tenkte jeg å nevne at de som regel er laget med melk, så det kan ev. også være melk som er problemet. Selv om det ikke stemmer helt når du ga ham ren (?) laks. Høres ut som en tur til legen snart er lurt. Anonymkode: 1e5e8...b65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå