Gå til innhold

Noen her som har blitt ufør pga ptsd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kompleks ptsd og adhd, samt ulcerøs kolitt. 

Jeg er foreløpig på aap, men det ser dårlig fra mitt ståsted. Nå er min "hoved"behandler langtidssykemeldt også, så nå er det virkelig på stedet hvil, jeg kjenner jeg blir dratt bakover tilbake i alt det kjipe. Skal på et møte på nav neste uke, det er bare oppfølging, men jeg kjenner jeg gruer meg litt. Kanskje fordi man hører så mye negativt om nav. Og man hører/leser om alle som må gjennom tiltak etter tiltak, og som må dokumentere og dokumentere, og nav og nav-leger som motstrider alt. Jeg kjenner jeg ikke har overskudd til alt det, og det stresser meg enda mer opp🤯

Mitt aller største ønske er å bli frisk nok til å jobbe og leve normalt, men spesielt nå for tiden føler jeg det er langt frem i tid. 

Anonymkode: 6f28e...c2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke samme diagnoser som deg, men jeg har følt at jeg har litt mer "kontroll" når jeg selv har tatt mer initiativ ovenfor Nav, leger osv.

Jeg hadde forsøkt å få en time hos legen din før møtet med Nav, og også en bekreftelse fra behandler om at du nå står uten behandling uvisst hvor lenge. Dette må du også ta opp med legen din, høre om denne kan hjelpe deg slik at du raskere kan komme til en ny behandler.

Gjør du dette så vil du også trolig føle at du har litt mer kontroll på egen situasjon når du går til Nav, og du vil ha litt mer å vise til der av konkrete ting.

Anonymkode: a0c5b...aa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...