Gå til innhold

Vært sammen i 1 MÅNED!! og er gravid!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tok test for litt over en uke siden pga av uteblitt mens. Tok først de 2 billig testene og når de slo ut positiv kjøpte jeg clearblue sin der jeg fikk 1-2 uker. Tok to tester til 3 dager senere og da var streken dobbelt så sterk og clearblue 2-3. Jeg har vært sammen med partner i litt over en måned! har noen blitt gravide så tidlig i forholdet og hvordan har det gått? Jeg vil beholde, men barnefar trenger litt tid, men jeg tror  han vil beholde men er nervøs. Han har et barn fra før på 3 år, hun  før meg ble gravid tidlig og det gikk dårlig.. så tror han e redd for at det samme skal skje igjen.

 Jeg er også veldig usikker på hvor langt jeg er på vei  da jeg ikke har hatt mensen siden november, men testen viser jeg ble befruktet for 2-3 uker siden altså i slutten av desember, men jeg hadde ikke mensen i desember. Er så forvirra 😂

58F9589D-D49E-4E45-A9F7-27D8A0901E30.jpeg

88BBB9E8-2C9A-47FB-B06B-B177818986AB.jpeg

F907401A-39FE-4553-B116-0E588F7173C5.jpeg

Anonymkode: 531ca...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prevensjon er et godt ord. 

 

Jeg ville aldri fått barn så tidlig. 

1) Dere har vært sammen i 4 uker. På dette stadiet kjenner man ikke hverandre godt nok til å vurdere om man kan fungere resten av livet. 

2) Sannsynligheten for at «forholdet» går i vasken er veldig stor. Da lar du barnet vokse opp med stefedre, stemødre, delt hjem, konflikt og uten en fast og trygg base. 

3) Han har et barn i forveien, som ikke har deg som trygg omsorgsperson i sin verden enda. Med hensyn til det barnet, så skal ikke du ramle inn i livene deres med ny baby. Det er for ustabilt. Spesielt med tanke på at dere knapt nok kjenner hverandre. 

4) Ønsker du det beste for alle involverte, inkludert embryoet, så tar du abort og venter til du er i en stabil situasjon. Emosjonelt, økonomisk stabil, og i et stabilt forhold. 

Anonymkode: 906df...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, uansvarlig av begge to.  Forstår godt far oppi dette, han har jo ei datter å tenke på. 

Anonymkode: f0886...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere slutte med det der greiene deres, har selv blitt gravid på piller. Og barn lider ikke av att foreldre ikke er sammen. Herregud dere er så gammeldagse🤦‍♀️ tenk om ditt og tenk om datt... ja tenk om det går fint da att hi og kjæresten lever lykkelig alle sine dager sammen. Hi følg magefølelsen og ikke hør på disse surmaga kjerringene her inne som likksom er såååå fornuftige og perfekte!! Jeg hadde aldri klart og tatt abort selv!! ❤

Anonymkode: 7b78a...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste man kan gjøre er jo å spørre om råd her. Nett trollene og mamma politiet sover ikke. Jeg selv la ut en tråd ang graviditets test. Og jeg uheldigvis sa at barnet mitt var 20 mnd. Slikt sier man vist ikke. Man sier 1 år og 7 mnd. 
 

du er gravid. Søk råd hos kjæresten. Finn it hva dere vil. Ikke her. Her er folk onde. 
 

lykke til

Anonymkode: 15d09...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå må dere slutte med det der greiene deres, har selv blitt gravid på piller. Og barn lider ikke av att foreldre ikke er sammen. Herregud dere er så gammeldagse🤦‍♀️ tenk om ditt og tenk om datt... ja tenk om det går fint da att hi og kjæresten lever lykkelig alle sine dager sammen. Hi følg magefølelsen og ikke hør på disse surmaga kjerringene her inne som likksom er såååå fornuftige og perfekte!! Jeg hadde aldri klart og tatt abort selv!! ❤

Anonymkode: 7b78a...c6d

Jo. Barn lider av at foreldre ikke er sammen. 

Barn lider av å vokse opp litt her og litt der, måtte forholde seg til nye omsorgspersoner og havne i konflikter. 

For eks vil det være økt sjanse for depresjon. Utdrag fra en forskningsartikkel: 

«Studien viser at om du skiller deg mens barna dine er under fire år, øker det sjansen for at de vil bruke antidepressiva seinere i livet. De minste barna hadde 12 prosent høyere sannsynlighet for å bruke medisiner mot depresjon i voksen alder enn de som var mellom 15 og 19 år da foreldrene skilte seg, og hele 19 prosent større sjanse enn de som er 20 år eller eldre.»

 

Anonymkode: 906df...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gratulerer. 

Det er riktig at barn har det best om foreldrene er sammen, men vi vet jo ikke om de holder sammen. 
Hjertet slår etter 22 dager. Det slutter om hun tar abort. Det er helt sikkert. 
Bare å beholde og jobbe for forholdet. 

Anonymkode: d6bd9...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...