Gå til innhold

Positiv el-test, men ikke el-slim


Pernpern

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Jeg har googlet og lest mye rundt både i ulike forumer, samt utallige artikler, men opplever ikke å ha blitt videre klok av dette, så da prøver jeg lykken her i håp om å innhente litt erfaringer fra andre.

 

Jeg har uregelmessige sykluser, noen ganger har de vart i 28 dager et par mnd på rappen, noen ganger i 30-32 dager, og nå sist varte syklusen i hele 41(!) dager. Som så mange andre, har også jeg begynt å forsøke å få litt oversikt over symptomer og slikt, for å prøve å få litt bedre oversikt over syklusen min, men jeg forstår altså ingen ting. 

 

Som et trinn i å få oversikt over eggløsning, begynte jeg i denne perioden å ta eggløsningstester. Jeg husker ikke helt hvor mange dager jeg testet, det var en hel del, før den slo ut positiv på dag 25. Og da var den positiv 3 dager på rad. På dag 4 var den negativ. Det jeg ikke helt blir klok på, er at samtlige infosider jeg har vært innom, sier at det kommer eggløsningsslim ifm eggløsning. Dette har uteblitt hos meg, men jeg har hatt utflod som har vært melkehvit og litt kremete disse dagene. To dager etter siste positive el-test, er nå utfloden fortsatt melkehvit, men har en tykkere konsistens. 

 

Hva er greia med dette? Noen som har det på samme måte? El eller ikke? 

 

Kan også legge til at jeg dagen etter først positive el-test fikk en svær kvise på kinnet, kanskje ikke relevant, men. 

Endret av Pernpern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28-32 dager er regelmessig. Uregelmessig betyr at de av og til varer 20 dager og andre ganger 60 dager. At én syklus varte lenger betyr ikke at syklusen er uregelmessig.

Det er ikke alle som ser EL-slim. Hvis du ikke ser det, kan du regne hvit, kremete utflod som fruktbar. Etter EL forandrer utfloden seg til mindre fruktbar igjen. 

Du har EL 1-2 dager etter den siste positive testen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...