Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #1 Skrevet 24. januar 2020 Jeg har en venninne med traumer. Forsiktig har jeg forsøkt å finne ut av hva det handler om. Gjennom år har det kommet frem at faren hennes kysset og nufset henne i nakken, kom inn om natten og strøk henne over kroppen (oppå dyna), ville holde henne i hånden når de kjørte bil og stryke på kinn/arm/hofte. Hva ville du kalle dette? Anonymkode: db7a7...e1b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #2 Skrevet 24. januar 2020 Kommer an på settingen og "tonen". Ofte koselig nærkontakt, noen ganger ubehagelig sexuell kontakt. Anonymkode: 80a18...8ab
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #3 Skrevet 24. januar 2020 Ikke noe jeg ville kalt overgrep, sånn uten mer kontekst. Mamma lå og strøk meg på ryggen da jeg var barn. Er det fordi det er en mann, man skal reagere sånn? Og at du skal spekulere i hennes traumer, ser jeg ikke helt meningen i? Anonymkode: 8edc2...5ed
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #4 Skrevet 24. januar 2020 Hvorfor i alle dager prøver du å få henne til å snakke om noe hun ikke vil snakke om? Hvis hun har opplevd overgrep, og du forsiktig har forsøkt å få dette ut av henne, så har du plassert henne der hun var ved overgrepene. De sniker seg også forsiktig innpå for å få det som de vil. Du bør snarest stoppe med det du driver med. Anonymkode: 63d99...47f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #5 Skrevet 24. januar 2020 Det kommer an på mange ting, hvordan det ble gjort, hvor gammel hun var osv. Mye av dette er sånt som jeg kan gjøre med sønnen min på 5. F.eks. noen ganger når han har hatt vonde drømmer om natten, så har jeg lagt meg inn i sengen hans og holdt rundt ham og strøket litt på ham. Han har da krøpet inntil meg og sovet roligere. Men dagen etter husker han ikke hvorfor jeg la meg der. Han synes jo foreløpig det er bare positivt at jeg gjør det, men om noen stiller de "rette" spørsmålene kan det sikkert høres snuskete ut... (I alle fall hvis kjønnene hadde vært omvendt, men det burde jo ikke ha noe å si.) Anonymkode: 96bf7...363
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #6 Skrevet 24. januar 2020 Jeg tenker at dette i seg selv ikke er overgrep. Og jeg tenker at du bør trekke deg fem steg tilbake. Anonymkode: d4e47...695
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #7 Skrevet 24. januar 2020 Ro deg helt ned, HI. Anonymkode: d9578...6bb
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #8 Skrevet 24. januar 2020 Hvorfor i all verden skal du finne ut av hennes traumer? Anonymkode: 50c4c...2bb
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #9 Skrevet 24. januar 2020 Hvorfor graver du i dette hi? Anonymkode: 95036...85b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #10 Skrevet 27. januar 2020 Sannsynligvis er det toppen av isfjellet og at det ligger mer under. Men hva får deg til å mene at du har rett til å vite resten? Anonymkode: d5936...8bd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #11 Skrevet 27. januar 2020 På 24.1.2020 den 12.45, Anonym bruker skrev: Jeg har en venninne med traumer. Forsiktig har jeg forsøkt å finne ut av hva det handler om. Gjennom år har det kommet frem at faren hennes kysset og nufset henne i nakken, kom inn om natten og strøk henne over kroppen (oppå dyna), ville holde henne i hånden når de kjørte bil og stryke på kinn/arm/hofte. Hva ville du kalle dette? Anonymkode: db7a7...e1b Jeg tenker at hun ikke vil fortelle deg om traumene sine. Anonymkode: ecf23...f23
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #12 Skrevet 27. januar 2020 Hvis hun selv har tatt initiativ til å snakke om det med deg, så er det greit at du spør videre HI. Men hvis hun bare har sagt at hun har "traumer" og ikke vist tegn til å ville utdype, og du fisker og graver, så må du roe ned. Anonymkode: ecf23...f23
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #13 Skrevet 27. januar 2020 Uff, så fæl du høres ut som. Hvis hun mener det var overgrep skal vel du som venninne tro på dette! Jeg kysser mine barn i nakken, men jeg kan love deg at jeg kysser mannen min annerledes i nakken. For en som blir misbrukt kan selv den mest uskyldige berøring være en påminner om andre seksuelle overgrep. Og overgripere bruker ofte "uskyldig" berøring for å kontrollere ofrene sine. Les om grooming Anonymkode: a720d...50b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #14 Skrevet 27. januar 2020 Det kan godt ligge noe annet og mer under her. Enten fra farens side, eller fra noen andres side. Fortrengning er en komplisert prosess. Og når man begynner å huske og forholde seg til minner, hender det at det som dukker opp først ikke er den mest alvorlige delen (som er vanskeligst å forholde seg til). Men det er din venninne som må styre prosessen. Den nytten du kan gjøre, er å være en god lytter hvis HUN tar initiativ. Anonymkode: d4e47...695
Mostly Harmless Skrevet 27. januar 2020 #15 Skrevet 27. januar 2020 (endret) Hvis hun ikke allerede er i behandling, er ditt beste bidrag å støtte henne i å oppsøke profesjonell hjelp. Din «forsiktige» utspørring kan gjøre vondt langt verre, for du aner virkelig ikke hva du holder på med. Endret 27. januar 2020 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #16 Skrevet 27. januar 2020 For en dårlig venninne du er. Du har i flere år prøvd å få vite om traumene, og nå vil du ha bekreftelse her på at disse egentlig bare er tull? la være å spør noe som helst om traumer og barndom. Ho forteller om ho vil. Anonymkode: fbcbd...56a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2020 #17 Skrevet 27. januar 2020 On 1/24/2020 at 12:45 PM, Anonym bruker said: Jeg har en venninne med traumer. Forsiktig har jeg forsøkt å finne ut av hva det handler om. Gjennom år har det kommet frem at faren hennes kysset og nufset henne i nakken, kom inn om natten og strøk henne over kroppen (oppå dyna), ville holde henne i hånden når de kjørte bil og stryke på kinn/arm/hofte. Hva ville du kalle dette? Anonymkode: db7a7...e1b Synes du Virkelig det fremstår vanlig at en forelder går inn til barnet og stryker barna over kroppen? Pakke inn ja, stryke kinn/hår ja, men å kose med kroppen? Sært. Holde et barn i hånda under kjøring? Rart! Stryke på hofte..? Eh.. Det kommer uansett an på hvordan han fremstår ellers. Nussing i nakken mens han puster tungt/stønner er noe helt annet enn en kjapp og tørr nuss. Hun har garantert hatt grunner til å reagere. Tror du virkelig mange finner på seksuelle traumer fra egne foreldre?? Anonymkode: a720d...50b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå