Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 jeg merker stadig at barnet mitt på 17 mnd er urolig etter samvær med far. Av og til virker hun ganske seriøs uten og smile le og virker forvirret osv. Når far leverer barnet så skifter han heller ikke bleier.. så hun kommer med skitne bleier tilbake.. er dette en grunn for å være bekymret? Anonymkode: cbb15...d73
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 Hvor lenge har han samvær om gangen, og hvor lenge er det siden dere gikk fra hverandre? Anonymkode: 77835...a45
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor lenge har han samvær om gangen, og hvor lenge er det siden dere gikk fra hverandre? Anonymkode: 77835...a45 vi har aldri vært sammen, Han har samvær 1 gang i uka 2-3 timer Anonymkode: cbb15...d73
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 Ungen merker jo at du ikke kan fordra at far har samvær og at du er stresset når barnet kommer tilbake. Det er ikke samværet som gjør at barnet er urolig (som du skriver), det er deg. Anonymkode: 71eae...648
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: vi har aldri vært sammen, Han har samvær 1 gang i uka 2-3 timer Anonymkode: cbb15...d73 Er det deg som har hatt flere tråder om dette tidligere og som ikke vil at far skal ha noe samvær i det hele tatt? Uansett - hvordan snakker dere om dette, da, det med skifte av bleier, hvordan barnets adferd er, problemene du og han har med å samarbeide? Anonymkode: 77835...a45
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: vi har aldri vært sammen, Han har samvær 1 gang i uka 2-3 timer Anonymkode: cbb15...d73 Det er jo ikke rart at ungen er urolig med så sjeldent samvær, det er jo nesten som en ny tilvenning hver gang hun skal være med pappa. Oftere, små samvær vil være mye bedre for henne. Anonymkode: fd3d4...f11
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #7 Skrevet 23. januar 2020 Skifter du bleie rett før far kommer så er det jo ikke noe problem at far ikke skifter bleie med mindre barnet har bæsjebleie da. Å kan jo være at bæsjebleien kom rett før de var fremme hos dere å dermed fikk han ikke skiftet. Anonymkode: 07603...ec9
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #8 Skrevet 24. januar 2020 Prøv å ha oftere samvær, to timer to ganger i uka. Anonymkode: d8192...0ef
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #9 Skrevet 24. januar 2020 Deg igjen som ikke ønsker at far skal ha samvær? Anonymkode: 8ad7f...a1a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #10 Skrevet 24. januar 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: vi har aldri vært sammen, Han har samvær 1 gang i uka 2-3 timer Anonymkode: cbb15...d73 Spiller ingen rolle om dere har vært sammen eller ikke. Dette er far til barnet. Barn som vokser opp med god kontakt med begge foreldre kommer best ut i livet. Ønsker du det beste for barnet ditt? Da holder ikke 3 timer i uka. Det er irrelevant hva både du og far ønsker. Livet består av å ta de beste valgene for barnets utvikling og fremtid. Anonymkode: fc491...a36
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #11 Skrevet 24. januar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spiller ingen rolle om dere har vært sammen eller ikke. Dette er far til barnet. Barn som vokser opp med god kontakt med begge foreldre kommer best ut i livet. Ønsker du det beste for barnet ditt? Da holder ikke 3 timer i uka. Det er irrelevant hva både du og far ønsker. Livet består av å ta de beste valgene for barnets utvikling og fremtid. Anonymkode: fc491...a36 Hvem har snakket om hvilken rolle det spiller hvor vidt de har bodd sammen eller ikke? HI svarte enkelt og greit på et direkte spørsmål om mengde samvær og når de gikk fra hverandre. Snakk om å lete etter noe for å ta henne på 🙄 Hvor mye samvær mener du forøvrig et lite barn på 17 mnd trenger i uken? Hva er til det beste for barnet? Anonymkode: 51710...e08
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #12 Skrevet 24. januar 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spiller ingen rolle om dere har vært sammen eller ikke. Dette er far til barnet. Barn som vokser opp med god kontakt med begge foreldre kommer best ut i livet. Ønsker du det beste for barnet ditt? Da holder ikke 3 timer i uka. Det er irrelevant hva både du og far ønsker. Livet består av å ta de beste valgene for barnets utvikling og fremtid. Anonymkode: fc491...a36 Irrelevant hva mor og far ønsker? Skal noen prakkes på mer samvær enn de ønsker? Hvordan kan det være til barnets beste? Anonymkode: 51710...e08
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #13 Skrevet 24. januar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem har snakket om hvilken rolle det spiller hvor vidt de har bodd sammen eller ikke? HI svarte enkelt og greit på et direkte spørsmål om mengde samvær og når de gikk fra hverandre. Ja, det er de du refererer til som har snakket om det. 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakk om å lete etter noe for å ta henne på 🙄 Hvor mye samvær mener du forøvrig et lite barn på 17 mnd trenger i uken? Hva er til det beste for barnet? Anonymkode: 51710...e08 Når foreldre bor sammen er det daglig samvær. Siden barn ikke har skyld i at foreldre går fra hverandre, så er det så nærme som mulig daglig. Barn tar aldri skade av å ha 2 foreldre som bor sammen. Tvert i mot. Hva mener du er annerledes når foreldrene ikke er sammen lenger? Barn har ikke andre behov fordi mor ikke elsker far lenger. Anonymkode: fc491...a36
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #14 Skrevet 24. januar 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Irrelevant hva mor og far ønsker? Skal noen prakkes på mer samvær enn de ønsker? Hvordan kan det være til barnets beste? Anonymkode: 51710...e08 Selvfølgelig er det irrelevant. Hva barn trenger er viktigere enn hva voksne ønsker seg. Problemet er at ikke alle voksne oppfører seg som voksne. Det er til barnets beste på alt som er målbart og bør derfor prioriteres av foreldrene. Bedre fysisk helse, psykisk helse, lengre liv, høyere utdannelse, sjeldnere i fengsel, narkotika, sjeldnere skilsmisse selv. Trenger jeg å fortsette? Det er da et uomtvistelig faktum at barn som vokser opp med nær kontakt til begge foreldre kommer bedre ut i livet. Desto mindre samvær det er fra starten av, desto mindre blir det i resten av oppveksten frem til 18 år. Lista legges tidlig. Barnets fremtid også. Så har vi voksne bitre mennesker som krangler, snakker om utroskap, ønsker å hevne seg på den andre, straffe Xen, få økonomiske fordeler. Barnet er glemt for lengesiden. Det brukes kun som en brikke i et spill. Anonymkode: fc491...a36
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #15 Skrevet 24. januar 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig er det irrelevant. Hva barn trenger er viktigere enn hva voksne ønsker seg. Problemet er at ikke alle voksne oppfører seg som voksne. Det er til barnets beste på alt som er målbart og bør derfor prioriteres av foreldrene. Bedre fysisk helse, psykisk helse, lengre liv, høyere utdannelse, sjeldnere i fengsel, narkotika, sjeldnere skilsmisse selv. Trenger jeg å fortsette? Det er da et uomtvistelig faktum at barn som vokser opp med nær kontakt til begge foreldre kommer bedre ut i livet. Desto mindre samvær det er fra starten av, desto mindre blir det i resten av oppveksten frem til 18 år. Lista legges tidlig. Barnets fremtid også. Så har vi voksne bitre mennesker som krangler, snakker om utroskap, ønsker å hevne seg på den andre, straffe Xen, få økonomiske fordeler. Barnet er glemt for lengesiden. Det brukes kun som en brikke i et spill. Anonymkode: fc491...a36 OK. Så hvis feks mor ønsker ingen kontakt med barnet så er det til barnets beste at hun tvinges til dette i stede for å la barnet være hos far hvor barnet er ønsket? Jeg klarer dessverre ikke å se logikken i dette... Anonymkode: 51710...e08
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #16 Skrevet 24. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: OK. Så hvis feks mor ønsker ingen kontakt med barnet så er det til barnets beste at hun tvinges til dette i stede for å la barnet være hos far hvor barnet er ønsket? Jeg klarer dessverre ikke å se logikken i dette... Anonymkode: 51710...e08 Men i denne saken så ønsker far mer kontakt med barnet, men mor nekter Anonymkode: fd3d4...f11
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #17 Skrevet 24. januar 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er de du refererer til som har snakket om det. Når foreldre bor sammen er det daglig samvær. Siden barn ikke har skyld i at foreldre går fra hverandre, så er det så nærme som mulig daglig. Barn tar aldri skade av å ha 2 foreldre som bor sammen. Tvert i mot. Hva mener du er annerledes når foreldrene ikke er sammen lenger? Barn har ikke andre behov fordi mor ikke elsker far lenger. Anonymkode: fc491...a36 De jeg refererer til? En person spurte om hvor mye samvær og når de gikk fra hverandre. Hi svarte på dette og der stoppet den diskusjonen før du dro den i gang igjen. Barn tar ikke skade av å ha to barn som bor sammen? Da tror ikke jeg du har vokst opp i ett hjem der ene foreldrene begår fysisk og/eller psykisk vold mot den andre foreldrene. Men, du velger fortsatt å ikke svare på spørsmålet mitt. Hvor mye samvær mener du at ett lite barn trenger ett lite barn på 17 mnd? Anonymkode: 51710...e08
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #18 Skrevet 24. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men i denne saken så ønsker far mer kontakt med barnet, men mor nekter Anonymkode: fd3d4...f11 Men, anonym som jeg svarte hevdet at samvær skal det være uavhengig av hva vi som foreldre ønsker. Ikke hva vi blir nektet... Anonymkode: 51710...e08
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #19 Skrevet 24. januar 2020 Herregud, deg igjen.. Håper noen fratar deg foreldreansvaret. Du er splitter pine gal Anonymkode: 4a89a...577
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #20 Skrevet 24. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: De jeg refererer til? En person spurte om hvor mye samvær og når de gikk fra hverandre. Hi svarte på dette og der stoppet den diskusjonen før du dro den i gang igjen. Barn tar ikke skade av å ha to barn som bor sammen? Da tror ikke jeg du har vokst opp i ett hjem der ene foreldrene begår fysisk og/eller psykisk vold mot den andre foreldrene. Men, du velger fortsatt å ikke svare på spørsmålet mitt. Hvor mye samvær mener du at ett lite barn trenger ett lite barn på 17 mnd? Anonymkode: 51710...e08 Et barn på 1,5 år burde ha samvær med samværsforelder minst én gang, helst to ganger i uka à 2-3 timer PLUSS en overnatting annenhver helg. Er overnatting ikke på tapeten, burde samværet utvides til tre ganger i uka. Da min var 1,5 år, var pappaen hos oss to dager i uka etter jobb (tok gjerne med barnet på lekeplass e.l. eller bare lekte inne), også var barnet vårt hos han annenhver fre-søn. Vi har heller ikke bodd sammen. Da barnet var baby, var pappaen hos oss tre ganger i uka. Anonymkode: 71eae...648
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #21 Skrevet 24. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men, anonym som jeg svarte hevdet at samvær skal det være uavhengig av hva vi som foreldre ønsker. Ikke hva vi blir nektet... Anonymkode: 51710...e08 Ja, et samvær bør være det som er er best for barnet, og det er ikke alltid det samme som hva foreldre ønsker Anonymkode: fd3d4...f11
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #22 Skrevet 24. januar 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Deg igjen som ikke ønsker at far skal ha samvær? Anonymkode: 8ad7f...a1a 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Herregud, deg igjen.. Håper noen fratar deg foreldreansvaret. Du er splitter pine gal Anonymkode: 4a89a...577 what? Det er 1000+ kvinner som sliter nokk med samme som meg ute her! Og trenger ikke å komme med trusler.. Det gjør neppe saken bedre. hold deg til tråden takk! pluss jeg har heller ikke skrevet hele bak historien. Så slutt, gal kan du være selv Anonymkode: cbb15...d73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå