Gå til innhold

Noen her med barn som studerer langt vekke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller barn og barn...ungdommer. 
Vår eldste ønsker å ta utdannelsen i Australia. Jeg får helt fnatt. Langt vekke - ikke enkelt å besøke, dyrt å reise hjem og et salig studielån på sikkert en halv million. Noen som har barn som har gjort dette?

Anonymkode: bc30b...950

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reiste både til Mellom-Amerika, Danmark og Afrika. Min søster studerer i Skottland. 

Ikke få fnatt! For vi vokste, utviklet oss og lærte mer ved å gjøre dette, enn vi kunne gjort ved å bli hjemme. 

Man er ung én gang, og det er så fort over! Dette er en stor mulighet, som vil gi utrolige minner!

Én dag sitter dine barn på gamlehjem, og minnes sitt lange liv. La det være noen eventyr å minnes 😉

Som de synger i sangen: 

«Snart förgår dina ungdomsdagar,
snart förgår dina ungdomsdagar.
Och aldrig komma de,
nej aldrig komma de,
nej aldrig komma de nå mer igen.»

Anonymkode: cf85f...a4e

Skrevet

Det er ikke veldig langt unna, men min ungdom studerer i England. Ja det er litt kjipt med studielånet, men opplevelsen og erfaringen hun får er jo verdt en del det også. 

Støtt ungdommen i å få denne opplevelsen, men realitetsorienter også om kostnadene. Og så må dere prate om hvilken type utdannelse ungdommen ønsker å ta der borte. Er det en utdannelse som ikke gir jobb i Norge, må ungdommen tenke seg svært nøye om siden studielånet tross alt skal betales tilbake.

Skrevet

Hun bryr seg ikke om utdannelsen ikke gir jobb her hjemme for hun liker ikke Norge og ønsker ikke å bo her. Er jammen meg som å snakke til en vegg. 
HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun bryr seg ikke om utdannelsen ikke gir jobb her hjemme for hun liker ikke Norge og ønsker ikke å bo her. Er jammen meg som å snakke til en vegg. 
HI

Tror du virkelig hun hører på deg nå? La henne reise, erfare og gjøre seg opp sin mening. Jeg «likte» heller ikke Norge etter videregående. Synes det var traust og kjedelig. Dro til USA for å søke lykken og hadde 3 flotte år fra 19-22 år gammel. Kom hjem igjen da, rik på erfaringer, 3 år eldre, venner for livet og endelig klar for å bli voksen, ta utdannelse osv.

Eneste jeg angrer på er at jeg ikke prøvde enda en verdensdel før jeg slo meg til ro med studier og fremtid i Norge 

Anonymkode: f4b1d...07f

Skrevet

Jeg angrer enda på at jeg ikke studerte i utlandet, tenk for en erfaring å bo såpass langt unna da må ungdommen bli voksen. Nytter ikke å løpe hjem hver gang livet butter imot.

Nå vet jeg ikke hva studieplanene går ut på, men om det er noe som henger på greip ville jeg vært positiv og sett det som een mulighet for personlig vekst og nye eventyr. Vi trenger folk som tør å ta sjanser og som kjenner andre kulturer.

Skrevet

Jeg studerte i Oslo, København og i London. Angrer ikke ett sekund på at jeg studerte litt i utlandet. Angrer mer på at jeg ikke studerte mer i utlandet.

Anonymkode: 1cf36...e42

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Dette var meg, jeg har alltid visst at jeg ikke kom til å bo hele lovet i Norge. Noen av oss passer ikke inn. 

Jeg tror ikke du kan stoppe henne.. 

det er nå 15 år siden jeg dro og jeg er her enda... stor trives og kommer ikke til å flytte hjem til Norge. 

familien fra Norge er på besøk ca annethvert år, veldig koselig :)

men husk at flertallet av de som studerer kommer tilbake til Norge, så ikke stress. 

Anonymkode: 8cf85...746

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...