Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Eller ikke akkurat depresjon. Men alt føles litt svart og tungt. Trenger tips til hva jeg kan gjøre. Er ikke «psyk» nok til å få hjelp av psykolog. Drar meg av gårde til åpen barnehage en gang i uka, men sitter der stort sett stille, vanskelig å snakke med andre når jeg føler meg trist. Har lyst til å komme igang med trening, men orker ikke. Trenger en dytt men har ingen til å dytte meg... har noen noen tips til hva jeg kan gjøre så permisjonstiden blir litt bedre? Anonymkode: 2212a...7a8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 Fortell noen venner at du trenger en "dytt". Anonymkode: 309f6...324
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 ta kontakt med hesesøster, kanskje hun kan dytte deg i riktig retning. Mange kommuner har psykiatrisk sykepleier som er en veldig god "erstatter" for de som ikke kvalifiserer til psykolog. alternativer er å betale for psykologtimer selv. Ofte kan det hjelpe å lage seg en plan for dagen eller uka. Hvis du tenker at trening er en god ting, så sett opp en plan om hvilke dager du skal trene og nå. Finn f.eks trillegrupper i ditt nærmiljø - det er ofte lettere å komme seg ut når man skal møte noe. Eller sett deg et mål om å gå en tur hver dag kl 11 f.eks. Anonymkode: 0f175...cd6
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 Snakk med helsesøster. Og man trenger ikke være "psyk" for å gå i terapi eller til psykolog. Så har du midlene, kan du jo ta det privat eventuelt. Prøv å få i deg litt frukt og grønt, trill turer for lys og luft og kanskje finne deg en god podcast å lytte til mens du går tur? Det hjalp meg endel gjennom den første tiden. Mange hormoner i sving! Anonymkode: e2a55...ba0
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 Snakk med fastlegen, jordmor eller helsesøster. I min kommune har de tilbud om du visst antall gratis samtaler med psykolog på helsestasjonen. Kanskje de har et slikt tilbud der du bor også? Anonymkode: b55fb...eb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå