Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Har hatt regelmessige rier i snart 2 døgn. Ikke så hyppige at det er snakk om aktiv fødsel, men smertefulle nok til at jeg henger over bøtta å kaster opp. Blir helt utmattet. På sykehuset strippet de og sendte meg hjem med smertestillende og kvalmestillende, som har svært kortvarig effekt. Jeg vet jo at det er best baby kommer når den er klar, men det her sliter meg jo ut før jeg kommer så langt at babyen skal fødes😞 Anonymkode: 9ab97...220
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har hatt regelmessige rier i snart 2 døgn. Ikke så hyppige at det er snakk om aktiv fødsel, men smertefulle nok til at jeg henger over bøtta å kaster opp. Blir helt utmattet. På sykehuset strippet de og sendte meg hjem med smertestillende og kvalmestillende, som har svært kortvarig effekt. Jeg vet jo at det er best baby kommer når den er klar, men det her sliter meg jo ut før jeg kommer så langt at babyen skal fødes😞 Anonymkode: 9ab97...220 Hvorfor lot du dem strippe?😱 Det var dumt gjort! Det du har kan like gjerne være maserier - det var det eneste jeg fikk ut av det. Smertefullt og påvirker ingenting. Du kan så klart ha vært heldig så det setter igang noe, men det er MIN erfaring... At det bare gir masse vonde og unødvendige rier. Anonymkode: 71bea...add
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor lot du dem strippe?😱 Det var dumt gjort! Det du har kan like gjerne være maserier - det var det eneste jeg fikk ut av det. Smertefullt og påvirker ingenting. Du kan så klart ha vært heldig så det setter igang noe, men det er MIN erfaring... At det bare gir masse vonde og unødvendige rier. Anonymkode: 71bea...add Ja jeg ble egentlig ikke spurt, jm sa liksom bare fra at "jeg stripper jeg, mens jeg er her", da var fordi det var tre cm åpning, avflata, mykt og modent. Og jeg hadde da allerede hatt regelmessige rier et døgn. Så jeg tenkte vel egentlig ikke noe over det annet enn at det sikkert var lurt. Aldri blitt strippet i tidligere svangerskap, så har liten erfaring med det. Men om det er masrier, burde det ikke dabbe av?😩 Anonymkode: 9ab97...220
Pobie Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 Det er jo ikke bedre for babyen at du sliter deg ut. Babyen blir også sliten når det drar ut. Har du pratet med jordmor siden du ble strippet? Hvis ikke kontakter du dem igjen, de burde sjekke både deg og babyen, og du burde fortelle dem hvor utmattende det er å gå slik. De kan muligens sette igang.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 9 minutter siden, Pobie skrev: Det er jo ikke bedre for babyen at du sliter deg ut. Babyen blir også sliten når det drar ut. Har du pratet med jordmor siden du ble strippet? Hvis ikke kontakter du dem igjen, de burde sjekke både deg og babyen, og du burde fortelle dem hvor utmattende det er å gå slik. De kan muligens sette igang. Jeg var på føden noen timer i går, men følte ikke jeg fikk noe svar på hvor lenge de vil la det være slik. Jeg tenker at jeg skal ringe, men er helt på randen nå, og så veldig lite klar for å få beskjed om at slik er det og slik må det være til baby kommer. Da kommer det til å klikke for meg. Blir så fortvila. Anonymkode: 9ab97...220
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 Ring nå på dagtid enn å vente til kvelden. Anonymkode: f304c...30e
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #7 Skrevet 23. januar 2020 Ta kontakt og forklar dem at du er sliten, kaster opp og ikke får hvile sånn som du går nå. En venninne av meg gikk rundt sånn som deg i en uke. Det tok flere måneder før hun kom seg til hektene igjen. Skal ikke være sånn 😢 Anonymkode: 4fdf2...ebe
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #8 Skrevet 23. januar 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta kontakt og forklar dem at du er sliten, kaster opp og ikke får hvile sånn som du går nå. En venninne av meg gikk rundt sånn som deg i en uke. Det tok flere måneder før hun kom seg til hektene igjen. Skal ikke være sånn 😢 Anonymkode: 4fdf2...ebe Huff, stakkars😞 Det sitter såå langt inne å ringe, føler jeg bare klager og maser. Det er jo egentlig det jeg gjør, dette er jo en prossess mange må tåle å gå igjennom, så da burde jo jeg tåle det å😩 Anonymkode: 9ab97...220
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #9 Skrevet 23. januar 2020 3 cm åpning er du jo i fødsel og hvis du i tillegg har rier... Jeg låg i 2 døgn med første, fikk ikke mer en 4 cm åpning. Ble tatt ks Anonymkode: c34fe...499
Pobie Skrevet 23. januar 2020 #10 Skrevet 23. januar 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff, stakkars😞 Det sitter såå langt inne å ringe, føler jeg bare klager og maser. Det er jo egentlig det jeg gjør, dette er jo en prossess mange må tåle å gå igjennom, så da burde jo jeg tåle det å😩 Anonymkode: 9ab97...220 Det er ikke om å gjøre å tåle mest mulig, og du er ikke noe bedre mor om du pines mest mulig. Ring og hør. Det er jobben deres å støtte deg gjennom denne prosessen.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2020 #11 Skrevet 23. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Huff, stakkars😞 Det sitter såå langt inne å ringe, føler jeg bare klager og maser. Det er jo egentlig det jeg gjør, dette er jo en prossess mange må tåle å gå igjennom, så da burde jo jeg tåle det å😩 Anonymkode: 9ab97...220 Husk at de får lønn for å svare på dine spørsmål. Jobben deres er å ivareta gravide og fødende, det er det de er der for. Jeg synes virkelig ikke det er noe å tenke på. Du får ikke gullstjerne for å pine deg gjennom en unødvendig lang og smertefull fødsel! Anonymkode: 4fdf2...ebe
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #12 Skrevet 24. januar 2020 Takk for alle svar. Ringte til slutt føden og dro inn. Var ikke så mye fremgang, til tross for at riene hadde tatt seg opp litt. Hadde derimot skyhøyt blodtrykk og uvi(for 8.gang på under 3 mnd). Så ble innlgt og startet opp med bt-senkende og antibiotika. Jeg greier verken å spise eller sove, må dytte i meg en haug med medikamenter, og er vel nesten på randen til å bli psykotisk. Men fikk beskjed om av legen som var her i går at "det er utrolig hvor mye man tåler om man må vet du". Samboer spurte litt om igangsetting og mulighetene for det, men det var ikke noe tema en gang. Så da skal jeg gå sånn her. Riene er fremdeles regelmessige. Lurer på hvor humaniteten er hen.... Anonymkode: 9ab97...220
Pobie Skrevet 24. januar 2020 #13 Skrevet 24. januar 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle svar. Ringte til slutt føden og dro inn. Var ikke så mye fremgang, til tross for at riene hadde tatt seg opp litt. Hadde derimot skyhøyt blodtrykk og uvi(for 8.gang på under 3 mnd). Så ble innlgt og startet opp med bt-senkende og antibiotika. Jeg greier verken å spise eller sove, må dytte i meg en haug med medikamenter, og er vel nesten på randen til å bli psykotisk. Men fikk beskjed om av legen som var her i går at "det er utrolig hvor mye man tåler om man må vet du". Samboer spurte litt om igangsetting og mulighetene for det, men det var ikke noe tema en gang. Så da skal jeg gå sånn her. Riene er fremdeles regelmessige. Lurer på hvor humaniteten er hen.... Anonymkode: 9ab97...220 Jeg blir så provosert over hvordan fødende kvinner behandles i Norge. Alt skal være så naturlig og så lenge sykehuset kan skryte på seg at de har unngått keisersnitt eller igangsettelse er alt bra, drit i at kvinner pines i dagevis. Håper det tar seg opp snart. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #14 Skrevet 24. januar 2020 43 minutter siden, Pobie skrev: Jeg blir så provosert over hvordan fødende kvinner behandles i Norge. Alt skal være så naturlig og så lenge sykehuset kan skryte på seg at de har unngått keisersnitt eller igangsettelse er alt bra, drit i at kvinner pines i dagevis. Håper det tar seg opp snart. Lykke til! Ja, det er helt fælt. Ny lege på plass nå, og samboer har brukt kjeften greit. Så håper det kommer en ny vurdering snart. Tusen takk! Anonymkode: 9ab97...220
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå