Gå til innhold

Jeg så lei neseblod!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn. Begge blør neseblod. Mye og ofte. Det er alltid en av de som tar jern fordi de har blødd mye. Ene har brent i nesa 4 ganger, den andre 3 ganger. De blør om natten, dagen, kvelden og tiiiiiidlig på morgenen. Har sesamolje nesespray, men den har haller ikke hatt noen funksjon. 

Gi meg alt av tips når jeg nå atter en gang skal ta med begge til legen i morgen. Regner med han sender de for å brenne igjen, men det må da være andre ting man kan gjøre enn disse to?

Anonymkode: 467e5...1b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet om to som fikk hjelp av akupunktur, faktisk. Ingen trodde på det på forhånd, og akupunktøren var selv skeptisk siden det var i samme gate som hos deg, mye og hyppig neseblod. Men de ble 99 % kvitt det etter noen behandlinger. Husker ikke hva, men de ble også anbefalt å ta noen kosttilskudd.

Du kan jo google litt og lese, kanskje legen kan ta noen prøver av ungene. Vet jeg har hørt at C-vit., om man er lav på det, kan gjøre at man blør neseblod, men husker ikke mer. Googler du vitamine mineral deficiency nosebleed så regner jeg med at du finner noe.

Håper dere finner ut av det, forstår at det må være frustrerende for dere alle.

Anonymkode: 5b40c...3a0

Skrevet

Er du flink å stoppe blødningene raskt? Hva gjør du når de begynner å blø?

Anonymkode: 8fccb...811

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet om to som fikk hjelp av akupunktur, faktisk. Ingen trodde på det på forhånd, og akupunktøren var selv skeptisk siden det var i samme gate som hos deg, mye og hyppig neseblod. Men de ble 99 % kvitt det etter noen behandlinger. Husker ikke hva, men de ble også anbefalt å ta noen kosttilskudd.

Du kan jo google litt og lese, kanskje legen kan ta noen prøver av ungene. Vet jeg har hørt at C-vit., om man er lav på det, kan gjøre at man blør neseblod, men husker ikke mer. Googler du vitamine mineral deficiency nosebleed så regner jeg med at du finner noe.

Håper dere finner ut av det, forstår at det må være frustrerende for dere alle.

Anonymkode: 5b40c...3a0

Tatt masse prøver. Kun jernlager som er lavt

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du flink å stoppe blødningene raskt? Hva gjør du når de begynner å blø?

Anonymkode: 8fccb...811

Det går ikke å stoppe. Som regel kommer det en stor koagel, og etter denne stopper det noen timer. Når de begynner å blø, er det ikke så mye annet å gjøre enn å finne frem bøtte og kluter med kaldt vann

Skrevet

Prøv med neseplugg som kjøpes på apoteket. Stopper blødningen her veldig mye raskere enn uten.

Anonymkode: 151c4...2fe

Skrevet

Dopapir/vaskeklut fuktet med iskaldt vann, evt isbiter i papir, presset mot neseryggen stopper blødning ganske raskt.

Anonymkode: 3a54b...cd5

Skrevet

Legg ungen på rygg, blør høyre nesebor skal høyre bein strekkes mot taket, strakt. 
slå så hardt ungen tåler under hælen. 4-5 ganger. 
jeg var en som blødde hele tiden. Så mye at det dryppet ikke men rant. Var en ambulansearbeider som lærte meg som ungdom. Works every time. 

Skrevet

Ispose eller kald klut over nakken kan hjelpe hvis opprinnelsen for blødningen er langt bak i nesen (kulde trekker blodårene sammen og demper trykket), klem hardt over neseryggen (høyt opp, ikke neseborene) og ikke slipp uansett i 10min minimum. Evt nesespray (feks otrivin) idet det blør (de overfladiske blodårene trekker seg sammen, og det kan hjelpe åren som har sprukket til å stanse blødningen litt raskere) 

Anonymkode: ffb38...333

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Prøv med neseplugg som kjøpes på apoteket. Stopper blødningen her veldig mye raskere enn uten.

Anonymkode: 151c4...2fe

Det har jeg aldri hørt om. Skal sjekkes

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dopapir/vaskeklut fuktet med iskaldt vann, evt isbiter i papir, presset mot neseryggen stopper blødning ganske raskt.

Anonymkode: 3a54b...cd5

Det var det jeg hadde lært også, men det stopper ikke noe

7 timer siden, Lille krøll skrev:

Legg ungen på rygg, blør høyre nesebor skal høyre bein strekkes mot taket, strakt. 
jeg var en som blødde hele tiden. Så mye at det dryppet ikke men rant. Var en ambulansearbeider som lærte meg som ungdom. Works every time. 

Jeg får ikke lov å legge de på rygg. Legen gjorde det en gang og det endte med at ungen kastet opp blod og koagler, så det tør jeg ikke

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ispose eller kald klut over nakken kan hjelpe hvis opprinnelsen for blødningen er langt bak i nesen (kulde trekker blodårene sammen og demper trykket), klem hardt over neseryggen (høyt opp, ikke neseborene) og ikke slipp uansett i 10min minimum. Evt nesespray (feks otrivin) idet det blør (de overfladiske blodårene trekker seg sammen, og det kan hjelpe åren som har sprukket til å stanse blødningen litt raskere) 

Anonymkode: ffb38...333

De er for små for nesespray. 

Skrevet
7 timer siden, Lille krøll skrev:

Hæ? Tull? 

Anonymkode: 47019...83c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Tull? 

Anonymkode: 47019...83c

Nei det er ikke tull. Er helt merkelig. 
drev med kampsport som ung og blør du for mye taper du matchen. Alle gjorde dette for å slutte blø fort. 

hi, går det om de legger hode til siden slik at blodet fortsatt renner ut isteden for ned i halsen?

Skrevet

Er ingenting annet å gjøre enn å brenne. Var akkurat lik selv. Fossblødde i flere timer hver dag. Vokste det av meg da jeg var rundt 14 år. 

Anonymkode: 9b57e...628

Skrevet
2 timer siden, Lille krøll skrev:

Nei det er ikke tull. Er helt merkelig. 
drev med kampsport som ung og blør du for mye taper du matchen. Alle gjorde dette for å slutte blø fort. 

hi, går det om de legger hode til siden slik at blodet fortsatt renner ut isteden for ned i halsen?

Det renner ned i halsen selv om de legger hodet på siden. De blør i 30 min-3-4 timer

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er ingenting annet å gjøre enn å brenne. Var akkurat lik selv. Fossblødde i flere timer hver dag. Vokste det av meg da jeg var rundt 14 år. 

Når startet det? Mine startet da de var ca ett år

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når startet det? Mine startet da de var ca ett år

Det husker jeg ikke. Hvertfall fra jeg var 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...