Anonym bruker Skrevet 22. januar 2020 #1 Skrevet 22. januar 2020 Opplever for tiden at fingrene mine plutselig hovner opp og blir ganske store! Har ingen smerter og ser ut som det kun er fingrene, altså ikke hele hånda. Jeg våknet nettopp fra en nap på sofaen, og oppdager plutselig at fingrene mine er skikkelig hovne. Så hovne at ringen strammer og jeg ikke har sjans til å få den av. Noen som har opplevd dette eller vet hva det kan være? Jeg blir skikkelig redd! Er så ekkelt å se at de bare blir større og større😱 Anonymkode: bdcae...883
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2020 #2 Skrevet 22. januar 2020 Er du stiv i muskulatur i skulder/nakke og armen kan dette fort skje. Jeg får i tillegg hovne fingre av ulike typer mat, tomat og svin er verst der for meg. Anonymkode: 290ca...d29
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2020 #3 Skrevet 22. januar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du stiv i muskulatur i skulder/nakke og armen kan dette fort skje. Jeg får i tillegg hovne fingre av ulike typer mat, tomat og svin er verst der for meg. Anonymkode: 290ca...d29 Jeg er stiv i nakke og skuldre, ja. Dette er skikkelig ekkelt🥺🥺 Anonymkode: bdcae...883
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2020 #4 Skrevet 22. januar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er stiv i nakke og skuldre, ja. Dette er skikkelig ekkelt🥺🥺 Anonymkode: bdcae...883 Da er det ikke uvanlig. Men det er jo et tydelig tegn på at NÅ må du begynne å gjøre noe med det Anonymkode: 290ca...d29
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2020 #5 Skrevet 22. januar 2020 Jeg er slik, har testet meg for leddgikt. Legen min sa jeg har nok noe slikt, men det vises ikke så bra på tester. Som legen sa, du har nok sånn gammeldame leddgikt : jeg kjenner det blir væromslag på gikta. Den settningen passer så perfekt, for det gjør jeg. En til to dager før væromslag (mer enn bare litt omslag) så er jeg stiv og hoven i hendene. Nå har jeg lært å leve med det, så jeg vet hva jeg ikke skal gjøre disse dagene og da går det veldig greit. Vaske er det værste jeg kan gjøre feks, da kan jeg bare gi opp å kunne bruke hendene dagen etter. Helt perfekt igrunn, for da må faktisk ungene gjør det (de har sett hvordan jeg ser ut noen ganger, så de tørker av bord, vasker gulv om det trengs osv uten å klage. Jeg skjønner helt ikke hvorfor dette er så ille, men mulig kombinasjon med vann og vri opp kluten) Nå har jeg vært slik i mange år og nå har jeg fått typiske leddgikt hender. Røde og hovne i leddene innimellom. Burde vel ha testet meg igjen, men jeg har mindre vondt nå enn jeg hadde før når jeg nå tar mine forhåndsregler. Har også mindre vondt nå etter jeg har begynt å strikke. Kjenner det, men mindre. Har jeg vondt en dag så hjelper det også å strikke litt, så er nok noen bevegelser der som gjør bra. Men du bør nok ta en tur til legen og få sjekket dette opp. Anonymkode: c6426...958
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2020 #6 Skrevet 22. januar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er du stiv i muskulatur i skulder/nakke og armen kan dette fort skje. Jeg får i tillegg hovne fingre av ulike typer mat, tomat og svin er verst der for meg. Anonymkode: 290ca...d29 Jeg også. Får jevnlig hovne fingre i kombinasjon med smerter i ledd og muskler, og blir verre av svin først og fremst, men også andre matvarer. Jeg har revmatiske diagnoser (lupus/Sjøgren) som er grunn til mine plager. Anonymkode: 549ef...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå