Anonym bruker Skrevet 22. januar 2020 #1 Skrevet 22. januar 2020 Datteren min på 10 nekter å gå på skolen, flere ganger i uken sier hun at hun ikke vil på skolen og det er et helvete å få henne på skolen enkelte dager. Noen dager går det fint å få henne avgårde. I går ville hun ikke, men jeg fikk henne ut døren. Men fant ut etter noen minutter at hun bare hadde satt seg utenfor døren og ikke gått på skolen. Kledde på meg for å følge henne til skolen, men da stakk hun av. Og hver gang jeg nærmet meg henne løp hun vekk. Slik holdt vi på i over en halvtime før jeg tilslutt fikk henne på skolen. Klassen hun går i har vært en skikkelig problemklasse fra 1.klasse, har vært mye ustabilitet, en haug med ulike vikarer hele 2. og 3.klasse, de har dengt løs på hverandre. Mitt barn har kommet hjem med blåmerker, knipemerker i denne perioden. Hun har blitt tatt kvelertak på av en annen i klassen, kastet i bakken, og opplevd mye vold fra 2.klasse til nå og i 2.klasse ble hun mobbet av 2 medelever. Men dette er det slutt på nå. Ene læreren de hadde har også blitt angrepet av en elev, slik læreren begynte å gråte. Er omtrent hele klassen som har holdt på slik, ikke bare ett par elever, men det har roet seg, men de er veldig stygg i munnen mot hverandre. Og mitt barn er nok ikke bedre enn de andre i klassen. Hun sier hun hater skolen, det er kjedelig, at hun bare får kjeft hele tiden osv. Jeg har sagt at hvis du ikke hører på læreren, snakker i timen og tuller deg så er det klart du får kjeft. Men hun sier hun får kjeft uansett om hun ikke bråker(akkurat det tror jeg ikke helt på da..) Lekser er ett helvete å få henne til å gjøre også. Og de siste månedene har det bare eskalert og det blir verre og verre å få henne på skolen. Det er veldig vanskelig å få henne til å åpne seg. Da hun ble mobbet, ga hun ikke beskjed før etter flere mnd. Men vi hadde nektet hjemme at det var noe, men hun sa alt var bra. Hun er en populær jente, det sier læreren også. Hun har masse venner i klassen, parallellklassen og venner fra andre trinn. Hun har også mange venner i gaten og går ikke en dag uten at noen ringer å spør om de skal være sammen. Skal i møte med skolen neste uke, men noen som har hatt barn som nekter å gå på skolen og som sier de hater skolen? Noen tips til å få dette til å snu? Utrolig slitsomt å ha det slik og jeg bekymrer meg mye for om det er noe som har skjedd, men at hun ikke vil si noe til oss. Anonymkode: 7a1f7...3e2
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2020 #2 Skrevet 22. januar 2020 Liten skrivefeil: . Men vi hadde MERKET hjemme at det var noe, men hun sa alt var bra hi Anonymkode: 7a1f7...3e2
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2020 #3 Skrevet 22. januar 2020 Du må ta kontakt med skolen. Nytter ikke det er skolesjef og fylkesmann neste Anonymkode: 1cae8...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå