Gå til innhold

Kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kynnere tror jeg, varer i ca 1 minutt. Så pause i to minutter, også på igjen. 

Normalt? 

Anonymkode: d03d5...a8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg hadde regelmessige kynnere flere ganger siste par ukene jeg gikk gravid. Holdt på noen timer også gav det seg igjen.

Men hos meg påvirket det kroppen og modningen da, siste kontroll hos jordmor hadde jeg 2-3 cm åpning og var helt avflatet og moden.

Så når jeg fikk skikkelige rier var jo kroppen allerede godt igang på en måte.

Anonymkode: 92c66...88c

Skrevet

Hvilken uke er du i? Gjør det vondt? Rier og kynnere er i bunn og grunn det samme. Jeg synes du skal ta en tlf til føden og spørre.

Anonymkode: 2a368...d51

Skrevet

Er i uke 35. Gjør litt vondt.

Anonymkode: d03d5...a8f

Skrevet

Jeg har hatt det slik siden uke 34. Men mest etter en stressende dag. Er det rier, så er du ikke i tvil.. 

Anonymkode: b977e...e08

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt det slik siden uke 34. Men mest etter en stressende dag. Er det rier, så er du ikke i tvil.. 

Dette stemmer overhodet ikke.

Hi, ring føden, bare de kan gi deg et kvalifisert svar. 

Anonymkode: 2a368...d51

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer ikke, i allefall ikke frem til point of no return. Har selv kommet meg til 8cm med det jeg trodde var kynnere, kjentes ikke anderledes ut, og var tilfeldigvis på føden kun pga litt blødninger tidligere på dagen. Plutselig mens jeg sto der kom trykketrang, og "plopp" et barn. Med nr to fikk jeg jm til å sjekke meg etter mye kynnere, og fikk bekreftet 6cm. Viste da at jeg var i fødsel, men hadde ikke vondere en kynnerene jeg hadde h1hatt gradvis økende fra uke 14 Og hadde jeg ikke vist at det var fødsel så hadde jeg lett fått et barn til like "overraskende" som første. Satt og så film, drakk kaffe og skravlet med jm i sofaen (hjemmefødsel) frem til trykketrang på 10cm.

-Farlig å være bastant. Enhver har forskjellig opplevelse. 

HI, ring heller føden og spør når du har kommet så langt som du har. Det kan også være infeksjon (som kan trigge rier når det går for lang tid) . 

Anonymkode: 08ce4...86a

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere i mitt svangerskap. 35+4 syns jeg de begynte å gjøre litt vondt, 35+5 ringte jeg føden etter å ha hatt veldig mye kynnere på natten. Ikke veldig vondt, men nok til at jeg ikke fikk sove. Fikk komme inn på sjekk og da var fødselen i gang, så det var svake/tidlige rier. Vesla kom dagen etter. Så syns du det gjør litt vondt ville jeg tatt en tlf til føden og hørt☺️ 

Anonymkode: 34767...e07

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer ikke, i allefall ikke frem til point of no return. Har selv kommet meg til 8cm med det jeg trodde var kynnere, kjentes ikke anderledes ut, og var tilfeldigvis på føden kun pga litt blødninger tidligere på dagen. Plutselig mens jeg sto der kom trykketrang, og "plopp" et barn. Med nr to fikk jeg jm til å sjekke meg etter mye kynnere, og fikk bekreftet 6cm. Viste da at jeg var i fødsel, men hadde ikke vondere en kynnerene jeg hadde h1hatt gradvis økende fra uke 14 Og hadde jeg ikke vist at det var fødsel så hadde jeg lett fått et barn til like "overraskende" som første. Satt og så film, drakk kaffe og skravlet med jm i sofaen (hjemmefødsel) frem til trykketrang på 10cm.

-Farlig å være bastant. Enhver har forskjellig opplevelse. 

HI, ring heller føden og spør når du har kommet så langt som du har. Det kan også være infeksjon (som kan trigge rier når det går for lang tid) . 

Anonymkode: 08ce4...86a

Så rart det der, så forskjellige man er! Men du er heldig, da! Selv holdt jeg på å krepere av smerter når jeg hadde 3 cm åpning! 😅

Anonymkode: 548a5...4c9

Skrevet

HI; hvis kynnerne begynner å gjøre litt vondt, og de er såpass regelmessige, så ville jeg tatt en telefon til føden. Jeg kan ikke huske at kynnere gjorde vondt i det hele tatt i alle fall. 

Anonymkode: 548a5...4c9

Skrevet

Jeg hadde regelmessige kynnere med 2-3 minutters mellomrom fra uke 37 med andremann. Varte 2-3 timer før de ga seg. 

Da riene begynte var det 10 minutter mellom dem og de var litt vonde. 

Hvis de er vonde og regelmessige ville jeg ringt føden bare for å være sikker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...