Gå til innhold

«Kresen» i voksen alder.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært altetende. Grei i matveien. Etter siste svangerskap har jeg gradvis utviklet aversjon mot mer og mer mat. Som oftest er det ferdigretter og halvfabrikater så det er jo greit. Men det er så mye av feks Toro jeg ikke klarer å spise. De bruker et eller annet krydder/konserveringsmiddel jeg blir kvalm av smaken på. Svenske kjøttboller brekker jeg meg nesten av (trist for ungene elsker det) Nå holder jeg meg til rene produkter og rene smaker.  Det er virkelig ikke et problem for meg da, må tilføye det. Men fra å være altetende til kresen (eller heter det snobb?) er så rart. Nå kan jeg heller velge knekkebrød med gulost fremfor middag om jeg feks lager noe ungene virkelig har lyst på en dag for å glede de. Tidligere har det vært ting jeg ikke har vært begeistret for men har likevel klart å spise det. Nå er det mye jeg blir dårlig av at det ikke går. 

Anonymkode: bc79a...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det også slik etter et av svangerskapene. Det gikk seg gradvis til, men farseprodukter sliter jeg fortsatt med. Når jeg velger selv spiser jeg helst vegetarmat eller sjømat. 

Anonymkode: 420ab...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har alltid vært altetende. Grei i matveien. Etter siste svangerskap har jeg gradvis utviklet aversjon mot mer og mer mat. Som oftest er det ferdigretter og halvfabrikater så det er jo greit. Men det er så mye av feks Toro jeg ikke klarer å spise. De bruker et eller annet krydder/konserveringsmiddel jeg blir kvalm av smaken på. Svenske kjøttboller brekker jeg meg nesten av (trist for ungene elsker det) Nå holder jeg meg til rene produkter og rene smaker.  Det er virkelig ikke et problem for meg da, må tilføye det. Men fra å være altetende til kresen (eller heter det snobb?) er så rart. Nå kan jeg heller velge knekkebrød med gulost fremfor middag om jeg feks lager noe ungene virkelig har lyst på en dag for å glede de. Tidligere har det vært ting jeg ikke har vært begeistret for men har likevel klart å spise det. Nå er det mye jeg blir dårlig av at det ikke går. 

Anonymkode: bc79a...f1c

Lag kjøttbollene selv, da? De smaker jo mye bedre, og så kan både du og ungene nyte det.

Mat av dårlig kvalitet har jo aldri vært godt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et voksent menneske. Du spiser hva du vil, uten at andre trenger å mene så mye om det.

Anonymkode: 326f2...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...