Gå til innhold

Feber..Når kontakte lege ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 11 år fikk feber på Søndag. I går og i dag har feber vært på 40° og 39.5°. Vondt i hals, og hoster. Har drukket litt vann og spise en halv polar brødskive. Kontakte lege i morgen hvis feber er like høy? 

Anonymkode: 4e98d...b19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allmenntilstanden er viktigst...Og drikke viktigere en mat. Forsøkt suppe, der får du inn både væske og næring.

Er han "seg selv"? Klar og orientert? Drikker greit, tisser bra? Sløv og utilpass? (ikke bra) Puster greit? Ved hoste, et det opp spytt med unormal farge? etc

Ved tvil, ring legekontoret og spør. 

 

Anonymkode: 73f7e...1ab

Skrevet

Jeg har en generell regel her om å ta kontakt med lege dersom feberen er høy (38,5+) utover 3 døgn. 

Anonymkode: 05a6a...6b7

Skrevet

Men hvor mye paracet har du gitt? Legevakten sa til oss (hadde 40) at vi kunne i barnedose 6 x daglig

Og Nurofen i TILLEGG.

Anonymkode: acc9e...abc

Skrevet

Ville ikke oppsøkt lege før allmenntilstanden var dårlig, så lenge jeg hadde visst hvor det kom fra. Kunne godt hatt feber i 4-5 dager minst så lenge formen er ok. Kroppen har jo et immunforsvar. 

Anonymkode: 47c83...dd0

Skrevet

Jeg har en gutt på 10 med samme symptomene, våknet med feber på søndag. Feber mellom 39,5 og 40.

Vi passer på å gi Ibux og Paracet, slik at det skal gå lettere å få ned litt mat og vann. Vann er viktigst. Jeg tenker det er veldig viktig på få ned feberen litt, ellers kan det bli vanskelig å få i seg nok drikke.

Vurderer ikke lege foreløpig, men vår gutt er litt mer pigg i den tiden febernedsettende virker (har spilt Playstation når han er på topp).

Men hvis gutten din er slapp hele tiden, så er det lurt å kontakte lege. Eller om det er andre ting som gjør at du bekymrer deg?

Hva med videolege? Så slipper han å dra ut med høy feber

Anonymkode: bb75a...5b8

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en gutt på 10 med samme symptomene, våknet med feber på søndag. Feber mellom 39,5 og 40.

Vi passer på å gi Ibux og Paracet, slik at det skal gå lettere å få ned litt mat og vann. Vann er viktigst. Jeg tenker det er veldig viktig på få ned feberen litt, ellers kan det bli vanskelig å få i seg nok drikke.

Vurderer ikke lege foreløpig, men vår gutt er litt mer pigg i den tiden febernedsettende virker (har spilt Playstation når han er på topp).

Men hvis gutten din er slapp hele tiden, så er det lurt å kontakte lege. Eller om det er andre ting som gjør at du bekymrer deg?

Hva med videolege? Så slipper han å dra ut med høy feber

Anonymkode: bb75a...5b8

Vi dro til legen. Mest pga at han ikke har vært ute av sengen siden søndag ettermiddag. Kun for å gå på toalett. Han hadde halsbetennelse og feber er heldigvis blitt lavere 

Anonymkode: 4e98d...b19

Skrevet

Så fint at det går bedre. 

Feberen er lavere her i huset også. Men definitivt en kjedelig forkjølelse

Anonymkode: bb75a...5b8

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så fint at det går bedre. 

Feberen er lavere her i huset også. Men definitivt en kjedelig forkjølelse

Anonymkode: bb75a...5b8

Så bra 😉

Han hoster og hoster men vi vurdere om han skal på skolen i morgen. Lei av å være hjemme. Og jeg må på jobb. Har ett viktig møte. Men han kan selvfølgelig være hjemme alene 

Anonymkode: 4e98d...b19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...