Anonym bruker Skrevet 20. januar 2020 #1 Skrevet 20. januar 2020 Gutten min på 11 år fikk feber på Søndag. I går og i dag har feber vært på 40° og 39.5°. Vondt i hals, og hoster. Har drukket litt vann og spise en halv polar brødskive. Kontakte lege i morgen hvis feber er like høy? Anonymkode: 4e98d...b19
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2020 #2 Skrevet 20. januar 2020 Allmenntilstanden er viktigst...Og drikke viktigere en mat. Forsøkt suppe, der får du inn både væske og næring. Er han "seg selv"? Klar og orientert? Drikker greit, tisser bra? Sløv og utilpass? (ikke bra) Puster greit? Ved hoste, et det opp spytt med unormal farge? etc Ved tvil, ring legekontoret og spør. Anonymkode: 73f7e...1ab
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #3 Skrevet 21. januar 2020 Jeg har en generell regel her om å ta kontakt med lege dersom feberen er høy (38,5+) utover 3 døgn. Anonymkode: 05a6a...6b7
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #4 Skrevet 21. januar 2020 Men hvor mye paracet har du gitt? Legevakten sa til oss (hadde 40) at vi kunne i barnedose 6 x daglig Og Nurofen i TILLEGG. Anonymkode: acc9e...abc
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #5 Skrevet 21. januar 2020 Ville ikke oppsøkt lege før allmenntilstanden var dårlig, så lenge jeg hadde visst hvor det kom fra. Kunne godt hatt feber i 4-5 dager minst så lenge formen er ok. Kroppen har jo et immunforsvar. Anonymkode: 47c83...dd0
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #6 Skrevet 21. januar 2020 Jeg har en gutt på 10 med samme symptomene, våknet med feber på søndag. Feber mellom 39,5 og 40. Vi passer på å gi Ibux og Paracet, slik at det skal gå lettere å få ned litt mat og vann. Vann er viktigst. Jeg tenker det er veldig viktig på få ned feberen litt, ellers kan det bli vanskelig å få i seg nok drikke. Vurderer ikke lege foreløpig, men vår gutt er litt mer pigg i den tiden febernedsettende virker (har spilt Playstation når han er på topp). Men hvis gutten din er slapp hele tiden, så er det lurt å kontakte lege. Eller om det er andre ting som gjør at du bekymrer deg? Hva med videolege? Så slipper han å dra ut med høy feber Anonymkode: bb75a...5b8
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #7 Skrevet 21. januar 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en gutt på 10 med samme symptomene, våknet med feber på søndag. Feber mellom 39,5 og 40. Vi passer på å gi Ibux og Paracet, slik at det skal gå lettere å få ned litt mat og vann. Vann er viktigst. Jeg tenker det er veldig viktig på få ned feberen litt, ellers kan det bli vanskelig å få i seg nok drikke. Vurderer ikke lege foreløpig, men vår gutt er litt mer pigg i den tiden febernedsettende virker (har spilt Playstation når han er på topp). Men hvis gutten din er slapp hele tiden, så er det lurt å kontakte lege. Eller om det er andre ting som gjør at du bekymrer deg? Hva med videolege? Så slipper han å dra ut med høy feber Anonymkode: bb75a...5b8 Vi dro til legen. Mest pga at han ikke har vært ute av sengen siden søndag ettermiddag. Kun for å gå på toalett. Han hadde halsbetennelse og feber er heldigvis blitt lavere Anonymkode: 4e98d...b19
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2020 #8 Skrevet 22. januar 2020 Så fint at det går bedre. Feberen er lavere her i huset også. Men definitivt en kjedelig forkjølelse Anonymkode: bb75a...5b8
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2020 #9 Skrevet 22. januar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så fint at det går bedre. Feberen er lavere her i huset også. Men definitivt en kjedelig forkjølelse Anonymkode: bb75a...5b8 Så bra 😉 Han hoster og hoster men vi vurdere om han skal på skolen i morgen. Lei av å være hjemme. Og jeg må på jobb. Har ett viktig møte. Men han kan selvfølgelig være hjemme alene Anonymkode: 4e98d...b19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå